Emirates, Interview 3de keer eindelijk goeie keer?

• Ricky

Hoi,

Ik zou iedereen willen aanmoedigen om nooit je droom te moeten opgeven ook ben je telkens afgewezen bij een interview! Dit heb ik geleerd om blijven te vechten voor mijn droom, Emirates, de grootste en de meest stabiele bedrijf op het moment., maar ook de hoogste criteria quasi van de profielen dat ze zoeken.

Ik ben namelijk reeds 2 keer afgewezen bij mijn interview Emirates, met name

1ste keer: finale inclusief final interview, helaas toch afgewezen…..(1 jaar wachten om terug te mogen solliciteren)

2 de keer : voorlaatste ronde (6maanden wachten om terug te mogen solliciteren)

Eergisteren ben ik voor de 3 de keer na halfjaar wachten weer naar zulke open day geweest te Brussel, en Eindelijk weer door de finale geraakt!!!!

Wat ik persoonlijk kan meedelen is dat ik heel veel uit mijn tegenslagen heb geleerd. Natuurlijk ben je van nature teleurgesteld als je telkens een “ unfortunately” boodschap in je handen toekrijgt, en ook ben je zover geraakt tot in elke ronde. Je vraag je eigen af waarom ik! Wat had ik misschien beter moeten doen? Er flitsen honderden vragen door je heen. Van de tegenslagen word je sterk! Vechten als een leeuw moet je doen!

Mijn visie is gewoon, werk aan die zwaktes die je juist tijdens zulke interview heb doorgemaakt en probeer ze om te buigen tot een sterk punt voor de volgende keer. En 1

Ik moet wel toegeven bij mijn 1ste en 2de keer had ik me ook niet voorbereid. Ik dacht van zal maar op mijn geluk toetsen, en we zien wel wat er van komt.

Helaas, dat is niet bij iedereen wegggelegt, GOUDEN TIP is : PREPERATION!!!!.kent het bedrijf binnenste buiten, probeer zelf situaties te bedenken die in de realiteit met je toekomstige klanten kan gebeuren.

3de keer heb ik me zeker een maand lang, alles gegeven om alles goed voor te bereiden. en zie ik ben weer in de Finale!! Ik hoop nu echt 3de keer goeie keer.

PS: Ik moet wel toegeven dat de job die ik huidig doet, die heeft me zeker ook veel geholpen, om telkens door de rondes te geraken!

Probeer een job te zoeken die CUSTOMER SERVICE minded gericht is. In mijn geval is werken op een 5 sterren cruiseship en in de customer service branche een zeer grote plus.

Je verrijkt je ervaring, door met mensen te werken, internationale en multiculturele team, echt hard werken, maanden van huis weg zijn, eigelijk bijna hetzelfde werk wat een stewardess doet, maar wel op een cruiseship.

Ten slotte woensdag heb ik nog mijn final Interview, dan hoop ik de golden call te verwachten binnen een paar weken!!!

3de keer zeker de goeie keer! Mijn motto: Never Give Up, & persuade your dreams!!!

• Love2Fly

Hoi Ricky,

Mooi om je verhaal zo te lezen!

Ik ben het bewijs dat 3e keer scheepsrecht is ;)

Ik ben ook 3x op selectie geweest en elke keer naar de Final Interview en dan de afwijzing mail.

3e keer (een jaar en een maand geleden) ging ik het voor nog een keer en de laatste keer proberen.

Nou, ik schrijf nu naar je vanuit mijn kamertje in Dubai ;)

Augustus vorig jaar werd ik eindelijk gebeld met “ The Golden Call” en ik mocht November naar Dubai verhuizen.

Beste beslissing die ik ooit heb gemaakt in mijn leven.

Inderdaad “ Never give up!!”

Hoop echt voor je dat t deze keer raak is net als bij mij de derde keer.

Heeeeeeel veel succes woensdag!!

Hoor graag van je als je aangenomen bent .. Stuur me desnoods een privé berichtje en dan kan je me op de hoogte houden ;)

Groetjesssssss

• Jacq

Heel veel succes toegewenst

• Nathalie

Hey Ricky, ik hoop dat je doorzettingsvermogen ervoor zorgt dat je dit keer wel doorbent. Het feit dat je driemaal tot de final interview hebt gehaald laat zien dat ze wel potentie in je zien. Bovendien is het al een prestatie op zichzelf om zover te geraken. Ik verwacht dan ook dat het uiteindelijk zeker gaat lukken.

Ik vraag me wel af of je de eerste keren meteen een unsuccesful e-mail had ontvangen of had je nog een status change ervoor? Ik heb nu namelijk Interview Complete staan. Hoop zo dat ik niet alsnog afgewezen wordt. Heel veel succes in ieder geval.

@ Love2fly. Wat fijn om te horen dat doorzettingsvermogen zich loont. Ik hoop over een tijdje ook daar te mogen zijn:D

• Ricky

Hoi allemaal,

Mijn excuses voor het late Reply,

Ik had namelijk de final Interview achter de rug, het was hectisch maar wel leuke ervaring. Ik moet wel zeggen dat deze keer me zeker veel beter gevoel gaf als laatste keer. Ik had namelijk die psychometrische test online ook veel sneller afgerond, en de mogelijke vragen die de recruiter tijdens de interview zou stellen, had ik me zeker goe op voorbereid, zodanig dat ik toch wel voorbeelden uit mijn dagelijkse werk kon meegeven.

