eisen schoenen KLM

  • Elze

    Weet iemand wat de eisen zijn van klm betreffende de schoenen? (pumps en boordschoenen)

    Ik heb nog geen uniform gepast dus weet het nog niet.

    Ben binnenkort op schiphol en wil dan graag alvast mijn schoenen gaan kopen.

    Hoop dat iemand mij kan helpen om aan de correcte informatie te komen.

    Bedankt!

  • amber

    hi!

    Heb ze net gekocht! bij paolo salotto ( schiphol) zijn zo'n beetje alle pumps goed. het personeel kan je goed helpen. De minimale haklengte moet 4 cm zijn, ze moeten natuurlijk donkerblauw zijn en een ronde neus is fijner voor je voeten dan een puntige neus! hopelijk heb je er wat aan, succes!

  • Daisy

    De eisen die worden gesteld zijn:

    een minimale hak van 3 cm (KLC), donkerblauw, glad leer zonder stiksels of decoratie.

    Die op schiphol zijn indd bijna allemaal goed, maar als je verder wil zoeken hebben ze er ook bij Durlinger of Gabor

    Groetjes Daisy

  • kirsten KLC-stess

    Ik zal je eerlijk zeggen, ze moeten inderdaad officieel donkerblauw zijn maar tijdens mijn Initial had een van de meiden ook zwarte pumps en daar werd niets over gezegd. Verder nemen een hoop meiden het sowieso niet zo nauw met de regels qua zwarte/donkerblauwe schoenen. En anders kun je altijd nog zwarte schoenen met donkerblauwe schoensmeer bewerken, dan lijken ze ook donkerblauw. Voor de rest klopte alle bovenstaande info wel ;)

    Succes ermee!

    xx Kirsten

    http://kirstess.punt.nl

  • Elze

    En wat zijn de eisen voor de boordschoenen?

    Wat kunnen jullie aanraden? En kan ik deze ook op schiphol kopen?

    Bedankt voor jullie info!

  • kirsten KLC-stess

    Boordschoenen kun je in dezelfde winkel kopen op schiphol. Maar let op! Ze zijn niet verplicht. Je mag ook gewoon op dezelfde schoenen aan boord werken, ik had namelijk boordschoenen gekocht die niet zo lekker bleken te zitten dus ik werk gewoon standaard op dezelfde schoenen. Beetje zonde van het geld. En er zijn er genoeg die met 1 paar werken. Het is overigens wel beter voor je rug om aan boord lagere schoenen te dragen (sommige meiden hebben gewoon zwarte ballerina's zonder poespas, heel plat, heel simpel, en heel goedkoop!)

    Hoop dat je hier wat aan hebt!

    gr, Kirsten

  • Elze

    Thanx kirsten voor je antwoorden!

    En even een complimentje voor je leuke weblog! heb hem al vaak gelezen!

    Heel veel succes met je baan bij klc!

    Elze

  • Lau

    Ik heb mijn pumps bij dolcis gekocht (merk hush puppies), +/- €60,- en heel fijn met een 5 cm hak. Mijn boordschoenen zijn van van haren (merk Medicus) voor maar €35,- en zowel binnenkant als buitenkant leer en met een zool met gelkussentjes. Hak van de boordschoenen is ongeveer 2,5 cm. De boordschoenen zijn wel zwart, maar bij de schoenmaker kun je een spuitbus kopen waarmee je ze prima blauw kunt maken.

  • Natascha

    Hoi Elze,

    Kwam toevallig je vraag tegen en wil er ook wel even op reageren. veel van wat geschreven is klopt, je uniform schoen moeten minimaal 4 cm hoog zijn, er is geen eis aan de maximale hoogte. aan boord mag je ook schoenen zonder hak dragen. Iemand schreef dat er ook zwarte schoenen gedragen worden, dat klopt, maar ik zou het jou, als beginende CA afraden. Je maakt geen goede indruk als je zo op je trainingsreis verschint en je trainer zal je er tijdens de cursus waarschijnlijk ook op aanspreken. Je kunt zwarte schoenen gemakkelijk blauw verven of dit laten doen door een schoenmaker. Blauwe schoenensmeer werkt minder goed is mijn ervaring. Ten slotte mijn advies: koop vooral schoenen die lekker zitten, een goed voetbed hebben en voldoende steun bieden. Als je goede schoenen koopt gaan ze langen mee en het is beter voor je voeten en rug. Bij schoenen van heel zacht leer is het goed je te realiseren dat de neuzen sneller lelijk worden (van de trolley van de rem trappen). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Veel plezier tijdens je training en met het vliegen.

    Natascha (purser en trainer KLM)

  • LeeFlyaway

    Moet je je schoenen zelf kopen van te voren?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.