Diploma KL Cityhopper

• Laura

Ik ben helemaal niet boos, en zal ook zeker niet boos zijn als ik wordt afgewezen. Ik ben vaak genoeg in mijn leven afgewezen bij sollicitaties, en ben nooit van mn leven boos geweest :)

Eerder teleurgesteld als de opgegeven redenen voor mijn afwijzing een beetje vreemd was (in mijn ogen).

Maargoed, ik wil nu gewoon doen waar ik als klein meisje van droomde, daarom ga ik er gewoon helemaal voor. Ik kan mijzelf goed verkopen en sta er ook achter.

Bedankt voor alle reacties!

• sonjas50@live.nl

Hai Etienne

Ik heb een vraag voor je, waarom vind jij dat je niet naar de Stewardess College moet gaan?

Gr

• Etienne94

Je kan beter even op het forum zoeken. Er zijn al zo veel topics over :p

• Etienne94

Maar, je kan het doen als je al een mbo 4 hebt. Het heeft enigsinds een toegevoegde waarde qua sollicitatie training en dat je een beeld van het beroep krijgt. Maar die kun je ook goedkoper dan 3200€ krijgen. Doe wat je wil :). No offense FAC personeel. Just being honest

• KLCer

Hoi Laura,

Ik snap je punt heel goed dat de ervaring die je hebt opgedaan waarschijnlijk goed aansluit op de functie. Maar ik ben bang dat ze er heel streng in zijn!

Ik ben vorig jaar aangenomen en ik weet nog dat op de selectiedag mensen het ook hebben geprobeerd en dat er zelfs mensen waren die zeiden wel de diploma te hebben behaald maar dit waren vergeten of niet meer konden vinden. Op de selectiedag moet je alvorens de gesprekken je kopieën inleveren, als je het niet hebt dan is het ongeacht het excuus direct terug naar huis. Ik heb sinds ik in dienst ben ook al een aantal keren gevlogen met selecteurs en die vertellen dat zoveel mensen het toch proberen maar toch meteen naar huis worden gestuurd. Uitzonderingen zijn er gewoon niet en zelfs het gezegde niet geschoten is altijd mis gaat niet op; het is zonde van je dag en geld dat je eraan besteed. Sorry maar het is de waarheid, ik wou dat het anders was maar ik wilde toch mijn ervaring delen om teleurstelling te voorkomen. Heel veel succes gewenst met het vinden van je droombaan in de vliegwereld! Gr.

• corrie

ik denk niet dat je zomaar kunt zeggen dat de verdiensten van HV beter zijn dan OR of CND.

als je er niet werkt kun je daar niet over oordelen. bovendien moet je werksfeer en werkdruk ook meewegen. ik zit bij een van deze airlines en kan je zeggen dat ik meer dan prima verdien en niet eens zo heel zwaar wordt ingedeeld ook. ik heb het er heel erg naar mijn zin en als ik zou mogen switchen van charter naar charter zou ik dat dus absoluut niet doen.

• Laura

Hoi KLCer,

Dank voor je reactie. Wel heel jammer dat ze zo streng zijn.. maar dat heeft dan waarschijnlijk te maken met het hoge aantal aanmeldingen.

Zo jammer dat zo'n papiertje niet eens zo veel zeggend is, maar dat het zoveel uitmaakt…..

Ik ga het ook proberen bij Emirates en bij Transavia.

• fifafo

oeps fout

• fifafo

fifafo Schreef:

——————————————————-

> Ehm er reageren zoveel sollicitanten dat er genoeg

> zullen zijn met gelijkwaardige levens- en/of

> werkervaring en die wel de gevraagde diploma

> kunnen overhandigen. Je moet niet raar opkijken

> als je wordt afgewezen. Bij veelgestelde vragen

> staat:

>

> Ik voldoe niet aan de functie-eisen, kan ik dan

> wel solliciteren?

> Nee, het heeft geen zin om te solliciteren als je

> niet aan de functie-eisen voldoet.

>

> en

>

> Ik heb wel een opleiding afgerond met MBO3 niveau,

> maar heb geen diploma waarvan ik kopie kan

> overhandigen, kan ik aan een selectie deelnemen?

> Nee, het heeft geen zin om te solliciteren als het

> gevolgde onderwijs niet kan worden aangetoond met

> een diploma.

>

> http://www.klmcityhopper.nl/veelgestelde-vragen

>

> Maar niet geschoten is altijd mis. ;-)

• Sonja Schwarz

Voor Etienne 94

Kan niks vinden op t forum?

Gr