Ervaringen sollicitatie gespek Adecco voor grondstewardess

  • Litza

    Hallo allemaal!

    Ik weet dat er al meerdere topics zijn over het gesprek bij Adecco, maar ik ben zo benieuwd naar ervaringen van mensen die het gesprek bij Adecco al gehad hebben!

    Wie mag er door? Wie is er afgewezen? En vooral, waarom?? Was het erg moeilijk?

    Ben benieuwd, hoop dat iemand zijn ervaringen wil delen! Bedanktt!!

    Groetjes

  • steps

    Hoi Litza

    Ik heb gister mijn gesprek gehad bij Adecco voor KLM grond.

    Ben alleen afgewezen, maar opzich niet zo heel jammer.

    Het was maar voor 16 uur in de week, en het kon zijn dat je soms gewoon een hele week niet werd ingepland.

    En stel dat ik een dienst had van 3uur moet ik eerst een uur heen rijden en dan ook nog eens terug. dus dat was niet echt handig :S

    Gister waren er 5 kandidaten en 2 mensen van Adecco.

    Je moest je eerst voorstellen, beetje je motivatie opnoemen en daar vroegen ze dan ook dingen over.

    Toen kreeg iedereen een blad met een vraag erop in het engels en dat moest je in het engels beantwoorden. Een voorbeeld was: Wat heb je het afgelopen weekend gedaan, of wat is je mooiste vakanieland.

    En ze gingen casussen opnoemen die zich kunnen voordoen wanneer je als grondstewardess werkt. Die waren wel pittig.

    Daarna gingen de 2 meiden van Adecco de gang op en gingen ze beslissen wie er door is en wie niet.

    Hoop dat je zo genoeg info hebt.

    Moet jijzelf ook nog op gesprek komen?

    Groetjess

  • Litza

    Hoi Steps!

    Bedankt voor je ervaring van het gesprek!

    Mag ik vragen waarom je afgewezen bent..? Was je het eens met de reden?

    Hoor je de uitslag per persoon of met iedereen tegelijk? Hoeveel van de 5 waren er door of weet je dat niet?

    En de gesprekken: gaan die één op één of in heel de groep? Ben erg benieuwd!

    Dat Engels klinkt wel goed te doen! Dat voorstellen en motivatie is zeker ook wel erg belangrijk? Wat je noemt enzo?

    Ja de casussen lijken me ook wel lastig!! Maarja, daar kun je je ook niet echt op voorbereiden…

    Ik hoop dat ik ze weet op te lossen haha… maarja.. alles weten kun je natuurlijk ook niet..

    Je krijgt niet voor niks nog een training!

    Ik ben zelf inderdaad ook nog aan de beurt!!

    En mocht ik heel misschien worden aangenomen, ben ik ook zeker niet van plan mijn andere baan op te geven..

    Waren ze wel vriendelijk of was alles heel afstandelijk/formeel?

    Bedankt voor al je antwoorden!!

    Groetjes

  • steps

    Hooii :)

    Echt eens met de reden was ik het niet. maar nu ik erover na denk is het ook maar beter dat ik ben afgewezen want ik denk dat ik meer aan het reizen ben dan dat ik moet werken..

    Ik zei in me motivatie dat ik al een lange tijd stewardess wil worden ipv grondstewardes.. dat viel hun op.

    Stom van mij maar het ging onbewust.. en daarna vertelde ik dat ik stage had gelopen bij het Golden Tulip hotel achter de receptie, dat ik het wel leuk vond maar niet echt super.

    En hun waren bang dat ik het werk als grondstewardess dan ook na een poosje zat zou worden.

    daar ben ik het niet echt mee eens :S ik bedoel ik heb daar stage gelopen en niet hun :p

    Tuurlijk je hebt misschien wel dezelfde dingen die met elkaar overeen komen mjah maakt nie uit.

    Verder je hoort de uitslag per persoon, ik was de eerste dus weet niet of de rest aangenomen is.

    De gesprekken is met de hele groep, je zit de hele tijd bij elkaar.

    Je motivatie is ook belangrijk, maar daar hebben ze niet echt omgevraagd, maar ik zei het terwijl ik me voorstelde.

    Ik vond de meiden die het deden niet echt heel leuk, vond ze beetje ja niet echt arrogant, maar ook niet mijn soort mensen haha

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Veel succes alvast!

    Wanneer moet je?

    Liefss Stephanie

  • Litza

    Hee Steps,

    Zit je toevallig op Hyves?

  • R

    Heb je al overwogen om een seizoen voor Transavia te vliegen dacht dat ze aan het werven zijn. Zo kan je toch na een seizoen te hebben gevlogen voor jezelf nagaan of vliegen echt jouw ding is.

  • Litza

    Hoi R!

    Bedankt! Maar ze zijn helaas nu niet meer aan het werven…. Ze hebben genoeg aanmeldingen staat er op de website!

    Maar wellicht een goed idee voor volgend seizoen! :-)

  • blauwe

    Hoi Steps,

    Ik vind het jammer voor je, maar je kan het ergens anders ook proberen. Wellicht word je daar wel aangenomen. Maar even terug naar die dag. Wat bedoel je met casussen die ze gingen opnoemen? Kan je meer info over geven? Want je zegt dat dat pittig was. Moest je ook dingen doen met de groep zoals een groepsgesprek?

    Kreeg je geen gesprek over je goede en slechte eigenschappen en vragen over jezelf, werkervaring enzo?

  • blauwe

    Hoi steps,

    Wat bedoel je precies met er werden casussen opgenoemd? Want je zegt dat dat echt pittig was. Kan je hierover alsjeblieft wat uitgebreider info geven?

    Moest je in groepsverband niks doen en hoe lang duurde die dag in totaal?

    Stelden ze geen vragen over je goede en slechte eigenschappen enzo?

    Sorry dat ik veel vragen stel, maar ik heb a.s. vrijdag ook een gesprek. Het is trouwens voor minimaal 16 uur per week voor de mensen die het verkeerd hebben begrepen. Dat zeiden ze tegen mij:)))

  • Nina

    Hoi meiden!

    Ik heb enige tijd geleden mijn gesprek gehad bij Adecco en was door!

    Het was best pittig en je moet recht voor z´n raap goed en duidelijk uit kunnen leggen waarom jij deze baan wil en waarom juist jíj geschikt bent.

    Denk maar niet dat dit makkelijk in te studeren valt, want ze gaan je ook nog vragen stellen over expliciete ervaringen tijdens werk of je studie.

    Bijvoorbeeld hoe je in een groep functioneert, hoe je dingen aanpakt, hoe je omgaat met boze klanten etc.

    Verder moet je in het engels nog iets vertellen: over je afgelopen weekend, over je vakantie: iets luchtigs in elk geval en niet functie-gerelateerd.

    Het moeilijkste van het gesprek is dat alles met die 7 andere kandidaten erbij gedaan wordt.

    Hierna hoor je of je door bent.

    Later moet je een test maken via internet, welke je thuisgestuurd krijgt.

    Een soort intelligentietest en een persoonlijkheidstest. Ook je engels wordt nog een goed onder de loep genomen.

    Later heb je dan nóg een test. Deze gaat over de bestemmingen waar KLM vliegt. Dit krijg je nog allemaal uitgelegd tijdens je gesprek.

    Het valt best mee, als je maar goed weet waar je het voor doet!

    Denk goed na over jezelf en over de functie; is het echt iets voor jou, wat kan jij hun bieden wat iemand anders niet kan, kan je tegen stress, kan je verantwoordelijkheden dragen etcetcetc.

    Ik wens jullie allemaal veel succes,

    liefs!

    Nina

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.