17 september klc gesprek?

• M

Heyheyyyyy

Wie heeft er ook 17 september de eerste selectiegesprek. Ben echt super benieuwd hoe z'n dag eruit zal zien. Heb er onwijs veel zin in.

Vertel ff of je ervaring hebt en wat je nu in het dagelijks leven doet. Ben benieuwd naar de andere kandidaten.

• Kyara

Ik ben eer ook bij 17 september. Om 11.30. Ik werk nu als office manager bij een makelaar waarbij ik al het klantcontact verzorg en heb ook als event manager en instructeur gewerkt. Daarbij ook nog part time in de horeca. Heel divers dus. En jij?

• Brenda

Hey,

Vorig jaar was ik ook bij de selectiedag. Het gaat als volgt; je meld je even aan en vervolgens wacht je in een vergaderzaal met een grote groep andere kandidaten. 1 voor 1 wordt je geroepen, je hebt een gesprek in het Engels met 2 recruiters. Duurt ong 10 min. Daarna moet je even wachten en hoor je direct of je Engels goed genoeg is. Zo niet dan mag je naar huis toe. De dag dat ik er was vielen daardoor veel mensen af. Als je ‘door’ bent dan wordt je met een groepje bij elkaar geroepen en voer je een gesprek met ong 7 kandidaten en 4 recruiters. Het gaat hierbij om hoe jij je presenteert, hoe reageer je op verschillende vragen en discussies en hoe je taalgebruik is. Zorg wel dat je iets zegt, en niet alleen andere aan het woord zijn. Je hoort diezelfde dag nog of je door bent naar het individuele gesprek.

Ik vraag me af of jullie nu ook al in de luchtvaart werken? Besef goed dat je bij klc een hele zware baan hebt. Je leeft uit je koffer, bent in de weekenden amper thuis, je moet negen van de tien feestjes of verjaardagen missen en je zult je vrienden veel minder gaan zien. Ook mag je niet bij klm solliciteren en moet je maar hopen dat je na 5 jaar kan doorstromen.