voorbereiden KLC selectiegesprek

• Sabine

Hallo allemaal,

Ik dacht dat het misschien leuk/handig is om elkaar tips te geven rond het selectiegesprek van KLC.

Zoals bijvoorbeeld;

- Wat trekken jullie aan?

- Willen jullie een training volgen?

- Oefenen jullie? zo ja, op welke manier?

- Wat denken jullie te verwachten van het gesprek?

Misschien kunnen we elkaar helpen:-)

In ieder geval, succes allemaal!

• Kyara

Hoi Sabine,

Denk dat uiterlijke verzorging wel erg belangrijk is. Ik zorg dan ook dat ik er op mn best uit zie. Ik trek een nette outfit aan. Kokerrok tot de knie met een witte blouse en bijpassend colbert panty 15 of 20 den huidskleur. Basic make up, neutraal, niet te veel niet te weinig. Gewoon zoals van je verwacht wordt als stewardess. Nageltjes in de topcoat - geen kleur. Oja niet te veel sierraden, dat mag in de cabine ook niet. Ik doe wel een horloge om, dat is tijdens het werken in de cabine ook een must.

Ik denk niet dat ik de Cabin OK training ga volgen.

Thuis spreek ik Engels of Duits met mijn vriend, hij half Australisch half Oostenrijker. Best handig om je talen te verbeteren!

Wanneer heb jij je gesprek? Spannend he? Ik heb er wel erg veel zin in!

Succes!

• Sabine

Hoi Kyara

Goede tips die je geeft!

Ik heb gelukkig een vriendin die al een aantal jaartjes bij KLM vliegt, dus daar ga ik even mee zitten.

Helaas heb ik geen Engels sprekende vriend, maar ga proberen toch een beetje Engels met hem te spreken. ( al voelt dat altijd een beetje onwennig)

Ik zou de cursus eigenlijk willen volgen, al is het alleen om het gevoel te hebben genoeg geoefend te hebben.

Ik vind het ook erg spannend, maar ook leuk! ben erg benieuwd.

Mijn selectiegesprek is 30 September om 2 uur. Wanneer is het jouwe?

Jij ook veel succes

• HV-stess

Ik werk nu bij transavia en daar moesten we tijdens de ini juist felle oogschaduw en lippenstift op dus ik twijfel een beetje..

• Kyara

Denk dat het gewoon een mooie balans zou moeten zijn.. te veel is ook weer niet goed denk ik. Ik ga wel op de KLC kleuren inspelen met de make up…:D

• Robin1985

Voor de mannen:

Strak in pak?

• M

Yes of course robin :)

• Robin1985

Hehe nice…me like!