Zijn er nog mensen die maandag 23-02 gesprek hebben bij Jetairfly in Brussel?
Is idd TUI, dus vanaf AMS is dat Arkefly.
Ze doen wel apart de selectie, ik heb via België gesolliciteerd, in NL zie ik gewoon op dit moment geen mogelijkheid om aan de bak te komen als stewardess.
Vanuit België hebben ze vluchten vanuit Luik, Brussel, Oostende, Charleroi.
Ik heb wel al vernomen dat de roosterindeling niet echt fijn is, veel wisselingen, dus ik ben benieuwd..Ik laat het gewoon allemaal op me afkomen, en dan zullen we wel zien of ik in hun bedrijfsprofiel pas of niet.
Dat is ook mijn grootste angst, heb het ook jaren geleden Frans op school gehad, en helaas is dit alweer ver weggezakt, maar ik ga het toch proberen.
Je krijgt wel meteen een soort groepsopdracht in een vreemde taal, en ze weten ook waar mijn zwakke punt ligt, dus dat zal wel in het Frans worden.
Ik denk dat het voor hun het belangrijkste is dat de basis er is, “het ”luchthavenfrans" leer je uiteindelijk in de praktijk.
Ik ga het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis, ja toch?
Ik zal nog wel even melden hoe het gegaan is.
HI All,
Ik ben belgische, en ik kan zeggen dat Frans toch wel heel erg belangrijk is in Belgie. Ik ken de procedure bij jetair, en ze vragen een vlotte 3 taligheid.
Het is belangrijk dat je vlot kan uitdrukken in het frans, dus niet enkel de basis kennis zeg maar. Maar zoals je zegt, niet geschoten is altijd mis.
Ik zou zeggen schaaf je kennis even bij, en hopelijk is dat voldoende.
Later krijg je ook nog een 1 op 1 gesprek en daar testen ze weer die 3 taligheid.
Het kan hier over vanalles en nog wat gaan …
Ik wens jullie veel succes.
Het is een gezellig club bij jetair
Groetjes
Vandaag gesprek gehad bij jetair, en helaas afgewezen, dit lag volgens mij niet aan mijn Frans, denk ik dan toch…de reden voor afwijzing daar mag je zelf naar vissen, want die geven ze niet door, vreemd…ook al is dit negatief, kan je toch wat van opsteken voor een evt volgende sollicitatie.
Selectie zelf vond ik btje vreemd verlopen, aangezien het een groeps-sollicitatie was, je krijgt dus geen 1 op 1 gesprek, waardoor je je eigenlijk ook niet echt kunt “verkopen”. En het lijkt mij moeilijk een selectie te maken als je geen gesprek hebt gehad met je kandidaten. KLM voorselectie (Content) vond ik stuk professioneler.
Dat ik ben afgewezen ter zijde, het is jammer natuurlijk.
Mochten er nog op gesprek gaan, veel succes, en als aanrader: Vooral veel praten bij de groepsdiscussie, ik denk dat ik daar te geduldig in ben geweest, anderen laten uitpraten, zodat ik uiteindelijk zelf niet aan het woord kwam, en ik denk dat dat mijn valkuil is geweest, succes!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?