Amsterdam Airlines: Wanneer start van initial? En hoe lang?

• Amir

Lieve stessen, stessen to be, en stessen wanna be's ;-)

Weet iemand op dit forum toevallig wanneer de eerst volgende initial van Amsterdam Airlines plaats zal vinden en hoe lang deze zal duren? Klopt het ook dat deze initial onbetaald is?

Muchos gracias

• -

Beste Amir,

Amsterdam Airlines is nog vol op bezig met de selectie dagen. Ik geloof dat de ini half april zal plaats vinden. Deze duurt 2.5week. Lekker kort.

De ini moet je zelf betalen. €675, om precies te zijn. Je krijgt inderdaad niet betaald tijdens de cursus!

• beau

He…zelf betalen!!??? Ik krijg bij KLM juist een vergoeding voor de 6 weken opleiding van 1200 bruto. Gelukkig dat ik bij KLM aangenomen ben.:)

• A380

@Beau,

Zo is het maar net!;)

• Dounia

2,5 week is wel lekker kort. Is dat inclusief coach en checkvlucht? En weet iemand of je voor die periode dat je zonder geld zit een aanvullende uitkering kan aanvragen? Moet ook eten namelijk..;-)

• -

Nee, je trainingsvluchten zijn na de ini.

Ik denk niet dat je een uitkering zou kunnen krijgen. Lieve ouders/vriend/vriendin misschien? :)

• Noa

Klinkt goed, 2,5 week initial, een aantal coachvluchten. Het is eigenlijk niet meer dan logisch dat je je training moet betalen, want het bedrijf investeerd in jou als werknemer. Persoonlijk vind ik 675 wel aan de prijzige kant…Maar kan ook wel weer begrijpen dat een wat kleinere airline genoodzaakt is dit te berekenen aan zijn nieuwe cabin attendants. Iemand hier op het forum die al voor Amsterdam Airlines vliegt? Ik heb ongeveer een anderhalve maand geleden gesolliciteerd bij AA, maar nog niets gehoord helaas? Zou graag ervaringen willen delen met stessen die al voor AA vliegen? Leuk! Ben nieuwsgierig!

• beau

Ik blijf het toch vreemd vinden dat je moet betalen om bij een bedrijf te mogen werken?! Inderdaad zullen zij Zelf moeten investeren in goed personeel. Volgens mij heeft geen enkele nederlandse luchtvaartmaatschappij de zelf betalen regel dan ook ooit toegepast. Verder lijkt het mij wel een gezellig bedrijf om te werken juist omdat het niet zo groot is en bij Transavia vond ik het ook altijd gezellig. Ook bij Transavia dus hoefde ik niet te betalen voor de opleiding. :)

• Eva

Maar bij Trans krijg je maar 10 euro per dag toch? Of is de vergoeding bij Trans hoger? Thanks alvast voor je antwoord…

• Kika

Ik zou heel graag willen weten tot wanneer de initial bij Amsterdam Airlines duurt inclusief checkvluchten? Iemand antwoord op mijn vraag? Bedankt !