Oké KLC-er bedankt voor je antwoord! Maar heb je er spijt van of ben je blij met de overstap?
Dat je een 3-4-4-4-3 werkt komt misschien 1 x in de zoveel tijd voor.. Je mag daarnaast maximaal 1x per maand een 5 daagse doen. Voor de rest werk je 2/3/4 daagses. Ik hoor juist mensen van Arke dat ze Arke zwaarder vonden om de belachelijke tijden, dit zwaarder omdat je vaker in/uitstapt door de kortere vluchten. Is maar net wat je fijn vind. En laten we nou eerlijk zijn, uiteindelijk mag je met “pensioen” bij KLM. Dan valt ff “hard” werken voor een paar jaar bij KLC wel mee. En daarnaast werk je net zoveel als iemand op kantoor, gemiddeld 40 uur per werk.
einde looptijd max 4 stretches per dag vliegen was volgens mij december 2014, maar mede door de vakbonden is dat verlengt naar juni 2015 en dan moet erover onderhandelt worden, zeg nou zelf als het niet ooit van gaat komen dan was de 4 stretches al lang structureel doorgevoerd voor een onbepaalde tijd. Van 3 naar standaard 2 ca`s was een lange tijd ook een hoop heisa geweest, nu hoor je ook niemand daarover klagen aangezien de meeste die dat wel hebben meegemaakt al door zijn, en de nieuwe mensen in dienst zijn gekomen die weten dat niet beter. Zo kan het maar net zijn dat er in de toekomst 5 stretches gevlogen gaan worden, zeg nooit nooit bij klc.
Ik zit nu bijna 4 jaar bij klc en heb het nog steeds naar m'n zin. Ik kan me niet vinden in de mening van irene, maar goed ieder z'n mening… het vliegen is zeker niet geschikt voor iedereen. Als je het niet leuk vind moet je het jezelf zeker niet aandoen en iets anders gaan zoeken. Denk er alleen aan dat het gras bij de andere maatschappijen echt niet groener is, maar daar kom je wel achter.
Het is wel zo dat het hard werken is (en veel) Maar daarnaast krijg ik er ook een hele leuke tijd voor terug!
Ja zeker mag / moet iedereen zijn eigen mening hebben
Soms wordt er hier op het forum ook wel gedaan alsof het alleen maar altijd leuk is en dat je dankbaar moet zijn dat je mag vliegen
het is en blijft gewoon een baan en werken
En er is wel degelijk verschil tussen klc en klm waarbij KLM op langere termijn meer positieve ervaringen oplevert
Juist goed om zo nu en dan eens tegengas of andere ervaringen te horen
Lauren
Ik heb in 2006 een tijdje voor cityhopper gewerkt en ik vond het daar erg leuk. Ik was toen nog vrij jong, dus ik heb het niet als zwaar ervaren (als je het jaren lang doet, heb je daar misschien een ander gevoel bij). Indertijd duurde het langer dan 6 jaar om door te stromen. Pas had ik bij transavia, waar ik nu werk, een ex-hv collega aan boord die over was gestapt naar cityhopper en daarna was doorgestroomd. Dat ging bij haar ook zeker niet in 5 jaar, maar duurde wel iets langer.
De passagiers vond ik prima. Goed opgeleide zakenreizigers. Je kunt alleen weinig met ze, ze willen niet zo veel van je. Als ze gingen klagen kon je hoogstens zeggen dat ze gelijk hadden. Het jammere van mijn cityhopper tijd vond ik dat sommige Nederlandse collega's een nogal pittig karakter hadden. Er zat soms een scherp randje aan. Iets diplomatieker communiceren vind ik persoonlijk wat fijner. Maar dat is natuurlijk ook maar net wie je tegen komt. De Engelse crew vond ik aardiger, al was het meestal wel zo dat ze geen zin hadden om met je uit eten te gaan.
Wat mij in algemen zin opviel is dat er weinig ruimte is voor eigenheid. Iedereen was erg hetzelfde. Als je een keer geen wijn bestelde bij het eten omdat je een keer iets anders wilde, dan kreeg je al meteen een opmerking. Bij transavia heb je wat meer diversiteit qua achtergronden. De ene persoon is een ervaren backpakker, een ander doet in de winter ontwikkelingswerk, een derde vliegt naast een universitaire opleiding, een vierde vliegt maar 25% en heeft 6 kinderen. En iedereen mag er zijn. Maar dit is natuurlijk ook maar een subjectieve ervaring.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?