Heey Linda,
Ik ben afgelopen jaar naar een open call / recruitment day geweest van emirates, mijn ervaring is vergelijkbaar met die van een vriendin van Deem.
Het hele gesprek is in het Engels, als eerst krijg je een filmpje te zien over emirates en Dubai, ze vertellen je alle voordelen van het werken voor emirates en hoe geweldig het is om voor hun te werken en hoe ze er over vertellen wordt je helemaal enthousiast en wil je het super graag, dus des te groter was mijn teleurstelling toen ik na 17 uur niet gebeld was om de volgende dag terug te komen, ik sprak daar een meid die een jaar eerder ook daar was geweest en tot één van de laatste rondes was gekomen het jaar ervoor, zij wist me te vertellen dat er bij haar de volgende dag maar 10 mensen waren waar er al weer heel snel 3 vanaf vielen, de dag vorderde en uiteindelijk waren ze met z'n 5'en over die de dag daarna weer terug moesten komen en aan het eind van die dag was zij zelf helaas afgewezen tot zo ver kan ik je er over vertellen wat ik weet.
Hoe de dag er bij mij uitzag: we kwamen binnen en de recruiters waren er nog niet, 10 minuten voor dat ze zouden beginnen kwamen ze binnen en vroegen ons allemaal naar buiten te gaan, want ze moesten zich nog even klaar maken, vervolgens kwam een van de twee naar buiten en vroeg ons een papiertje in te vullen of we al eens bij hun hadden gecolisiteerd en zo ja waar en hoe lang geleden. Toen mochten we naar binnen en boden ze hun excuses aan dat ze laat waren maar de hadden wat vertraging opgelopen, ze stelden zich voor en legde uit hoe de dag eruit zou zien.
Ze starte het filmpje over emirates en Dubai, toen die afgelopen was stelde ze aan de groep een aantal vragen of het filmpje, en over het bedrijf.
Vervolgens moesten we 1 voor 1 naar een van de recruiters toe en had je een minuutje om met ze te praten, ze kijken snel even je cv door en vroegen mij bijvoorbeeld waarom ik onlangs van baan was gewisseld en op mijn cv stond dat ik mijn Engels en Duits goed beheers, ze vroeg me hoe goed mijn Duits was waarop ik antwoorde dat ik dat goed onder de knie heb en waarop ze vroeg of ik het een probleem zou vinden als ik eventuele mededelingen in het vliegtuig in het Duits zou willen en kunnen doen..
Het is geen must om meerdere vreemde talen te beheersen, het is een pré maar als je je maar goed uit de voeten kan maken met Engels..
Hopelijk heb je wat aan mijn lange uitleg..
Groetjes Chiel