Paspoort visum Schengenland

• CTAMS46

Beste (grond)stewardessen,

Wordt er bij een vertrekkende passagier voor een Schengenvlucht gelet op of de passagier een visum heeft? Of bladeren jullie helemaal niet door het paspoort? En is een niet-Schengen identiteitskaart voldoende om in het Schengengebied te reizen? Alvast hartelijk dank!

Groet,

CT

• CTAMS46

Heb het antwoord spoedig nodig ivm het inleveren van een schoolopdracht volgende week. Bij voorbaat dank!!

• Klm ground

Hoi,

Er word zeker wel gekeken of een passagier voldoet aan de gestelde reisdocumenten. Echter is het per land en nationaliteit verschillend of een visum van belang is. Heeft niet zo zeer met Schengen / niet-Schengen te maken

Succes met je opdracht.

• CTAMS46

Dank voor je antwoord. Ik zal het voorbeeld uit de opdracht concreet noemen anders..

Het betreft drie passagiers die allen de vlucht Amsterdam-Milaan nemen. De reis start voor alle drie op Schiphol.

-Een Italiaan reist met een Italiaanse identiteitskaart

-Een Amerikaan reist met een Amerikaans paspoort, zonder visum voor het Schengengebied

-Een Turk reist met zijn Turkse identiteitskaart, zonder paspoort

Gezien de afwezigheid van Marechaussee in hun trjacet, kunnen alle passagiers vliegen naar Milaan? Zo nee, welke passagiers zullen waar vastlopen?

ps. Is het niet zo dat alleen de Marechaussee de visa mag controleren en beoordelen?

Nogmaals dank!!

• stessmeralda

Joh, dit zijn allemaal vragen die echt makkelijk te beantwoorden zijn als je op internet gaat zoeken. Oftewel, is het niet een beetje vreemd dat je anderen je opdracht eigenlijk laat maken?

• Klm ground

Heyhey,

Milaan is een Schengen bestemming. Reisdocumenten worden bij de incheckbalie gecontroleerd. Zo word er ook meteen gekeken of passagier een visum nodig heeft of niet. Indien passagier een visum nodig heeft dan controleren we het visum. Als passagier een geldig visum en reisdocument heeft dan word passagier geaccepteerd op de vlucht en worden koffers gelabeld.

Mocht het niet goed gecontroleerd worden bij de check-in. Dan is er nog een gate agent die nogmaals de reisdocumenten controleert bij het boardingsproces. Passagiers kunnen dan alsnog geweigerd worden op de vlucht en bagage wordt van boord gehaald.

Hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Ps: stessmeralda, het is vast goed bedoeld maar maybe heeft hij/zij er geen verstand van :)

• CTAMS46

@ Klm ground

Hartstikke bedankt! Ik doe een opleiding die weinig met luchtvaart te doen heeft en op het internet kwam ik verschillende antwoorden tegen… vandaar mijn vraag. Hartelijk dank voor je duidelijke antwoord!