Stewardess KLM

  • Sas

    kelly schreef:

    >

    > Ik ben het eens met Ms.

    >

    > Je hoeft niet te antwoorden op vragen!

    >

    > Als je het onzin vind laat je het toch lekker voor wat het

    > is… het is niet nuttig om onzinnige antwoorden op dit forum

    > te zetten.

    Nee dat hoeft idd niet maar het zou ook niet een onoverzichtelijke zooi hier zijn als mensen eens wat vaker lezen en dan wat minder vragen of iig minder onderwerpen openen en gewoon eens eerst even gaan lezen wat er in dezelfde onderwerpen staan zo blijft het tenminste een beetje overzichtelijk.

    En onzinnige antwoorden? Wat dacht je van onzinnige onderwerpen die 10 keer dubbel zijn????? Waar elke keer het zelfde wordt gevraagd. Over onzinnig gesproken.

  • Ms.

    Sas,

    Je hebt wel gelijk, maar als iedereen zo gaat reageren wordt het er echt niet beter op :) Er hangt hier al zo'n negatieve sfeer en dan kom je thuis uit je werk, waar je baas net heeft verteld dat de boel op misschien op de fles gaat, even je gedachten verzetten dus… krijg je dit weer voor je kiezen. Lees ik liever een bericht van iemand die naar de bekende weg vraagt, dan gesnauw.. en met gesnauw roei je echt de volgende 1.000 domme vragen niet uit hoor!! Over vervuiling gesproken?!Het is echt overal doffe ellende…

    Sterkte allemaal, we zijn er nog lang niet.

  • Sas

    Maar als het hier overzichtelijker is dan ga mensen dus ook niet zo snel elke keer het zelfde vragen.

  • Felix

    Sas schreef:

    het zou ook niet een > onoverzichtelijke zooi hier zijn als mensen eens wat vaker

    > lezen en dan wat minder vragen of iig minder onderwerpen

    > openen en gewoon eens eerst even gaan lezen wat er in

    > dezelfde onderwerpen staan zo blijft het tenminste een beetje

    > overzichtelijk.

    >

    > En onzinnige antwoorden? Wat dacht je van onzinnige

    > onderwerpen die 10 keer dubbel zijn????? Waar elke keer het

    > zelfde wordt gevraagd. Over onzinnig gesproken.

    Ben het eens met Sas. Er is een zoek-functie en daarmee kom je al een heel eind. Daar komt bij dat de moderator(s) hier ook wel 's wat mogen opschonen!

    Bovendien vind ik dat domme vragen weldegelijk bestaan. Als mij gevraagd wordt of ik heen en weer naar Kuala Lumpur vlieg, dan vind ik dat een domme vraag. Als ik in uniform, met trolley en koffer op het treinstation loop en men vraagt mij vanaf welk perron de trein naar Zwolle vertrekt, hoe laat 'ie vertrekt en of en waar er overgestapt moet worden, dan vind ik dat een domme vraag. Als ik een bekende tegenkom in de bioscoop en hij/zij vraagt: “Wat doe jij hier?”, dan vind ik dat een domme vraag.

    Als iemand wil solliciteren, dan is het de normale gang van zaken om eerst eens de website van het bedrijf te screenen om te controleren of er vacatures zijn en wat de gang van zaken is met betrekking tot een eventuele sollicitatie. KLM, TNT, ABN, Putjesschepper & Co. - allemaal hebben ze een website. Als je die moeite niet wil nemen of erger: het niet zelf kan bedenken om zoiets te doen, dan vind ik dat dom. Er een vraag over posten tijdens de economische malaise, met alle berichten die hier staan én in het nieuws zijn geweest, dan vind ik dat dom.

    En als een passagier een domme vraag stelt - zoals heen en weer Kuala Lumpur en dus een werkdag van pakweg…. 24 uur - dan lach ik vriendelijk en stel de retorische vraag of hij/zij denkt dat de KLM dan werkelijk al jaaaaren in de top 10 van favoriete werkgevers zou staan als het cabinepersoneel zulke werktijden zou hebben… Domme vraag, netjes afgehandeld.

