1e selectiegesprek KLC!

• Lianne

Hoi iedereen,

Ik heb 14 april mijn eerste selectiegesprek, ik heb er zoveel zin in maar vind het erg spannend. Heb al veel doorgelezen op de site en heb veel aan jullie tips gehad. Ben alleen een beetje bang voor mijn engels maar ook dat ben ik goed aan het leren. Zijn er nog meer mensen die hun selectiegesprek 14 april hebben?

Groetjes!

• Astrid

Hoi lisanne,

Ik heb ook 14 april mijn 1e gesprek bij klc.

Net als jij ben ik super zenuwachtig voor mn engels.

Ik hoop dat we doorgaan naar de 2e ronde!!

• L.

Succes! Engels is best oke.. gewoon lekker kletsen en een engelse toets doen. (niet moeilijk)

• Lianne

Hoi Astrid & L.

Wat leuk dat jij ook 14 april op gesprek moet! Dan zullen we elkaar vast tegenkomen. Het duurt nog even maar dan hebben we nog lekker de tijd om te oefenen en te voorbereiden.

L. heb jij je eerste gesprek al gehad? Of ben je al stewardess bij KLC? Heb je nog tips? En wat moet je in het engels vertellen? Al gelijk je motivatie of gaat het heel ergens anders over? Ik ben zo zenuwachtig dat ik me graag heel goed wil voorbereiden, maar je hebt deze vraag denk ik al 100x voorbij zien komen!

Groetjes Lianne

• Sophie88

Hoi Lianne, kijk even goed rond op het forum, je vragen komen idd heel erg vaak voorbij :-) verder is er maar 1 echte tip: gewoon jezelf zijn. Niet teveel voorbereiden

of stressen, maar het gewoon over je heen laten komen. Bedenk waarom jij het in je hebt om flight attendant te worden, en waarom zij jou zouden moeten aannemen: dan ben je een heel end!

• Lianne

Hoi Sophie,

Bedankt voor je berichtje, ik heb bij de zoekmachine KLC ingevoerd en nu heb ik inderdaad meer informatie kunnen vinden. Ik heb erg veel zin in het gesprek, hopen dat ik word aangenomen!

Groetjes Lianne

• C.

Lieve Lianne,

Maak je geen zorgen! Als je jezelf verstaanbaar kunt maken in het engels is er geen probleem!

Ik heb 3 maart mijn gesprek gehad, en het engelse mondeling was een eitje! Ik mocht zelf beslissen waar het gesprek over ging, en toen ik het niet meer wist ging de meneer hele leuke vragen stellen (zoals, als jij 10 miljoen zou winnen.. wat zou je ermee doen? of, als jij in de gevangenis zat en je kreeg je laatste avondmaal, wat zou dat dan zijn?)

Dus maak je aub geeeen zorgen! Zorg wel dat je voor je gesprek in het NL goed voorbereid bent, bedenk goede voorbeelden van vorige baantjes om je antwoorden te onderbouwen.

De selecteurs van 3 maart waren harstikke aardig en leuk, dus dat zal op de andere data ongetwijfeld ook zo zijn!

Groetjes C.

• Lianne

Lieve C,

Ik vind het zo leuk om te zien dat sommige mensen zo lief zijn op dit forum!

Je maakt mijn dag helemaal goed met je berichtje! Mijn Engels wordt steeds beter en ik heb al bijna een heel schriftje vol met allerlei voorbeelden bij mijn huidige baantje waar ik tegen aan liep. En waarom ik zo graag een stewardess wil zijn. Dit is echt wat ik wil en ik zit bijna elke dag op dit forum om jullie verhaaltjes te lezen.

Wat fijn dat jij door bent! Wanneer heb jij je volgende gesprek? Heel veel succes! Het gaat vast goed komen.

Groetjes Lianne

• C.

Hey Lianne,

Met de voorbereiding die jij ervoor doet gaat het zeker goed komen!

Tijdens mijn gesprek in het engels hebben ze me niet eens naar mijn motivatie voor stewardess gevraagd, dit ging over leuke vakanties en andere dingen die ik wilde vertellen. Dit is een relaxed gesprek en het enige wat hun testen is je engels, dus maak het jezelf niet te moeilijk en praat lekker vrij over dingen die jouw bezighouden, dan kom je er zeker uit!

Morgen heb ik mijn 2e gesprek om 2 uur, wish me luck!

Groetjes C.

• Lianne

Hoi C,

Heeeel veel succes morgen! Laat me weten hoe het is gegaan! Ik hoop het zo voor je. Ik gun het je van harte.

Ben vandaag lekker op schiphol geweest, zie alles nu met hele andere ogen omdat ik aan het solliciteren ben.

Leuk vliegtuigjes kijken!

Ben erg benieuwd hoe het gaat morgen.

Liefs Lianne