HOGESCHOOL TIO GELD VERSPILLING??

• it me

Hoi iedereen

Ik had gesoliciteerd bij arkefly maar ben niet aangenomen omdat ik een mbo niveau 2 diploma heb.

Ik wil dit echt graag doen dus ben van plan om weer naar school te gaan

Waarschijnlijk naar hogeschool Tio…

Vraag aan iedereen die ervaring heeft met die school

Is het een goede school, de locatie, leraren??

Besteden ze veel 1 op 1 aandacht of ben je echt een nummertje?

Heb je ook echt at met het diploma kunnen bereiken of was het geld verspilling?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden

Alvast bedankt ;)

• Eveline

Hoi Hoi

Ik heb zelf tio gedaan een aantal jaar geleden. is een leuke school maar achteraf zou ik het echt niet meer doen, heb er namelijk weinig aan gehad.

mijn mening is: niet doen! is te veel geld voor iets wat je op een andere school ook krijgt voor minder geld.

• Kirsten

Hoi!

Ik weet niet meer wie van de webloghoudsters het was, maar op de weblog van een van de meiden hier op het forum staat duidelijk beschreven dat ze ergens gesolliciteerd had en niet aangenomen was juist omdat ze TIO gedaan had (trans of Martinair volgens mij, maar Arke Fly zou ook kunnen). Het is een dure opleiding, maar ze zeiden van die maatschappij tegen haar dat ze zoveel slechte ervaringen hadden gehad met TIO studenten dat ze haar niet aan wilden nemen. Persoonlijk vind ik dat erg slecht, het is gewoon een vooroordeel dat waarschijnlijk nergens op slaat, maar kijk dus uit met welke maatschappij en welke opleiding je wil doen.

Ik denk dat je beter naar de maatschappij zelf kan bellen voor eventueel advies!

Groetjes, Kirsten

• Miranda

Hallo!

Ik heb 2 jaar terug SRH bij TIO in Amsterdam gedaan.

Aan het begin van het jaar had ik het idee dat veel vakken geldverspilling waren, maar nu ik erop terug kijk vind ik dat helemaal niet meer!!

Ik heb erg veel geleerd op het gebied van presenteren, klantvriendelijkheid, gastvrijheid en ga zo maar door!! Dankzij TIO heb ik een heel erg leerzame stage bij Martinair kunnen doen, waarna ik bij KLM heb gesolliciteerd en ben aangenomen.

Ik denk dat je TIO moet gaan doen als je een goede basis wil hebben voor de gastvrijheidssector. Het is een dure studie maar ik heb het zeker niet gezien als een verspilling!

Overigens.. een vriendin van mij (ook studente aan TIO) is net aangenomen bij Arkefly!

Succes met het maken van je keuze!

Groet,

Miranda

• Maaike

Ik heb zelf de afgelopen twee jaar de HBO opleiding hotel- en hospitalitymanagament aan hogeschool Tio in Utrecht gedaan.

De school is leuk en je bent er zeker geen nummertje! Ik denk wel dat je voor het geld dat je moet betalen een betere opleiding kunt volgen. De leerstof is vrij makkelijk en naar mijn mening minder goed dan bij enkele andere HBO instellingen. Voordeel van Tio is dat je in kortere tijd je HBO opleiding kunt halen.

Morgen begin ik met de ini bij KLM, zij hadden geen op- of aanmerkingen over mijn opleiding bij Tio…

Groetjes Maaike

(maaikeindewolken.web-log.nl)

• Mieke

Ik heb ook TIO gedaan, vond het niet geweldig en inderdaad geldverspilling maar heb geen problemen gehad met mijn sollicitatie.(bij KLM)

Ik zou wel eerder een HBO opleiding doen bij TIO en niet alleen een stewardess opleiding want anders kan je er verder niets mee!

• aafke

ik zeg niet dat het geldverspilling is…maar ik heb zelf eerst een totaal andere hbo-opleiding gedaan en nu ben ik aangenomen bij KLM…..Zo kan ik altijd nog ergens anders op terugvallen als ik het vliegen niet leuk (meer) vind, wat ik me niet kan voorstellen maar toch?!!!

Heel veel succes met het maken van je keuze

• Mandy

Ik ben diegene die niet is aangenomen bij Arkefly omdat ik TIO gedaan heb…

Echt te belachelijk voor woorden gewoon! Heb er wel werk van gemaakt hoor en Arke is een beetje teruggekrabbeld, maar ik word er gewoon niet aangenomen terwijl TIO zo leuk promoot dat iedereen je wil hebben na die opleiding.

Ik heb het naar mijn zin gehad op school, maar alles draait om geld. Als je het niet gehaald hebt en geen recht hebt op een herkansing: leg 1000 euro neer en wedden dat je mag herkansen!! Ook als je ergens moeite mee hebt zijn leraren alleen gemotiveerd je te helpen als je met flappen voor hun neus wappert.

Ach, aan de andere kant, ik wou snel klaar zijn met school en op deze manier heb ik het mooi snel voor elkaar :-) én alsnog de baan van mijn dromen!!! Nu werk ik in een 5-sterren hotel als receptioniste en sales en per januari wordt ik stewardess bij Transavia!!

• Mandy

Heb het verhaaltje trouwens van mijn weblog gehaald omdat de manager van Tio dat niet zo lief vond, maar een klein stukje staat er nog wel tussen over het conflict tussen Tio en Arkefly: www.mandy.shareyourstory.nl

• Miranda

Nou daar wil ik dan nog wel even op reageren; je mag wel gratis herkansen, maar als het je na een aantal keer (ik dacht 1 of 2) niet is gelukt mag je inderdaad wel herkansen voor de prijs van € 800,- per herkansingenronde. (vind ik ook belachelijk veel geld, TIO heeft de prijs zo hoog gemaakt om te voorkomen dat oud-studenten tot in het oneindige komen herkansen. Logisch, maar lager prijsje zou daar ook wel voor zorgen.

En ik heb op mijn vestiging (amsterdam) nog nooit ervaren dat een leraar me pas wilde helpen nadat ik met mijn portemonnee heb staan zwaaien!! Ik ben altijd heel erg goed geholpen en begeleid, door sommige docenten zelfs in hun eigen vrije tijd!!

Het is dus een dure opleiding, dat is helemaal waar, maar dat het alleen om geld gaat zou ik niet willen zeggen!!