Vliegtickets New Zealand

• Bart W

Hallo stewardessen en stewards,

Ik wil graag naar NZ (New Zealand). Dit om er vakantie te vieren voor een aantal weken en om te solliciteren voor mijn eindstage. Alleen de vliegtickets naar NZ zijn verschrikkelijk duur voor mij als student. Nou is mij ter oren gekomen dat stewards en stewardessen mensen gratis kunnen meenemen. Is dit correct? Indien dit correct is heeft een van jullie 1 vliegticket naar NZ In de periode van 07-07-2014 t/m 14-07-2014? Let wel, voor wat hoort wat, wat en hoeveel dat is komen we wel uit. Ik hoop echt dat dit waar is en dat een van jullie mij zoiets zou kunnen aanbieden!

Groetjes,

Bart W

(ps: Excusses als dit subject niet mag. Ik kon het niet terug vinden in de regels dat dit niet mocht!)

• Anoniem

Beste Bart,

Iemand op deze manier meenemen waar je dan een vergoeding voor krijgt is bij de meeste maatschappijen niet toegestaan. Gratis is het zo ie zo al niet. Vanwege alle belastingen al snel €500.

Vandaag op weflycheap staat Auckland in de aanbieding voor €778.

Veel plezier daar.

• Purser

Daarnaast vliegt er geen enkele maatschappij vanaf Schiphol direct op Auckland.

• Bart W

Indirect is ook goed!

• K

Ook indirect niet helaas.. Het zou misschien mogelijk zijn tot een transfer bestemming als Hongkong of Singapore met KLM. En idd ook goedkoop, wordt toch zelf een ticket kopen denk ik..

• Chantal

Beste Bart,

Jij bedoelt de ipb regeling. Dit is om verschillende redenen niet mogelijk.

1) de desbetreffende collega moet ook met jou reizen

2) je mag alleen een companion (dat zou jij zijn in dit geval) meenemen op je eigen airline. Er vliegt geen 1 nl airline naar New Zealand.

3) dit is de belangrijkste reden: companion is NIET bedoelt om zomaar iemand mee te nemen, het is in het leven geroepen om alleenstaande/niet getrouwde of niet geregistreerde partners de mogelijkheid te geven om samen met vrienden/familie te reizen.

Misbruik van de ipb-regeling, en dat zou het in dit geval zijn, leidt tot sancties. Er zijn maar weinig mensen die hun ipb faciliteiten op het spel zouden zetten voor een onbekende.