Afgewezen Emirates moedervlek, wijnvlek, litteken

• Stewardess

Hoi meiden,

Een vraag aan alle meiden die bij de opendagen van Emirates zijn geweest.

Tijdens de 2e ronde werd ons gevraagd of wij een moedervlek, wijnvlek of litteken hadden waaraan wij herkend konden worden als we zouden overlijden. (heel vreemd, ik zou denken dat je iemand lichaam kan identificeren aan de hand van het gebit, en waarom word dit gevraagd terwijl je nog niet eens in dienst bent?) Ik kreeg er een akelig gevoel bij.

Nu heb ik idd een wijnvlek van 3cm op mijn knie die een beetje doorschijnt wanneer ik een panty draag.

Nadat wij allen aan de vrouw hadden verteld over onze ‘bijzonderheden’ (en we moesten het ook laten zien) moesten wij nog een presentatie houden van een paar seconde. Vervolgens werden er 4 nummer genoemd van meiden die de kamer moesten verlaten. Dit waren de meiden die allemaal een oneffenheid op een zichtbare plek hadden, waaronder ik.

Nu kan ik mij haast niet voorstellen dat ik echt ben afgewezen voor een wijnvlekje. Dat is discriminatie. De recruiter gaf aan dat je nooit feedback krijgt wanneer je word afgewezen, dus ik heb het nooit kunnen vragen.

Nu wil ik heel graag nog een keer solliciteren, maar ik vraag mij af of dit wel zin heeft met mijn wijnvlek.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Of is er iemand die ondanks een zichtbaar litteken of andere imperfecties wel is aangenomen? Ik hoor het graag van jullie!!

Groetjes Stess

• D.l

Hey Stewardess!

Ook ik heb hetzelfde meegemaakt op de opendag in Brussel. Op mijn scheenbeen heb ik een zichtbaar litteken en wij kregen de zelfde vraag. Niet alle airlines zijn zo kritisch daarop. Nederlandse airlines letten niet op kleine imperfecties. Het is jammer ja :( Misschien kan je het laten weg halen? Mijn litteken is helaas definitief.

• rr

Wat erg zeg! ik heb dat wel eens vaker gehoord.

Ik heb veel moedervlekken op mijn arm ik denk wel een stuk of 10 zou je daar ook op afgewezen worden?

• Marije

Wat erg zeg! En wat een slinkse manier om achter iemands ‘inperfecties’ te komen. Ook onnozel: als je het zo niet kunt zien, dan zie je het in een uniform toch ook niet? Je solliciteert toch meestal in een mantelpakje? En meestel toch niet met een lelijke beige steunkous zoals ze die nu in de cabine dragen.. Daar zie je volgens mij helemaal niets doorheen.

Ik heb heel lang geleden bij Martinair op de grond gesolliciteerd via een uitzendbureau. Er waren meerdere mensen voor een paar banen. Op het formulier van de persoon voor mij stond iets in de trant als dat de verzorging goed genoeg was maar het uiterlijk niet. Ik weet niet meer welke woorden ze precies gebruikten (het was natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik tijdens het gesprek naar een formulier van mijn voorganger zat te gluren..). Het uitzendbureau belde achteraf dat ik ook was afgewezen met dezelfde reden. Ik vroeg of dat discriminatie was. Het uitzendbureau zei dat daar alleen sprake van was bij discriminatie op grond van politieke redenen, seksuele voorkeur, huidskleur etc. Ik denk dat dat zo is, al ben ik het er niet mee eens..

• EmiratesCrew

Lieve allemaal,

Ik werk alweer 2jaar voor EK en dit is helaas de manier van EK om erachter te komen of je ergens zichtbare tattoeages en of littekens hebt, dit ook meteen de enige keer dat ze het vragen en of kunnen checken!

Dus mocht je weer solliciteren zeg dan gewoon NEE!! eenmaal aangenomen kun je compression panties dragen of je plakt er een pleister op en zegt dat je die ochtend vd trap af bent gestuiterd….

Als dit je droom is blijf het proberen! Maar vergeet niet dat dit alleen maar een voorproefje is van de manier van werken binnen het bedrijf! Ik leer nog elke dag dat mijn hollandse sassiness + directheid niet altijd even wanted is!