KLC ervaringen

• Curious

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die bij de. KLC vliegen, hoe druk zijn de roosters, hoeveel ben je van huis, is het zwaar etc.

Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar ik dacht een nieuwe, actuele kan geen kwaad. Ook staat er genoeg informatie natuurlijk op de site van KLC zelf maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.

• Mendy

Leuk, je zit veel in hotels in Duitsland, Frankrijk of Noorwegen.

Je heb kans om na 5 jaar naar Klm te mogen.

Je gaat iedere dag uit eten.

Minder: je moet erg vroeg opstaan, je bent 5 dagen per week van huis en je slaapt weinig en steeds in een ander bed, je leeft dus echt uit je koffer..

• Irene

KLC is een klote bedrijf, je wordt helemaal uitgebuit, nooit thuis, salaris tja ook niet veel en elke dag 3a4 vluchten, je bent gewoon kapot. en je kan niet zeker door naar KLm na 5 jaar hoor, dat valt nog te bezien en de klc klantenservice pffff een bakje water en stroopwafel en de maar blijven lachen als de klanten die veel betalen voor een korte vlucht gaan zeuren over de slechte service en die oude fokker kisten en dan je Engelse collega's OMG ordinair en met een accent dat je denkt uit welke achterbuurt kom jij. Ik zit er ruim een jaar en ben er klaar mee en ben aan het rondkijken bij een andere normale airline. Maar voordat ik een lading kritiek krijg, dt is MIJN mening en ervaring en iedereen heeft zijn/haar eigen ervaringen die er werken.

• S

Ik zou even doorbijten als ik jou was. KLC en KLM zijn toch wel 1 van de best betaalde airlines van NL met de beste arbeidsvoorwaarden.

• KLC stress

Oké dan, leuke reacties hier.. Er hebben laatst een aantal ca's hun proeftijd niet gehaald.. Lijkt erop dat Irene daar ook bij zat.

Ik vind KLC een onwijs leuke club, vlieg er nu bijna 4 jaar. Ja het is soms pittig maar dat weet je van te voren (het kan altijd erger naar mijn mening bv HV, Arke, ik heb zelf bij HV gevlogen)

Je krijgt een 5 jaar contract en bent ongeveer 2,3 a 4 nachten van huis. Variërend in Europa; Italië, Engeland, Scandinavië, Duitsland etc. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (beste na KLM) dus lekker goedkoop op reis als je vakantie hebt!

Het is een jong bedrijf met over het algemeen gezellige mensen. Irene moet gewoon ophoepelen, dat jij het AL een jaar hebt volgehouden?!

De mogelijkheid om door te stromen is groot, goede staat van dienst en dan heb je niks te vrezen. Ja er zijn ooit gevallen geweest waar t anders was, 6 x per jaar ziek, alcoholische misstappen. Maar meer dan 90% vliegt gewoon bij KLM.

Zelf heb ik al jaren een relatie wat top werkt. Maar je moet er wel tegen kunnen. Iedereen die ik spreek heeft het naar zijn zin! Er zijn ook veel leuke nevenfuncties die je kan doen. Ik zeg gewoon doen als je er weer vacatures komen.

En laat je niet leiden door zure appels, de meeste mensen hebben heen idee.

• KLC stress

En oja.. Salaris is prima in het begin €1900 bruto wat je netto ook overhoud incl daggeld.. Wat echt ruimschoots is, ik houd altijd over aan daggeld. Ik heb nu na 4 jaar ongeveer €2100 bruto/netto. Is gewoon modaal uiteindelijk.

• Mendy

Beste Klcstess

Ik hoop voor je dat jij na je 5e jaar naar Klm mag en als Klm geen plek heeft je contact verlengt wordt!

Niks ergers als dat je maar 1x per jaar ziek was, nooit alcohol dronk en 4 jaar prima je werk deed en toch door de vele roddels binnen Klc je baan kwijt raakt, en als je dan weg bent niemand je vraagt wat de echte reden was maar klakkeloos de roddels over je geloofd…

Na 4 jaar weinig slaap en weinig thuis zijn heb je dit net als alle anderen verdient!

• Klcstess

Ik geloof daar eerlijk gezegd niet in.. Ik ben ongeveer 2a3 per jaar ziek en drink regelmatig een drankje en ga ook wel eens flink stappen (maar ik drink niet binnen de 10 uur & sloop daarna ook mijn hotelkamer niet).

Ik functioneer gewoon naar behoren zoals het hoort in ieder bedrijf en dan stroom je gewoon door.

Daarnaast slaap ik ook prima.. Je weet als stewardess dat dit erbij hoort.. Als je dit niet trekt lekker van 9/5 werken op kantoor. Ik vind de negativiteit jammer omtrent KLC, binnen het bedrijf valt dit namelijk reuze mee en vliegt iedereen met enthousiasme..

• Curious

Haha leuk die verschillende reacties en uitersten hier! Ik denk niet dat het zo negatief is zoals sommigen schetsen maar ieder zijn mening natuurlijk. Het is dus goed te doen met een relatie? Mensen hier die de overstap van Arke naar KLC hebben gedaan?

• Klc-er

ik heb de overstap gemaakt van arke naaar klc, ik vind zelf dat de werkdruk bij klc hoger ligt, bij arke had je ook wel wel pittige driehoekjes of lange op en neertjes maar je bent wel altijd min. met z`n 4tjes waardoor de werkdruk verdeeld wordt, bij klc wordt de werkdruk verdeeld onder 2 ca`s, als de ene trager werkt moet jij harder werken, bij klc ben je meestal een paar dagen van huis, je kan van laat naar vroeg en van vroeg naar laat, je hebt roosters waar je maar 9 uurtjes rust heb op het buitenstation, niet zo heel veel dus, je maakt al gauw lange dagen. Een 5 daagse kan er zo uitzien: 3-4-4-4-3 en dat zijn de stretches waar ik het over heb. in de toemost zal het wel zo uit gaan zien 5-4-4-4-5. Kortom arke heeft misshien geen cao, maar de werkdruk is wel beter verdeeld, je kan bij klc wel een cao hebben maar iwerkdruk ligt hoger, heb ik ook van mede ex-arke flyers begrepen.