Gesprek klc 17 september

• Me001

Hallo allemaal,

Hoe is het vandaag allemaal verlopen? Wat moet je allemaal doen?

Groetjes

• Laura

Nou ben ook erg benieuwd!!

• Ella

Niet om een party pooper te zijn, maar denk je niet dat mensen liever voor zichzelf houden wat je allemaal moet doen?

Waarom zou je je concurrentie een voordeel geven door te vertellen hoe de dag in elkaar steekt en wat ze kunnen verwachten?

Daarmee snijd je alleen maar jezelf in de vingers

• Me001

Ella,

Ik kan me herinneren dat het vorig jaar by de sollicitaties van transavia ook gewoon werd verteld.

En het is toch aan jezelf of je het wil vertellen of niet?

Groetjes

• Ella

Transavia en KLC kun je natuurlijk ook helemaal met elkaar vergelijken.

Contract voor 5 jaar tegenover contract van ongeveer 5 maanden.

Mogelijkheid om na een jaar parttime te gaan werken tegenover de mogelijkheid om er na een winter uit te zijn geweest terug te komen.

Redelijk snel kunnen doorgroeien tot purser bij KLC tegenover na meerdere seizoenen te hebben gewerkt en dan misschien tweebander worden.

En ga zo nog maar even door.

Het is inderdaad aan mensen zelf om het te vertellen of niet.

Alleen is het niet slim om te doen aangezien je daarmee heel veel meiden een voordeel gunt en daarmee de concurrentie een voorsprong geeft die je zelf niet had aangezien je de eerste was.

• Laura

Weet niet hoor Ella, maar er wordt gewoon gevraagd naar de ervaringen en als je Googled kan je heel terug lezen over hoe de rondes er de voorgaande jaren uitzagen. Weet natuurlijk niet of dat dat precies hetzelfde is maar komt uiteindelijk op hetzelfde neer denk ik. Gewoon vertellen hoe het ging en/of hoe de dag eruit zag zie ik niet als een vorm van ‘ in je vingers snijden’ maar de ervaringen delen.

• Me

Als je zelf al door bent maakt het toch niet meer uit hoeveel anderen er door gaan want je bent zelf al door. Maar het is natuurlijk ieders eigen keuze.

• Em

Als je zelf al door bent na de eerste ronde komt er nog een tweede ronde….

Er lezen trouwens ook vaak recruiters mee op dit soort forums

• kayla

Tenzij je een geheimshoudingsverklaring moet ondertekenen, lijkt het me geen issue als er over gepraat word over de selectie dag toch?

• P

Lieve mensen,

17 september was ook voor mij bestemd. Het is enorm leuk de recruiter zijn super aardig. Nog nooit zulke aardige recruiters meegemaakt die je ook gerust stellen en op je gemak stellen. Ik ben gelukkig door.

Het Engels gesprekje was gewoon Engels. Simpeler kan ik het niet maken. Als je Engels kan verstaan en spreken zonder grammatica fouten dan komt het goed. (En nee ik ga niet vertellen wat er gevraagd word) tijdens de groepsopdracht zat ik met hele leuke kandidaten (zelfde tijdstip). We wilde het allemaal heel graag en gunde het mekaar ook allemaal. Mensen die niet door waren konden hun hart bij ons luchten. We hadden afgesproken tijdens de groepsopdracht om mekaar te steunen en niet af te kraken. En het werkt want we waren alle 6 door. Heb al een datum voor m'n 2 E selectiegesprek en hopelijk word ik dan aangenomen.

Voor de mensen die nog moeten, heel veel succes. Vergeet niet blijf je zelf, ga niet rodelen iver andere kandidaten etc etc. Want dat heb ik daar met eigen ogen gezien helaas. En uiteraard gingen die mensen niet door want weet dat ook muren oren hebben.

Ciaciao