Hoi Elze,
Kwam toevallig je vraag tegen en wil er ook wel even op reageren. veel van wat geschreven is klopt, je uniform schoen moeten minimaal 4 cm hoog zijn, er is geen eis aan de maximale hoogte. aan boord mag je ook schoenen zonder hak dragen. Iemand schreef dat er ook zwarte schoenen gedragen worden, dat klopt, maar ik zou het jou, als beginende CA afraden. Je maakt geen goede indruk als je zo op je trainingsreis verschint en je trainer zal je er tijdens de cursus waarschijnlijk ook op aanspreken. Je kunt zwarte schoenen gemakkelijk blauw verven of dit laten doen door een schoenmaker. Blauwe schoenensmeer werkt minder goed is mijn ervaring. Ten slotte mijn advies: koop vooral schoenen die lekker zitten, een goed voetbed hebben en voldoende steun bieden. Als je goede schoenen koopt gaan ze langen mee en het is beter voor je voeten en rug. Bij schoenen van heel zacht leer is het goed je te realiseren dat de neuzen sneller lelijk worden (van de trolley van de rem trappen). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel plezier tijdens je training en met het vliegen.
Natascha (purser en trainer KLM)