stay up kousen

• me

ik wil graag kousen gaan dragen van die stay ups in plaats van panty´s die hoef je ook niet aan en uit te trekken als je naar het toilet moet en ik denk dat je dan ook minder snel een ladder hebt! nou heb ik van die dure gekocht van wolford want die schijnen goed te blijven zitten. maar erg duur 26 euro per paar!

ook de kleur donker blauw voor transavia is erg moeilijk te krijgen.

wat is jullie ervaring ermee? is er ook een ander merk voor stay up kousen in donker blauw?

die niet zo duur is en die goed blijven zitten?

is echt moeilijk vinden in de winkels

alvast bedankt

• Annika

ik heb ze ook en ze zijn stevig en blijven goed zitten

niet wassen met wasverzachter ! dan plakken ze namelijk niet goed meer en heb je een probleem ! drupje fijnwasmiddel en dan op kort programma wassen en ze blijven piekfijn

bij de bij in amsterdam en in de wolford shop hebben ze toch wel veel keus in kleuren vind ik zelf en anders online bij ebay (bij duitse verkoper e.a gekocht )

volgens mij hebben orobleu en kunert ook stay ups in div. kleuren.

als je eenmaal wolford hebt aangehad zitten andere merken wel goed maar de wolfordjes dan toch het beste.

maar ja helaas kosten ze ook wel wat.

gr Annika

• sophiekesn

lijkt me best handig en goedkoop, dan moet je niet steeds beide “benen” weggooien als je een ladder hebt. maar wij mogen eigenlijk “officieel” geen stay-ups dragen, enkel panty's :S geld die regel ook bij jullie?

greetz, sophie

• me

annika dank je wel voor de info, ik heb die van oroblu ook online besteld! in de winkel waren ze niet in het blauw te krijgen! scheelt veel in prijzen maar goed even uitproberen! veel beter dan panty´s lijkt mij, maar sophiekesn waren mag je dan geen stay up kousen dragen daar zie je toch niks van?

groetjes

• Annika

die van wolford komen tot hoog in de lies , zodat als je bukt niets ziet of je ongemakkelijk zou kunnen voelen.

of het mag weet ik eigenlijk niet, ga niet bij binnenkomst vertellen wat of welke panty's ik aan heb.

met deze rok lengte en stay ups zo hoog zie je niks of kun je geen aanstoot geven.

ik zie er netjes mee uit.

gr Annika

• sophiekesn

de reden waarom het niet mag is dat er bij het bukken of zitten als je rok wat verschuift de bovenkant van de kousen zou te zien zijn als ze wat te kort zijn, en dat is natuurlijk niet elegant…

greetz

• me

o oke, dus gewoon voor hoge gaan die in de lies zitten; niemand die daar wat van merkt vallen die van oroblu ook hoog in de lies? of moet je dan een grotere maat nemen?

groetjes

• Annika

die vallen ietsje lager/ kleiner (italiaans) , en niet te groot pakken want dan krijg je vouwen bij je schoenen en dat is niet mooi (vind ik )

Kunert, duits merk hebben weer langere benen bij de stay ups

gewoon maar eens iets proberen als er een aanbieding is

gr annika

• me

dank je wel voor de info

groetjes

• Sofia

Ikzelf heb slechte ervaringen met stay-up kousen. Op een lange vlucht zakken zij haast altijd een beetje af na een aantal keren bukken. Ik vind het dan een slordig en onelegant gezicht om zo in het vliegtuig rond te lopen.

Een panty zit natuurlijk beter maar dat vind ik weer benauwd aanvoelen.

Daarom heb ik maar eens een ouderwetse jarretellegordel ( ! ) geprobeerd en ik moet zeggen dat je losse kousen dan altijd goed blijven zitten. Trouwens, je hoeft ook niet bang te zijn dat de jarretelles door de rok heen schemeren, de stof van de uniformrok die ik draag is daar gelukkig dik genoeg voor.

Extra voordeel: bij een ladder hoef je maar 1 kous te verwisselen!

Groetjes,

Sofia