Verklaring van Geen Bezwaar AIVD

• Su

Zijn er hier nog meer mensen die wachten op hun VGB van de AIVD/BIZA en/of mensen waarbij het VGB geweigerd is door bijvoorbeeld verblijf in het buitenland? Of kent iemand van jullie iemand die dit is overkomen?

Dit is bij mij namelijk gebeurd. Ik zoek mensen die hetzelfde is overkomen. Het is zo oneerlijk en ik sta op het punt om bezwaar aan te tekenen. Het zou zeer helpen als ik met mensen in contact kan komen die dit ook overkomen is.

• Jtje_

Afschuwelijk zeg! Ben je zo ver gekomen. Ik leef wel met je mee… Helaas heb ik geen info voor je…

• martin1900

Heel erg vervelend maar waar, een verklaring van geen bezwaar is een vereiste voor KLM, Als deze niet wordt afgegeven door de AIVD neemt KLM je niet aan of als je al in dienst bent is dit reden tot ontslag zonder recht op enige vergoeding. Belangrijk voor de afgifte van deze verklaring is je “gedrag” maar bijvoorbeeld ook het “ gedrag” van je partner met wie je samenwoont.

Ook bij emigratie heb je een probleem als het land waar je hebt gewoond of woont geen informatie geeft aan het AIVD. Bij gebrek aan informatie wordt de verklaring van informatie standaard afgewezen.

Het is heel hard en misschien oneerlijk maar je kunt hier weinig aan doen.

Toevallig was hier afgelopen maand een uitgebreid column over in het VNC magazine, de vakbond van cabinepersoneel.

• BV

Hey Martin1900

Weet je toevallig ook hoelang het duurt voordat je die verklaring krijgt? (thuisgestuurd neem ik aan?)

Gr, BV

• ML

Als deze niet wordt afgegeven door de AIVD neemt KLM je niet aan of als je al in dienst bent is dit reden tot ontslag zonder recht op enige vergoeding.

Overigens mag je niet aan de ini beginnen als je Aivd onderzoek nog niet is afgerond!

Wat onwijs zuur voor je Su. Sterkte ermee!

• martin1900

Het kan wel even duren, wat ik er nog van weet, het kan ook best dat de verklaring gelijk naar KLM gaat hoor. Het is voor mij al een tijdje geleden.

• SC

@ BV Ik ben begin maart aangenomen en kreeg begin mei mijn verklaring geen bezwaar binnen. Nu maar wachten op een INI datum…..

• Ans

Hoi su, weet je ook waarom je verzoek is afgekeurd? Waar heb je gewoond en ben je uitgeschreven geweest in NL? Sterkte..

• BV

@SC Het blijkt maar dat we geduld moeten hebben. Maar dat heb ik er zeker voor over. Ik ben vorige week pas ‘aangenomen’ hoor. Ben alleen enorm nieuwsgierig.. :)

• ..

Kun je zo'n verklaring ook al van tevoren aanvragen??