Hey,
Ik heb een vraag, ik wil graag weten welke stewardess opleiding het beste is.
- Hogeschool Tio
- ROC Hoofddorp
- Stewardess college.
En hebben mensen ervaringen met 1 van deze opleidingen?
mvg. P
Hi P,
Ik weet niet welke de beste is. Ik kan je wel vertellen over mijn ervaringen op het voormalig NLC (ROCvA Airport Hoofddorp). De focus ligt daar vooral op het beheersen van de talen. Je krijgt ook af en toe praktijklessen, maar dit is echt minimaal voor de drie of vier jaar dat je daar studeert.
De school stond destijds wel goed aangeschreven bij de luchtvaartmaatschappijen en dus is er een redelijke kans op een baan als (grond)stewardess. Uit mijn klas waren er dames die werkten bij KLM op de grond en KLC vliegdienst. Verder waren er ook een aantal die stage liepen bij Transavia en er ook een baan aan overgehouden hadden..
Maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat zo een opleiding overbodig is voor de functie. Je kan misschien beter wat breders gaan studeren zoals toerisme.
Succes met je keuze.
Dag P,
Ik heb op het stewardesscollege gezeten, ik kan je zeggen dat het een professioneel college is waarbij de focus op de student wordt gegeven. In 5 maanden wordt je opgeleid tot stewardess/grondstewardess, je krijgt heel veel presentaties en feedback van docenten die al jarenlang ervaring hebben in dit sector. Dit is zeer van belang hierdoor kan je leren wat je te verwachten staat. Daarnaast zorgen zij voor werving er is ook nazorg.
Iedere les worden er rollenspellen gedaan, zo kom je erachter hoe het
is om in de cabine te werken. Je krijgt groepsdiscussies en oefening waardoor je veel leert en jezelf goed voorbereid, voor sollicitatiegesprekken.
Vakken:
Spaans, Engels, Solliciteren en presenteren, luchtvaartkunde.
Hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd
Gr,
Yasmin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?