Hoi meiden!
Ik heb enige tijd geleden mijn gesprek gehad bij Adecco en was door!
Het was best pittig en je moet recht voor z´n raap goed en duidelijk uit kunnen leggen waarom jij deze baan wil en waarom juist jíj geschikt bent.
Denk maar niet dat dit makkelijk in te studeren valt, want ze gaan je ook nog vragen stellen over expliciete ervaringen tijdens werk of je studie.
Bijvoorbeeld hoe je in een groep functioneert, hoe je dingen aanpakt, hoe je omgaat met boze klanten etc.
Verder moet je in het engels nog iets vertellen: over je afgelopen weekend, over je vakantie: iets luchtigs in elk geval en niet functie-gerelateerd.
Het moeilijkste van het gesprek is dat alles met die 7 andere kandidaten erbij gedaan wordt.
Hierna hoor je of je door bent.
Later moet je een test maken via internet, welke je thuisgestuurd krijgt.
Een soort intelligentietest en een persoonlijkheidstest. Ook je engels wordt nog een goed onder de loep genomen.
Later heb je dan nóg een test. Deze gaat over de bestemmingen waar KLM vliegt. Dit krijg je nog allemaal uitgelegd tijdens je gesprek.
Het valt best mee, als je maar goed weet waar je het voor doet!
Denk goed na over jezelf en over de functie; is het echt iets voor jou, wat kan jij hun bieden wat iemand anders niet kan, kan je tegen stress, kan je verantwoordelijkheden dragen etcetcetc.
Ik wens jullie allemaal veel succes,
liefs!
Nina