reiskosten

  • Guusje

    Kan iemand mij vertellen wat de maximale reiskostenvergoeding bij KLM is? Ik heb gehoord 130eur maar dat zou voor mij betekenen dat ik het dubbele er zelf bij zou moeten leggen. Aangezien ik maar 1100eur netto ga verdienen vind ik dat erg veel….

  • Trijntje

    Misschien is verhuizen een optie?

  • Guusje

    Ik woon in Almere, das opzich niet ver van schiphol. KLM betaalt gewoon erg weinig reiskosten. Jammer.

  • Trans

    wat voor auto heb jij? Jemig!

    en 1100 euro netto? Waat heb je die info vandaan?

  • Ms.

    Als je fulltime stewardess bij KLM bent en je begint net, kan ik me dat niet voorstellen. Je verdient bruto iets minder dan 1.900 euro, dus dan kom je netto echt wel hoger uit. Ik verdien bruto veel minder op dit moment en ik kom ver boven de 1.100 netto per maand!

    Maargoed, ik ken jouw situatie natuurlijk niet….

    Verder komt daar je daggeld soms nog bij, dus het lijkt me eerder rond de 1.500 netto per maand en soms zelfs nog iets meer. Maar daar staat tegenover dat je op locatie het daggeld nodig hebt om in je levensonderhoud te voorzien.

  • Rosarito

    In de papieren van het uitzendburo staat dat het startsalaris 1823,97euro bedraagt, volgens de CAO is dit nu 1879.65, dus je houdt toch wel 1500euro over p.m (excl.daggeld)

    Reiskostenvergoeding vind ikzelf ook zeer weinig, dit is 0.08ct per km, wordt vergoedt tot een maximum aantal kms van 50, ik woon zelf op 2h30 rijden van schiphol, dus voor mij is dit idd erg weinig die vergoeding, aangezien ik 200euro pm kwijt ben (ff gerekend op 4x retour schiphol)

    Ik kies er dan ook wel zelf voor om zover van de luchthaven te blijven wonen, tenminste ik zou dat toch uitproberen, mocht het echt te vermoeiend zijn, dan is verhuizen altijd nog een optie.

    Ik heb zelf ook nog iets gehoord over de forensenkaart, maar ik weet niet zeker of ze deze nog aanbieden.

    Hopelijk heb je wat aan deze info

  • Trish

    Misschien wil Guusje wel gaan werken als grond stewardess en krijgt ze een 50 (of 75)% contract waardoor ze die € 1100 netto gaat verdienen. Guusje wil je misschien even verduidelijken hoe je aan dat netto bedrag komt?

    Gr. Trish

  • Guusje

    Ik ga per okt beginnen op de grond.

  • Jan

    https://www.klm.com/corporate/pci/wps/portal/

    www.myklm.org

    Tik

    Forensenkaart

  • Anne

    Ik kan nog niet inloggen op myklm.org , begin pas in nov. maar ik heb even contact gehad met pz over de forenskaart en die ligt voorlopig stil, is niet meer aan te vragen.

    Jan, als jij andere berichten hebt zou je die dan hier neer willen zetten ajb?