Vanaf nu heeft de recruiter me verteld dat we 6-8 weken moeten wachten op een antwoord, maar wat ik vorige keer had ervaren, was dat ik een antwoord al kreeg in week 5, welke een negatief antwoord was. Ik kreeg toen een email op de online site en vermeld dat ik toen Unsuccesful was.

Nathalie: Voor jou status “ Interview Completed” heb ik van horen zeggen dat het een goei teken is, en dat je zeer binnenkort een telefoon gaat verwachten vanuit de headquarters uit Dubai. Zet je gsm vanaf nu constant aan, want kan goed zijn dat je jou binnen de 7 dagen gaat bellen…. Dat is wat ik van de andere forums heb vernomen. In het verleden, voor ik het unsuccesful mail kreeg, was mijn status steeds onveranderd. Terwijl anderen het steeds veranderde.

Ik hoop van harte dat je wel door bent, Ik hoop ook zo graag voor mezelf. Ik heb echt wel veeeeeeel meer ervaring dan 2 jaar geleden toen ik solliciteerde. Het was echt een goeie les om aan mijn zwaktes te werken, wiens ik ook heb gedaan.

Voor alles is een reden, dus laten we hopen op het positief nieuws.!

Love2Fly: Ik vind ook super dat er lotgenoten zijn die hetzelfde hebben meegemaakt! Ik zou jou zeker iets laten weten als het zover is! En hoe bevalt het leven in Dubai? Ik hoop binnenkort samen collega's te zijn!

• Sham

Hallo,

Wat mooi om jou verhaal zo te lezen!

Zelf ben ik afgelopen december geweest voor de dagen en ik was door tot mijn sollicitatie gesprek! 20 feb 2014 werd ik gebeld met de vraag of ik 18 april naar Dubai kon vliegen, natuurlijk had ik JA geantwoord. Helaas, 10 april kreeg ik via de mail het bericht wat over kwam als: dankjewel voor je interesse in Emirates en succes verder in je leven.

Ja, zo kwam het over. Een droom die uit elkaar spatte in 1 seconde! Nu heb ik zo veel vragen en twijfel ik aan mijzelf of ik het nog een keer moet proberen, en als ik het kan proberen, moet ik nu een jaar wachten of een half jaar?

Groetjes,

Sham

• Ricky

Hallo Sham,

Ik vind het zo jammer om zo een verhaal te horen. maar Ik snap jou verhaal toch niet echt zo goed.

Dus volgens jou, heb je de zogezegde “GOLDEN CALL ” gekregen, en gevraagd om te beginnen bij Emirates, maar hoe kan het toch zijn dat ze jou dan toch nog afwijzen? Heb je hen een berichtje gestuurd en gevraagd waarom? Normaal gezien als je aangenomen bent, dan ben je wel effectief aangenomen.. Tenzij je medical of andere zaken da ze achter hebben gekomen da niet in orde is?

Ik weet het niet goed…

Voor nathalie: Ik heb gehoord en toch nog eens in de andere forums gelezen, dat Interview completed, nog niet een garantie is op een golden call, want er was een situatie geweest dat iemand eerst “ completed” had, daarna“ Interview completed” en dan toch een unsuccesful mail binnen kreeg. Dus ik kan me echt ni goed voorstellen hoe het proces verloopt. Wel ken ik iemand die heeft me gezegt als je niet eerder iets van hen horen, zo te beter dat het is. Want mijne maat heeft zijn golden call pas ontvangen op week 6, 1 u snachts.

Ik hoop echt dat het zal lukken!

• M

Hoi Ricky en Nathalie,

gefeliciteerd dat jullie zover zijn gekomen! Nu is het wachten begonnen.

Zelf heb ik onlangs 4 weken na mijn interview de bevestiging gehad dat ik en aangenomen. Ik ga in oktober naar Dubai:) Moet nu alleen nog de medische zaken op een rijtje krijgen

btw als het goed is verandert een dag voordat je wordt gebeld je status naar JFIP. (dat was bij mij het geval)

@Nathalie: ook als is je status Interview Completed dan kan je nog steeds afgewezen worden

Ik zal voor jullie duimen.

Voor anderen: ik heb veel gehad aan de boeken:

The Cabin Crew Interview made easy - Caitlyn Rogers

Interview Mastery Cabin Crew - Carrie Loren

ik heb ze nu niet meer nodig dus verkoop ze op marktplaats

• stesline

Nee volgens mij moest je nog je interview afleggen Sham? Dat is wat ik uit je verhaal opmaak?

En ik hoop echt van ganser harte dat je call golden is!

• Love2Fly

Leventje hier in Dubai is geweldig.

In het begin heel erg wennen en aanpassen maar ben het inmiddels al wel gewend.

Ben alweer op weg naar 1jaar hier ::o

Zo bizar snel gegaan!

Hoop dat je Final goed is gegaan en dat het nu wel lukt.

Heb je aan je recruiter verteld dat dit jou 3e keer was?

Ik had dat namelijk wel gedaan en denk dat dat ook wel echt geholpen had.

Dat ze zag hoe graag ik het wilde en dat ik het maar bleef proberen.

Heeeeeeeel veel succes met alles!