Rustige plaats nabij Schiphol..

  • Desi

    Hallo,

    Ik woon in het Oosten van dit land waar het dus ook heerlijk rustig is.

    Om ooit bij Schiphol te kunnen werken moet ik natuurlijk verhuizen, maar ik ben neit zo bekend met die plaatsen die max een uur rijden vanaf Schiphol is.

    Weet iemand voor mij een leuke plaats waar huizen best betaalbaar zijn.

    In Amsterdam zijn de huizen ontzettend duur plus ik krijg er weinig moois voor terug.

    Ik heb namelijk een grote hond en wil dan ook graag een huis met tuin het liefst maximaal 600 euro excl. en anders 700 euro in een redelijk rustige buurt

    Weten jullie een plaats waar het niet te druk is, waar huizen betaalbaar zijn en wat niet langer dan 1 uur rijden is naar Schiphol (houd ook rekening met files)

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Dank jullie wel alvast..

  • N

    Hoi Desi,

    Ik vlieg nu 11 jaar bij de KLM als Tweebander, ik heb in Leiden, Amsterdam en Den Haag gewoond. Den Haag is het leukste (vindt ik).

    Nu woon ik Flevoland, ik heb nu ook twee kinderen, maar hier zijn de huizen nog redelijk betaalbaar.

    Groeten,

    N

  • Desi

    Is Den Haag niet juist een hele drukke plaats? Ik weet het niet hoor..Centrum wel in ieder geval.

    Misschien zijn er kleinere betere plaatsen vlakbij Schiphol. Anyone?

    Bedankt in ieder geval N..

  • me

    Ik woon in Alphen aan den Rijn, vlakbij Schiphol. Busverbinding met de 370 van Connexxion (rijdt alleen niet 24 uur).

    Leuke plaats, gezellig en niet te groot.

    Ook veel betaalbare woningen.

  • Desi

    Ja dat is misschien wel wat. Ik heb gekeken op routenet. Is nog geen half uur naar Schiphol. Ideaal eigenlijk.

    weet je een goede woningstichting voor Alphen aan de Rijn?

    Of een website waar ik kan kijken om huizen te huren.

    Ik zit natuurlijk met wachttijd..anders moet ik particulier huren..

  • me

    http://www.woonmarkt-rijnstreek.nl/ is de woonmarkt in Alphen. Ik heb zelf inmiddels wat gevonden, maar voor sommige huizen staat er een wachttijd van 5 jaar. Je kan natuurlijk altijd proberen om urgentie te krijgen. En anders ligt het eraan hoe kieskeurig je bent. Sommige woningen worden wel 2 of 3 keer aangeboden in de woonkrant 9komt eens in de 2 weken uit) omdat er geen reacties op komen en voor andere moet je 5 jaar staan ingeschreven… Dus ligt er aan wat je wilt. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!

  • Stess

    Ik woon ook in Alphen aan den Rijn, ideaal. ‘S nachts doe je er 20 minuten over naar P30 en overdag 30 minuten. In de spits rij je eigenlijk nooit, maar pak er dan 45-50 minuten voor uit. Leuk ’dorp' midden in het Groene Hart. Gezellige cafe'tjes in het weekend, niet te druk. Alle voorzieningen die je nodig hebt, ziekenhuis, zat huisartsen en tandartsen. Meeste grote winkelketens zijn hier gevestigd. Op goede afstand van Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Wonen goed betaalbaar, als je maar koopt. Huur is hier nog redelijk duur, maar je krijgt er wel wat voor terug.

    Succes!

  • Desi

    O geweldig, dank jullie wel voor de reacties.

    Ik ga mij daar inschrijven.

    Kan ik urgentie krijgen als ik kan aantonen dat ik werk kan krijgen in die buurt, of is dat geen reden voor urgentie?

    Kopen gaat niet lukken helaas :( dus moet wel huren..Ik zoek een huis met tuin in een nette buurt..grootte van de woning maakt mij verder niks uit..

    Weet niet of dat kieskeurig is..IN Amsterdam kan ik het absoluut niet vinden, dat is echt schandalig daar..Hier in het oosten van het land is het makkelijk te vinden en krijg je wel wat mooist voor je geld..