Werving gestart parttime KLM Grondstewardessen via ADECCO

• Adecco

Voor KLM zijn wij op zoek naar enthousiaste en representatieve Grondstewardessen (M/V). reageren kan via: http://www.adecco.nl/vacature.asp?ref=281201003001

De functie is voor gemiddeld 16 uur in de week. Wij vragen minimaal 4 dagen beschikbaarheid per week van 4.30 tot 24.00 uur. Tussen deze tijden wordt u ingepland op een 4 urige of 6 urige dienst. Minimaal 1 jaar dienstverlenende werkervaring als bv. Receptioniste, Gastvrouw, Horeca of Grondstewardess. Om 4.30 uur op Schiphol aanwezig kunnen zijn. Minimaal een afgeronde HAVO of MBO niveau 3 opleiding. Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

• meisje

Yes eindelijk een vacature voor grondstewardess! Vraagje, hoelang van te voren krijg je bij KLM je rooster? Ik heb op dit moment nog een baan en ik zou deze graag willen combineren met het werk als grondstewardess!

• Adecco

Je geeft vooraf je beschikbaarheid op per week en krijgt 4 dagen voor start van de week je rooster voor 1 week, en zo iedere week.

• meisje

Bedankt voor de info Adecco! Dat klinkt prima, ik ben erg flexibel.

Ik heb nog wel wat vragen, ik hoop dat Adecco of iemand met ervaring deze nog zou willen beantwoorden!

Als je voor deze functie aangenomen wordt, doe je dan alleen de afhandeling voor KLM of ook Transavia, Martinair enz? Verder vraag ik me af wat voor contract je krijgt, is het een 0uren seizoen-contract en mag je (bij tevredenheid van beide kanten) het volgend jaar weer terug komen? Is er uitzicht op een meer uren (bv 32) contract bij KLM in de toekomst of zit dat er niet in. En zijn er doorgroei mogelijkheden bij de KLM?

Verder vraag ik me af hoe de sollicitatie procedure verloopt, een gesprek op het uitzendbureau en verder? Je krijgt ook trainingen, wat houden deze precies in?

Ik ben erg nieuwsgierig maar het lijkt me echt een topbaan! Ik heb vanmiddag direct mijn c.v. verstuurd!

• Ruth

Hallo meisje,

Ik werk zelf voor KLM als grondstess en kan je er wel wat meer over vertellen.

Als je nieuw binnenkomt bij PG (de afdeling waar Adecco oa voor werft) dan ga je alleen werken voor Transavia. Dit betekent voor komend seizoen dat je alleen maar bagage mag aanemen en geen checkinn meer mag doen. Als agent (wat ik ben) doe je alles , dwz : checkinn Transavia , checkin Martinair en checkin buitenlandse maatschappijen waar KLM de afhandeling voor doet. Ook doe je als agent de afhandeling van de vlucht aan de gate. Ben je geen agent dan doe je dus alleen wat ik al eerder zei, bagage aannemen aan de zgn q-dock balies. Dit is dus alleen het aannemen van bagage. Ook kun je per dienst worden ingedeeld als floorwalker: het ontvangen en doorverwijzen van de passagiers in de vertrekhal.

Op dit moment is er weinig werk, gemiddeld 1 dienst in de week. In zomer is het drukker. Geef dus niet te snel je andere baan op. het is een ontzettende leuke baan al moet ik wel zeggen dat het agent zijn leuker is omdat je dan alles doet en niet alleen de bagage afhandeling. PG is een enorme leuke afdeling! Succes met je sollicitatie en wellicht tot op de vloer!

• Ruth

Hallo meisje,

Ik werk zelf voor KLM als grondstess en kan je er wel wat meer over vertellen.

Als je nieuw binnenkomt bij PG (de afdeling waar Adecco oa voor werft) dan ga je alleen werken voor Transavia. Dit betekent voor komend seizoen dat je alleen maar bagage mag aanemen en geen checkin meer mag doen. Als agent (wat ik ben) doe je alles , dwz : checkin Transavia , checkin Martinair en checkin buitenlandse maatschappijen waar KLM de afhandeling voor doet. Ook doe je als agent de afhandeling van de vlucht aan de gate. Ben je geen agent dan doe je dus alleen wat ik al eerder zei, bagage aannemen aan de zgn q-dock balies. Dit is dus alleen het aannemen van bagage. Ook kun je per dienst worden ingedeeld als floorwalker: het ontvangen en doorverwijzen van de passagiers in de vertrekhal.

Op dit moment is er weinig werk, gemiddeld 1 dienst in de week. In zomer is het drukker. Geef dus niet te snel je andere baan op. het is een ontzettende leuke baan al moet ik wel zeggen dat het agent zijn leuker is omdat je dan alles doet en niet alleen de bagage afhandeling. PG is een enorme leuke afdeling! Succes met je sollicitatie en wellicht tot op de vloer!

• meisje

Bedankt voor de info Ruth!

Jammer dat je bij PG nog niet alles mag doen, maar je moet ergens beginnen :)-D! De baan die ik nu heb is ook maar op basis van een flexcontract, ik werk in de horeca dus ik zou daar op oproep basis kunnen blijven en het zo alsnog kunnen combineren! Ik hoop via deze sollicitatie aangenomen te worden en ervaring op te kunnen doen bij KLM, en van hieruit door de kunnen groeien naar een andere functie bij KLM (grond, lucht maakt niet uit) met hopelijk meer vaste uren! Hoe kun je trouwens agent worden? Moet je daarvoor nog cursussen volgen of een bepaalde tijd in dienst zijn?

• meisje

Sorry die smiley in mijn vorige bericht klopte niet…

• Kim

Je wordt door de shiftleaders van KLm gekozen om agent te worden. Dat zijn er altijd maar een paar per jaar.

• bi

hoelang duurt die eerste werving? 2 uur? en volgt er daarna nog een 2de gesprek? en zijn er mensen die het combineren met een andere baan?

x