Cabin managers easyJet Amsterdam

• CM-wannabee

Haha heb jij mazzel! Zou je er eventueel eentje op/voor mij kunnen drinken ;-)

• CM-wannabee

Ik maak bij nader inzien mijn eigen feestje…. ik ben aangenomen!!! Ongeveer 45 minuten geleden een mailtje gekregen :-)

• Me

Ik ben ook aangenomen :))) ik zeg proost :-)

• Roos23

Gefeliciteerd voor diegene die zijn aangenomen! Ik ben ook aangenomen maar dan als cabin crew. Dus hopelijk tot snel :-)!

• CM-wannabee

Gefeliciteerd! Ik kijk er naar uit om in het ‘echie’ kennis te maken ;-)

• Me

Ja super leuk :) misschien ook even een pagina op Facebook aanmaken..

• Me

Ik heb even een email adres aangemaakt. Misschien wel handiger :)

Email adres is : cmmanagerezy@gmail.com

• CM-wannabee

Beter!

Ik ga je mailen!

• A380

Zijn jullie goed op de hoogte gebracht voor wat betreft contract, rooster en andere arbeidsvoorwaarden?

Er zitten namelijk nog wel wat haken en ogen aan..

Tijdelijk contract, als je aan je max vlieguren ( wettelijk 1000 per jaar ), zit krijg je alleen basic salary en kun je een paar maanden niet vliegen.

Flexibel rostering, dus max 5 dagen a 4 streches per dag achter elkaar. Geen roosterstabiliteit. Weinig kansen om te plannen en dat heeft gevolgen voor het prive leven. ( als je dat hebt… ) ( earlies and lates door elkaar, erg vermoeiend )

Het kan zijn dat er een voorwaarde in je contract staat dat je te allen tijde over te plaatsen bent naar een andere basis…..

Uniform moet je zelf betalen en wordt in termijnen van je salaris afgehouden.

Loon bestaat uit een basic salary en flight pay.

20 min turnaround waarbij je de cabin moet schoonmaken, stoelriemen moet rechtleggen etc

Pro's

Gezellig bedrijf ( ligt wel heel erg aan het basemanagement ), of het goed is op de desbetreffende base.

Goede opstap om ervaring op te doen.

Maar als je de keus hebt voor KLM gaan. Beter is er niet in de industrie, qua arbeidsvoorwaarden!

• Mees

Hoi A380,

Dat is ons allemaal verteld tijdens de Assesmentday, sommige dingen die je zegt kloppen niet helemaal maar dat komt vast omdat je onder Nederlandse arbeidsvoorwaarden vliegt?

Uniform viel wel mee, 180 pond uit mijn hoofd?