Ervaringen sollicitatie gespek Adecco voor grondstewardess

  • Litza

    Hoi Nina,

    Gefeliciteerd dat het bij jou goed verlopen is!! :-)

    En fijn dat je even je ervaringen deelt hier op het forum!

    Ik ben ook binnenkort aan de beurt, ben erg benieuwd!

    Waren er meer mensen uit jouw ronde door? Of weet je dat niet?

    Waren er nog dingen die je fout had gedaan of beter had kunnen doen?

    En ik las in die andere topic (dat het gesprek een sof was) dat sommige mensen geen tijd hadden voor de motivatie etc.

    Was dat bij jou ook of niet? Moet je meteen je motivatie vertellen bij je introductie?

    Hoe is de sfeer onderling? Beetje als concurrenten of gezellig met allemaal meiden bij elkaar?

    En de selecteurs? Streng of vriendelijk? Of beide haha!

    Had jij veel voorbereid of niet? Kon je alles goed beantwoorden?

    Maar je zit met veel mensen in 1 gesprek.. moet iedereen dezelfde vragen beantwoorden of om de beurt een vraag ofzo?

    Dat Engels lijkt me echt het probleem niet, zeker als het over iets niet functie-gerelateerd gaat!

    Hoelang willen ze dat je praat? :-)

    Of je door bent hoor je wel alleen toch?

    En die test moet je thuis op de pc maken? Heb je dat ook al gehad enzo?

    En die andere test, is dat wel weer bij Adecco ofzo? En is topo ofzo zeker?

    Super bedankt voor je antwoorden! En sorry voor alle vragen, maar ben zo benieuwd!!

    Bedankt alvast en als je er geen zin in hebt, begrijp ik dat uiteraard ook! :-)

    Wanneer mag je beginnen?? Succes!

    Groetjes!

  • Nina

    Heeej Litza,

    Als de meiden (bij mij waren het alleen meiden) één voor één binnenkomen is er wel een beetje een vreemde sfeer: niet zo gek, je bent aan het evalueren wie je kan hebben en wie meer kans zou kunnen maken dan jij.

    Maar je zit een tijdje met ze in een kamer en dan komt er vast wel een gesprekje los. Op dat moment zullen ook de zenuwen wat minder worden en ontstaat er vanzelf een betere sfeer! Natuurlijk heb je het wel een beetje zelf in de hand; praat gezellig mee, vertel wat over jezelf, vraag wat aan de anderen: leer ze kennen!

    Dat voelt echt als een pak van je hart.

    Verder moet je gewoon goed weten waar je staat in het leven. Haal veel voorbeelden naar voren waar jij je van je beste kant kan laten zien: dat je die ene boze klant goed hebt geholpen toen je nog bij de albert heijn werkte, dat je goed de taken hebt verdeeld tijdens die opdracht op school etctec.

    Wat je vertelt in het voorstelrondje is gewoon wie je bent, wat je hebt gedaan, wat je voor hobby's hebt etc. Later pas ga je in op jouw competenties.

    De selecteurs waren best vriendelijk, maar natuurlijk zijn ze er niet om je beste vriendin te worden. Ze zullen af en toe hard overkomen, maar bedenk op dat moment dan maar dat zij gewoon hun werk doen. Ze zitten daar alleen om de beste ertussenuit te halen. Niet om aardig gevonden te worden, of om je pesten.

    Vergis je trouwens niet in het engels. Het is redelijk lastig om ineens in het engels te spreken. Je moet natuurlijk ook letten op je zinsopbouw, de juiste woorden en of je wel vloeiend genoeg spreekt. Geen haperingen, niet te veel “euuh” etcetc. Het belangrijkste is denk ik dat je zeker overkomt: maar dat is een aanname.

    Die test krijg je via e-mail en moet je thuis maken. Best lastig.

    Enkele dagen later krijg je telefonisch het resultaat te horen.

    Verder weet ik nog niet wanneer ik kan beginnen: er zijn meerdere startdata.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt!

    Liefs,

    Nina

  • Litza

    Hee Nina!

    Superbedankt voor al je antwoorden! Heel fijn om van iemand die al geweest is een beetje te horen hoe het ging :-)

    En ja, snap inderdaad wel dat de sfeer misschien raar is als je net binnenkomt… Je zal inderdaad kijken wie je kan hebben haha!

    Hoeveel mensen nemen ze aan tijdens 1 ronde? Is er een beperkt aantal? Of gewoon iedereen die goed genoeg was en aan de eisen voldoet?

    Was je er ver vantevoren of niet?

    Maar je motivatie komt dus niet direct aanbod met het voorstellen? Want dat andere meisje zei dus dat ze daar geen tijd meer voor had…

    Dat ze haar dus afwezen terwijl ze niet eens haar motivatie heeft kunnen zeggen…

    Nee ik snap ook best wel dat het Engels moeilijk is, maar mijn hele opleiding is in het engels, dus heb de echt spannende momenten al wel gekend :-)

    En mijn vriend is niet Nederlands dus we spreken elke dag Engels met elkaar…

    Maarja dat neemt inderdaad niet weg dat je dan extra zenuwachtig bent en wel echt je best moet doen.. dus dat ga ik zeker wel doen!

    Maar je test heb je dus voldoende gemaakt? :-) Mooi!

    En is de volgende test ergens anders? Is dat topo?

    Bedankt voor al je info!! Groetjes!

  • steps

    Hooi Litza,

    jaa ik zit ook op hyves whaha niet niet ;)

    Jij ook? http://sweetysteffie.hyves.nl

    De casussen die ik kreeg was: Er komt een man aan je balie en hij is wat breder dan normaal, zo breed dat hij dus niet in een stoel past hoe vertel je die meneer dat hij voor 2 stoelen moet betalen.. njah ik stond echt van euwhh haha

    dus ik zei wat en dat klonk niet echt goed.. daarna zei ik dat het eigenlijk niet echt wist :S de rest van de meiden die er toen waren zeiden ook van: hmm jaa das wel een lastige vraag.

    De andere vragen waren opzich wel makkelijk.

    Je moet gewoon proberen zo goed mogelijk antwoordt te geven:) en zeker van je zaak zijn!

    ik heb al geprobeerd bij Transavia.. was wel door naar de 2e ronde, maar kreeg een mail dat ze al genoeg kandidaten hadden dus gaat helaas niet door.

    Nu afwachten tot er binnekort weer nieuwe vacatures komen!!

    Succes voor degene die morgen gesprek hebben! :D

    Liefss steffie

  • steps

    Hooi Litza

    Ik dacht dat ikke al een bericht had terug gestuurd, maar kan het niet meer terug vinden haha

    Ik heb ook hyves jij ook? :D

    Wanneer heb jij gesprek voor KLM?

    Liefss

  • Litza

    Ik heb je toegevoegd! :-)

    Heet trouwens geen Litza, maar dat zie je vanzelf ;-)

  • Helga

    Hoi allemaal. 

    Kan iemand mij wellicht vertellen uit welke onderdelen de Xpert test van Adecco bestaat? 

    Super bedankt alvast! 

    Groetjes, 

    Sophia

  • Jeroen

    Dit onderwerp is gesloten, maar je bent vrij om de discussie voort te zetten op het nieuwe forum op onze nieuwe website. Dat forum zal het forum van stewardess.startpagina.nl binnenkort gaan vervangen. Dus meld je snel GRATIS aan op Luchtvaart Inside en we hopen je daar snel te mogen begroeten!

    Groetjes,

    Stewardess Startpagina / Luchtvaart Inside

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.