Hoi,
Ik zou iedereen willen aanmoedigen om nooit je droom te moeten opgeven ook ben je telkens afgewezen bij een interview! Dit heb ik geleerd om blijven te vechten voor mijn droom, Emirates, de grootste en de meest stabiele bedrijf op het moment., maar ook de hoogste criteria quasi van de profielen dat ze zoeken.
Ik ben namelijk reeds 2 keer afgewezen bij mijn interview Emirates, met name
1ste keer: finale inclusief final interview, helaas toch afgewezen…..(1 jaar wachten om terug te mogen solliciteren)
2 de keer : voorlaatste ronde (6maanden wachten om terug te mogen solliciteren)
Eergisteren ben ik voor de 3 de keer na halfjaar wachten weer naar zulke open day geweest te Brussel, en Eindelijk weer door de finale geraakt!!!!
Wat ik persoonlijk kan meedelen is dat ik heel veel uit mijn tegenslagen heb geleerd. Natuurlijk ben je van nature teleurgesteld als je telkens een “ unfortunately” boodschap in je handen toekrijgt, en ook ben je zover geraakt tot in elke ronde. Je vraag je eigen af waarom ik! Wat had ik misschien beter moeten doen? Er flitsen honderden vragen door je heen. Van de tegenslagen word je sterk! Vechten als een leeuw moet je doen!
Mijn visie is gewoon, werk aan die zwaktes die je juist tijdens zulke interview heb doorgemaakt en probeer ze om te buigen tot een sterk punt voor de volgende keer. En 1
Ik moet wel toegeven bij mijn 1ste en 2de keer had ik me ook niet voorbereid. Ik dacht van zal maar op mijn geluk toetsen, en we zien wel wat er van komt.
Helaas, dat is niet bij iedereen wegggelegt, GOUDEN TIP is : PREPERATION!!!!.kent het bedrijf binnenste buiten, probeer zelf situaties te bedenken die in de realiteit met je toekomstige klanten kan gebeuren.
3de keer heb ik me zeker een maand lang, alles gegeven om alles goed voor te bereiden. en zie ik ben weer in de Finale!! Ik hoop nu echt 3de keer goeie keer.
PS: Ik moet wel toegeven dat de job die ik huidig doet, die heeft me zeker ook veel geholpen, om telkens door de rondes te geraken!
Probeer een job te zoeken die CUSTOMER SERVICE minded gericht is. In mijn geval is werken op een 5 sterren cruiseship en in de customer service branche een zeer grote plus.
Je verrijkt je ervaring, door met mensen te werken, internationale en multiculturele team, echt hard werken, maanden van huis weg zijn, eigelijk bijna hetzelfde werk wat een stewardess doet, maar wel op een cruiseship.
Ten slotte woensdag heb ik nog mijn final Interview, dan hoop ik de golden call te verwachten binnen een paar weken!!!
3de keer zeker de goeie keer! Mijn motto: Never Give Up, & persuade your dreams!!!