  • Ms.

    Hahahaha, ok zo kan ie wel weer… ik begrijp je punt! Al hoor ik hier wel een sarcastische ondertoon en kan ik het niet laten op te merken dat jij het vliegen toch zo vreselijk zat was, dus ook alles wat ermee te maken heeft?

    Weet je wat het is, iedereen is zo vreselijk gefrustreerd de laatste tijd je ziet het werkelijk O-VER-AL!!!

    En meid, jij wil zo graag terug naar het ‘zakenleven’ want dat kende je al en je weet waar je aan begint, nou ik heb nieuws voor je: blijf daar zo ver vandaan als je kunt!!! Ik zit er middenin en ik wil weg en het kan me niet meer schelen hoe, het is in 1 woord verschrikkelijk, een gevangenis met altijd dezelfde zeikende, chagarijnige collega's waar je werkelijk alles al over weet wat er te weten valt.

    Heb ik liever een keer zo'n vraag die jij hierboven beschrijft…

    Ik heb werkelijk nog NOOIT iemand horen zeggen dat ze zich een bevoorrecht mens voelen binnen een kantoorbaan of dat nu op hoog niveau is of niet. Wel heb ik dat van stewardessen al heel erg vaak gehoord. En natuurlijk zijn er steward(essen)s die hun baan uitkotsen, maar de meeste vinden het fantastisch!

    Dus ik blijf erbij dat iedereen een fatsoenlijk antwoord verdient hier op dit forum, of jullie het nou zat zijn of niet!

  • jessica

    Hallo met Jessica ik had een vraag. Wat moet je doen om een stewardess te worden en wat doet een stewardess eigenlijk. Ik zit nu in de 2de op een VMbo gemengd tl havo. kunnen jullie mij helpen ik wil weten wat ik moet doen! alvast bedankt

  • putjeschepper & co

    Lieve meiden,

    Houd op met dit gezeur en lees de topics eerst voordat jullie met dit soort vragen komen!! Topic = onderwerp!

    Het begint echt een beetje dom over te komen, sorry!!

  • manu

    4 weken geleden zat ik op een KLM vlucht van Saudi Arabia. Er was een belgische stewardes op deze vlucht. we hadden echt super gesprekken samen, en we hoopte elkaar nog terug tezien ooit. maar ik heb mijn coordinaten niet gegeven voor bep redenen, waar ik nu wel spijt van heb. Maar goed, het is nog niet te laat, mijn vraag is , hoe kan ik met die dame in contact komen, ze is van de Kempen en verhuisd weldra naar De pinte, Gent. Kan u mij op de goede weg helpen. , , , , alvast bedankt voor de moeite.

  • Mandy

    Hey Sas,

    Ga je dan ook maar 1 keer de veiligheidsvoorschriften aan je pax laten zien in de cabine en daarna nooit meer? Beredeneer je dan ook dat ze dat al eerder hadden kunnen zien bij eerdere vluchten? Of op internet hadden kunnen opzoeken?

    Als elke vraag hier maar 1 keer gesteld mag worden, dan kun je dit forum wel opdoeken. Alles is nu wel een keer gepasseerd. Bovendien verandert er voortdurend wat in deze wereld.

    Sas, gebruik je gezond verstand en besef dat je ‘daarboven’ voortdurend dezelfde vragen krijgt. Mocht ik (als purser) je betrappen op net zulke reacties naar mijn pax toe als je nu doet na een aantal dezelfde vragen, dan verzoek ik je vriendelijk om je bij je unit coach te gaan melden voor een pittig gesprek.

    Mandy

  • Mandy

    Hoi Manu,

    Je zult begrijpen dat niemand zomaar de naam van deze collega zal doorgeven uit oogpunt van privacy.

    Wat je wel kunt doen, is een brief naar KLM sturen met daarin de vluchtdatum en je vluchtnummer. De KLM kan dan zien wie er op die vlucht zat en zelf de betreffende stewardess vragen of ze contact met je wil opnemen. Succes niet gegarandeerd, maar het is wel een kans voor je.

    Succes!

    Mandy