17 september klc gesprek?

• M

Heyheyyyyy

Wie heeft er ook 17 september de eerste selectiegesprek. Ben echt super benieuwd hoe z'n dag eruit zal zien. Heb er onwijs veel zin in.

Vertel ff of je ervaring hebt en wat je nu in het dagelijks leven doet. Ben benieuwd naar de andere kandidaten.

• Kyara

Ik ben eer ook bij 17 september. Om 11.30. Ik werk nu als office manager bij een makelaar waarbij ik al het klantcontact verzorg en heb ook als event manager en instructeur gewerkt. Daarbij ook nog part time in de horeca. Heel divers dus. En jij?

• Brenda

Hey,

Vorig jaar was ik ook bij de selectiedag. Het gaat als volgt; je meld je even aan en vervolgens wacht je in een vergaderzaal met een grote groep andere kandidaten. 1 voor 1 wordt je geroepen, je hebt een gesprek in het Engels met 2 recruiters. Duurt ong 10 min. Daarna moet je even wachten en hoor je direct of je Engels goed genoeg is. Zo niet dan mag je naar huis toe. De dag dat ik er was vielen daardoor veel mensen af. Als je ‘door’ bent dan wordt je met een groepje bij elkaar geroepen en voer je een gesprek met ong 7 kandidaten en 4 recruiters. Het gaat hierbij om hoe jij je presenteert, hoe reageer je op verschillende vragen en discussies en hoe je taalgebruik is. Zorg wel dat je iets zegt, en niet alleen andere aan het woord zijn. Je hoort diezelfde dag nog of je door bent naar het individuele gesprek.

Ik vraag me af of jullie nu ook al in de luchtvaart werken? Besef goed dat je bij klc een hele zware baan hebt. Je leeft uit je koffer, bent in de weekenden amper thuis, je moet negen van de tien feestjes of verjaardagen missen en je zult je vrienden veel minder gaan zien. Ook mag je niet bij klm solliciteren en moet je maar hopen dat je na 5 jaar kan doorstromen.

Ik werk zelf bij een andere luchtvaartmaatschappij, mijn individuele gesprek bij klc was niet leuk. Ik vind het ook echt niet erg dat ik niet ben aangenomen. Als ik nu al een paar nachten ben weggeweest ben ik heel blij dat ik weer een paar dagen lekker thuis slaap, bij me vriend en ook mijn familie en vrienden kan zien. Positief is natuurlijk het 5 jarig contract maar welke waarde heeft dat als je de rest van je leven ongeveer moet inleveren.

Ik hoop dat als dit jullie droom is hij ook uitkomt. En dat de zware dagen en het missen van vrienden iets is waar jullie goed mee kunnen omgaan. Veel vrienden zullen niet begrijpen waarom je alles moet afzeggen, dat is niet leuk maar dat hoort nou eenmaal bij het werk.

Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid voor de sollicitatierondes. Praat een aantal dagen Engels om er lekker in te komen en stel je zelf vragen om voorbereid te zijn op het geven van antwoorden. Bij het individuele gesprek ging het er pittig aan toe vond ik. Heel veel succes met deze spannende weken en wees niet verdrietig als het niet gelukt is, trans gaat ook weer in het najaar werven. Houd daarvoor de unique Facebook pagina in de gaten.

Zelf heb ik een universitaire studie afgerond, werk deels in het ziekenhuis en deels vlieg ik. Heerlijke combi, zou niet anders willen.

Gr Brenda

• Robin1985

Hey Brenda,

Super bedankt voor je tips!

Mag ik vragen voor welke airline je nu werkt?

Voor mij zal het de eerste keer zijn in de luchtvaart, maar ik kom uit de horeca. Veel werken, lange dagen maken, sommige feestjes missen, vrienden niet al te vaak zien, dat is mij al bekend en dat weten ze al van mij. Dus daar hoef ik me geen druk over te maken :)

• Brenda

Hey,

Ik werk nu bij Trans, superleuk heel erg naar me zin. Echt een aanrader om daar te gaan werken.

Het is inderdaad handig dat je al ervaring hebt met lang werken en het weinig zien van vrienden. Maar na het werken in de horeca kom je toch weer thuis, bij klc werk je dagenlang achter elkaar, leef je uit je koffer en ben je na 5 indelingen eindelijk weer even thuis. En dan zul je zien dat je bijv maandag en dinsdag vrij hebt en dan werkt iedereen. Dus zie je weinig vrienden, houd daar echt rekening mee! Tuurlijk is het super tof dat je overal en nergens slaapt, maar je bent daar niet met mensen die je goed kent maar met je collega's. Deze baan heeft 2 kanten en het is maar net hoe je er mee omgaat. Ik ben blij dat ik er niet werk en dat ik bij trans zit. Maar ik heb in de winter ook fulltime werk in het ziekenhuis, en dat geeft mij de zekerheid om een seizoenscontract te tekenen.

Succes!

Gr

• T

Hoi allemaal,

Ik ga ook 17 september op selectie dag. Heb er super veel zin in!.

Ik werk nu vier jaar fulltime bij Arkefly, dus ja ik weet hoe het is om te leven uit een koffer..Ik zou zeggen het is een way of life.Ik vlieg al vier jaar met heel veel plezier.

Ik ben nu opzoek naar een nieuwe uitdaging,

Iedereen heel veel suc6 en tot 17 septmeber!

Groetjes

• Robin1985

Hoi T,

Mag ik vragen waarom je voor KLC nu kiest? Dat is denk ik wel wat anders dan buiten Europa?

Sorry ben gewoon heel nieuwsgierig ;)

• MDS93

Hi,

Ik heb ook 17 september mijn KLC gesprek! Alleen ik ben er al om 8 uur 's ochtends, lekker vroeg… Ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn! Wat trekken jullie aan / doen jullie met je haar en make up? Heel veel succes allemaal!

Groetjes Melissa

• T

Ja natuurlijk mag je dat weten.

Het waren hele leuke jaren bij Arke, nu kies ik voor iets meer professionaliteit en zie het als een stap vooruit in mijn carrière

Het Europa vliegen spreekt mij ook meer aan, lekkere korte vluchten en veel actie. Buiten dat vind ik het helemaal niet erg wat harder te werken dan bij Arke. Soms heb ik gewoon te veel vrije tijd. Wat ook een voordeel is vind ik dat je bij KLC geen jetlegs meer zal hebben.

Wat doe jij nu voor werk?.

• Robin1985

Aha..oke heel duidelijk!

Ik werk nu front office in een boutique hotel. Erg leuk, werk altijd alleen dus verantwoordelijk voor het hotel. Maar ik ben toe aan wat nieuws, hou enorm van reizen, veel en verschillende mensen om me heen en inderdaad lekker veel actie. Heb zelf ook 10 jaar achter de bar gestaan dus ben echt een horeca tijger/mensenmens :)