kleding op het gesprek

• Lau

Ik heb een aantal mensen al zien schrijven dat het not done is om met een spijkerbroek aan op gesprek te komen, dat snap ik.

Maar wat is dan volgens jullie wel een goede sollicitatieoutfit? Een pak? Een mantelpakje? Of is een nette broek met een bijvoorbeeld een koltruitje ook goed?

• Monica

Bij een luchtvaartmaatschappij is het toch altijd wel het beste om een mantelpakje te dragen. Solliciteer je naar de functie van stess, laat dan ook zien hoe jij eruit ziet in mantelpakje. Dat is per slot van rekening ook wat je zal dragen als je wordt aangenomen.

Maar het hoeft natuurlijk niet. Ik heb wel ‘s iemand meegemaakt die zeer casual op sollicitatie ging - geen make up, geen verzorgd kapsel, strakke ’stapbroek' (voor mij was het de gemiddelde broek die je draagt als je gaat stappen), zomershirtje dat ook niet zou misstaan in een discotheek… En wél aangenomen.

Ik zou het er echt niet op wagen.

• Lon

Ik vind het onzin om speciaal hiervoor een mantelpakje aan te schaffen en het is ook zeker niet nodig.

Een broekpak is ook prima. Dat hebben de meeste mensen wel in huis, en na de tijd doe je het waarschijnlijk nog wel eens aan, ook als je niet aangenomen wordt.

Zelf had ik ook een broekpak aan met een bloesje eronder. Er werd vervolgens tegen mij gezegd dat ik er goed uitzag.

• Lau

Bedankt voor jullie reactie!

Een mantelpakje heb ik niet, een zwarte broek en een zwart colbertje wel.

groetjes lau

• Monica

Succes! Waar ga je eigenlijk solliciteren?

• Lau

Misschien KLM, maar weet het nog niet zeker.

Ik ben op dit moment een HBO toerisme aan het doen. Zit in het 2e jaar maar ben heel mijn motivatie kwijt. En toen ik op internet aan het surfen was kwam ik op stewardess.pagina.nl terecht, en nu ben ik aan het twijfelen…

• Evelina

kleding of outfit waaraan je kunt zien dat er zorg en aandacht aan uiterlijk en verzorging is besteed

(ook handen ,nagels en gepoetste schoenen)

alle knoopjes aan de blouse of jas , geen draden aan zomen

als je hier aandacht voor hebt kun je je met diverse outfits op een sollicitatie gesprek vertonen

succes allemaal

ps een mantelpak alleen lijkt mij daarom niet strikt noodzakelijk maar wel dat je in een jurk of rokje verschijnt bijv. in deze branche

bouwvakkers en bakkers komen toch ook niet met hun veiligheidsschoenen en bakkersmuts naar het gesprek moet je maar denken maar meestal wel zo gekleed dat je een goede indruk zou kunnen maken

• iris

ik werk voor de klm en heb tijdens mijn sollicitatie een gewoon rokje met een topje aangehad.. tuurlijk moet je er verzorgd uitzien maar het gaat tegenwoordig niet meer zo zeer om het uiterlijk maar om de inhoud van een persoon…veel succes

• Inge

Ik vroeg het bij content (had ik ook een mantelpakje aan) van goh mag ik op de sollicitatie bij KLM ook een broekpak aan, toen zei ze “ja tuuuurlijk, waar jij je lekker in voelt!!” Dat straal je dan ook uit!