dringende vraag

  • Ruth

    Hoi mensen

    ik wil niks anders dan stewardess worden alleen nu heb ik opeens na 5 jaar weer last van mijn epilepsie en lag ik in ziekenhuis dit weekend. binnekort krijg ik weer medicijnen en is er niks aan de hand verder. ik heb het niet heel zwaar. maar weet iemand of ik daarmee wel door de medische keuring mee kom? ik baalde er verschrikkelijk van

    Groetjes Ruth

  • Mieke

    Hoi Ruth,

    wat vervelend dat je er weer last van hebt en dat je ervoor naar het ziekenhuis moest. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar denk dat het inderdaad wel een probleem is bij de medische keuring. Ze vragen naar je medische verleden, en het lijkt me het beste om daar ook eerlijk over te zijn.

    Ben je al aangenomen als stewardess? Anders kan je misschien contact opnemen met de Arbo dienst die de medische keuringen uitvoert, telefoonnummer kan je waarschijnlijk via KLM opvragen.

    Ik hoop dat het alsnog lukt, misschien als je er verder nooit meer last van hebt zijn ze er wat makkelijker in! Sterkte verder met je gezondheid en laat je nog weten hoe het verder gaat?

  • Bartos

    Hoi Ruth,

    Met alle respect maar het is een kleine kans dat je niet door de medische keuring komt! mischien kun je de desbetreffende luchtvaart maatschappij afd PZ bellen wat ze daar van zeggen!

    Het kan zo zijn dat je arts een soort gelijke brief kan opstellen! ( positief)

    greetz

    Bartos

  • femmie

    hoi,

    Jeetje wat heftig voor je zeg….. Ik denk helaas dat je er niet mee door de medische keuring komt maar ik zou in ieder geval informatie inwinnen bij de betreffende maatschappij of anders de arbodienst. zou zonde zijn als je bij voorbaat denkt dat het misschien niet lukt aan de andere kant zou ik er wel rekening mee houden dat dit zwaar telt….maar niet geschoten is altijd mis…. dus gewoon proberen .. informeer en leg het uit.

    heel veel succes

    groetjes femmie

  • Bert

    Het klinkt rot maar ik zou zeker een baan in de lucht vergeten, op de grond misschien.

    Je zal er mee moeten leren leven, en eerst een langere periode vrij zijn van die aanvallen.

    Gelet op je leeftijd zal dat laatste heel spannend worden.

    Maar in je eigen vraag schuilt ookal deze teleurstelling.

    Bakens verzetten, zijn er voor jouw “veilige” functies voorhanden waar je tevreden mee kan zijn???

    Daarnaast probeer het gewoon en speel open kaart, want epilepsie heeft heel veel vormen van mild tot heftig voorkomen. Ik werk met iemand die alleen in de gevaren zone komt als we het te druk hebben (zelfs geen auto rijden dan).

  • Ruth

    Hoi Mensen, bedankt voor jullie reacties.

    Ik heb arbo van klm gebeld en die belt mij vanmiddag terug, Als ik echt niet stewardess kan worden maar wel op de grond ofzo zou k daar super blij mee zijn. maar ik laat iig weten wat die dokter van klm zijn. Misschien hebben ze al eerder iemand met epilepsie gehad. maarjah ik ben al wel erg teleurgesteld ja want ik zie zelf men hele droom vergaan. :(

    Groetjes!

  • Mieke

    Kan ik me voorstellen, ik vind het echt heel erg voor je!

    Maar op de grond zal het vast geen probleem zijn! Laat je weten hoe het afloopt?

    Sterkte!

  • femmie

    En heb je al iets van de arbo gehoord?

    groetjes femmie

  • wendy

    Hey hey,

    Nou ik vind het vervelend voor je want mijn nicht heeft het ook, dus ik weet hoe vervelend het kan zijn.

    Zij is bij haar sollicitatie meteen vertelt dat klm nooit mensen met epilepsie aanneemt maakt niet uit hoe lang ze aanvalsvrij zijn…….:-(

    Hoe vervelend het ook is toch is het best logisch.

    Misschien maken ze ook uitzonderingen maar mijn nicht heeft het alleen in haar slaap en was op dat moment al 4 jaar aanvalsvrij.

    succes.

    ps: zij wilde echt alleen vliegen en geen grondstewardes worden.

    Groetjes wendy

  • wendy

    Hey hey,

    Trouwens ik zou eerst ff naar de neuroloog gaan om dit met hem te bespreken en om te kijken of je epilepsie nu echt terug is of dat het gewoon´´ leek´´ op een aanval…..

    Voor je het weet was het geen epilepsieaanval…..

    Vaak gooien ze het daarop als ze weten dat je het ooit gehad hebt maar blijkt het iets anders te zijn.

    Groetjes wendy