cursus

• ilona

Ik ga 4 januari beginnen met de cursus.

Kan iemand mij iets vertellen over de planning dan. Ik neem aan dat de dagen ongeveer van 9 tot 5 zullen zijn en dat er veel info over je heen komt. Heb je iedere dag veel huiswerk? of krijg je opdrachten?

Klopt het dat je in die weekenden ook proefvluchten maakt?

Mag je die dagen ook je pakje al aan?

Ben heel erg benieuwd namelijk..

groetjes,

ilona

• phem

He Ilona,

ik mag ook 4 januari beginnen, spannend he?! Kan niet wachten..

groetjes,

Femke

• Alyse

Ik weet dat de dagen van 8.30 tot 17.00 uur zijn. Tijdens de opleiding krijg je volgens mij 4 trainingsvluchten. Twee op de 737 één op de 747 en één op de a330 of MD11. Misschien dat anderen je iets meer over de toetsen en het leren kunnen zeggen. Wanneer moet je je uniform passen e.d.? En viel de medische test mee?

• Monica

Hoi Ilona,

Ik ben nog niet begonnen maar heb wel al het rooster.

Het is dagelijks van half 9 tot 5. Er is (volgens de verhalen) dagelijks een test. Het uniform wordt alleen gedragen op bepaalde dagen (staat aangegeven in het rooster).

Na de eerste week is er een trainingsvlucht (Europa) en zo'n 2 weken later de 2e. Een kleine week daarna de eerste ICA. De bestemmingen staan nog niet in het rooster aangegeven. De eerste 2 trainingsvluchten zijn (in mijn geval) doordeweeks, de 3e is in het weekend.

Moon

ilona schreef:

>

> Ik ga 4 januari beginnen met de cursus.

>

> Kan iemand mij iets vertellen over de planning dan. Ik neem

> aan dat de dagen ongeveer van 9 tot 5 zullen zijn en dat er

> veel info over je heen komt. Heb je iedere dag veel huiswerk?

> of krijg je opdrachten?

> Klopt het dat je in die weekenden ook proefvluchten maakt?

> Mag je die dagen ook je pakje al aan?

>

> Ben heel erg benieuwd namelijk..

>

> groetjes,

> ilona

• cin

je zult flink moeten studeren op de types en de flight safety. Daar zul je dus thuis ook aan moeten werken. Verder heb je dagen dat je met uniform bent en andere dagen hoef je deze niet aan. Succes en veel plezier!!

• ilona

Heej Alyse,

De medische test heb ik volgende week, maar ik denk dat dat ook wel mee valt. Me pakje mag ik 7 nov passen. In ieder geval al bedankt voor deze info.

• Stess-to-be

Hello,

Ik had vorige week dinsdag de medische keuring die idd errug meeviel. Ik denk dat ik een controlebezoek bij de tandarts enger vind :( hahaha

Nu wacht ik dus weer op een telefoontje wanneer ik op cursus mag.

Zo, wat moet je eigenlijk een geduld opbrengen he? Ik ben al vanaf juli bezig, ik hou het haast niet meer! Hoe lang duurde het bij jullie voordat je hoorde wanneer de training begon?

:S

Groetjes M

• Monica

Ik ben ook al sinds juli bezig… Rond half juli had ik het gesprek bij de KLM, een paar dagen later kreeg ik de uitslag. Begin augustus de medische keuring, 3 weken later kreeg ik een telefoontje voor het afspreken van een datum voor het passen van het uniform en de datum van de start van de cursus. Het passen was 4 weken na dat telefoontje en de cursus begint (voor mij) half november :-)

• phem

He Ilona en Alyse,

de medische test stelt niet zo veel voor, ik heb hem eergisteren gehad. Je krijgt een hoortest (heel veel piepjes), een oogtest (door een apparaat de opening in rondjes ontdekken), je gewicht wordt gewogen en je bloeddruk gemeten. Niks om je druk over te maken!

groetjes