sollicitatieformulier/kinderen

• Stess2B

Hoi iedereen..

Er wordt op het sollicitatieformulier (klc) gevraagd of je kinderen hebt ja/nee. Waarom wordt dat gevraagd?

In mijn optiek kan het twee kanten op. Je zegt ja: ze zijn niet geïnteresseerd omdat je wellicht dan zo snel mogelijk parttime wilt gaan werken en/of de kids zorgen voor problemen waardoor je niet goed inzetbaar bent.

Of je zegt nee: En ze denken dat je nog aan kinderen moet beginnen waarbij je ook parttime gaat werken en er een tijd uit bent vanwege de nieuwe baby.

Dus ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde van deze vraag op het formulier is.

• ML

Dit is een hele rare vraag en zouden ze helemaal niet mogen vragen !

Ik denk dat als je ja zegt dat t in je nadeel is maar erover liegen zeker ook niet doen!

• Stess2B

Hoi ML

Uit eigen werkervaring weet ik dat deze vraag echt not done is. Ik snap dan ook echt niet waar deze brutale ongepaste vraag vandaan komt. En wat het doel is van deze vraag.

Ik heb hier nog niemand wat over horen zeggen maar ik twijfel dan aan de integriteit van het gehele recruitment proces. En ik snap dat iedereen heel graag wil vliegen en dat weten ze bij randstad echt wel waardoor men volgens mij niet eens door heeft dat dit soort vragen absoluut niet kunnen!

• stessmeralda

Stess2B beter lezen, KLC gaat NIET via Randstad. En als je zo twijfelt aan de integriteit van Randstad, solliciteer dan vooral niet voor KLM zou ik zeggen. Of bij elke andere maatschappij

• klc stess

Stess2B,

Ik vlieg zelf bij klc, ik weet niet waarom ze dit vragen, het enige dat ik je kan vertellen is dat de sollicitatie procedure niet via randstad loopt maar via KLM Cityhopper zelf én dat KLC deeltijd vliegen hard aanmoedigt onder haar werknemers, er zijn dit jaar zelfs deeltijdpercentages bijgekomen zodat werknemers die 100% werken maar 70% niet kunnen veroorloven toch 80 of 90% kunnen vliegen om het ze wat makkelijker te maken. Voordat je zelf zulke gehaaste en geagiteerde opmerkingen maakt kan je misschien beter beleefd een mail sturen met de vraag waarvoor ze dit willen weten.

• Stess2B

Feit blijft dat zulke vragen niet gesteld mogen worden punt. Of dit nou rechtstreeks via KLC gaat of welke recruitment bureau dan ook. Zulke vragen zijn verboden!! Daar gaat het om!