Emirates ''application unsuccesfull''

• Stesstobe

Ik was 30 augustus in Antwerpen, en daar bleek bij aankomst de open dag te zijn geannuleerd. We konden onze cv inleveren en dat heb ik toen gedaan. Ook heb ik meteen een online application form ingevuld via de Emirates website. Nu heb ik zojuist een e-mail ontvangen van Emirates dat ze mijn cv hebben bekeken (die ze in Antwerpen hebben ontvangen) en mijn cv is helaas niet short-listed.

Nu staat ook in de e-mail dat ik pas kan re-applyen na 6 maanden.

Vind ik niet helemaal eerlijk want ik heb mijzelf nog steeds niet in real life op een open dag kunnen laten zien. Ook is mijn status op de Emirates website nu ‘'application unsuccesful’'

Ik heb een e-mail terug gestuurd en gevraagd of ik alsnog binnen 6 maanden een open dag mag bezoeken omdat ik mezelf nog niet in real life heb kunnen laten zien.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik daar geen antwoord op..

Wat vinden jullie dat ik moet doen? Ik heb namelijk toch gelezen dat, indien je application ‘'unsuccesful is’' je alsnog gewoon een open dag kan bezoeken, maarja ik hun mail naar mij toe staat dat ik pas mag re-applyen na 6 maanden..

HELP! Wat zal ik doen?

• DebbieB

Ik zou niet gaan als je application unsuccesfull is. Er waren bij de onranjes ook mensen die al gelijk niet naar de assestment mochten omdat hun cv niet voldeed. Het is hard dat je aan de hand van je cv bent afgewezen maar het is ook logisch, er zijn zoveel mensen die dit ook willen doen maar niet kunnen, vandaar dat ze nu al selecteren op cv. Ik denk dat als je toch naar een OD zou gaan je jezelf lekker zou maken en dan zou de afwijzing nog harder aankomen.

• A380

@Stesstobe,

Het zou verstandig zijn om low profile te blijven en het na 6 maanden op nieuw te proberen,

het hangt er natuurlijk wel vanaf waarom je niet door de CV selectie bent gekomen. ( Je moet absoluut aan de minimale eisen voldoen, die de maatschappij stelt)

Het is voor de betreffende luchtvaartmaatschappij niet interessant of jij dat eerlijk vind of niet.

Als je teveel je beklag doet over het feit dat jij het niet eerlijk vind dan kom je helemaal niet meer binnen.

Het is gewoon niet makkelijk om een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij binnen te komen. Gemiddeld

wordt maar 10% van de kandidaten aangenomen ( Dat geldt ook voor KLM ).

Succes

• Stesstobe

Ok, jullie hebben gelijk, ik moet ook niet te graag willen natuurlijk. Alleen ik baal natuurlijk gewoon een beetje omdat ik mezelf nooit heb kunnen laten zien en bij voorbaat al afgewezen vanwege mn cv. Ik voldoe gewoon aan alle eisen.

Ik ga het na 18 maart 2015 nogmaals proberen.

Maar ik wacht nog wel even bericht van EK af.

• brian

@ Stesstobe ik zou er echt achteraan gaan. Dat laat ook duidelijk zien dat je zelf initiatief neemt en bij wijze van niet over je heen laat lopen. Verder bewijst t nog eens hoe graag je deze baan zou willen. Wie zegt dat ze in maart 2015 weer komen? Wie weet is er dan weer een crisis in de aviation industrie.

Jij hebt gewoon het recht om nu te solliciteren want jy kan er niets aan doen dat het de afgelopen keer niet door ging.

Succes !

• Stesstobe

Ik zou ontzettend graag naar een OD willen, maar zit echt in dubio wat ik moet doen. Ik heb ze al gemaild (naar 2 verschillende email adressen) maar ben echt bang dat ik niks ga horen. Heb echt de balen hiervan. Als je wordt afgewezen op een OD of AD begrijp ik dat, maar nu hebben ze mij nog niet eens gezien.

Maar A380 zegt weer wat anders… wat is wijsheid? Zal ik alsnog naar bv naar een OD in Dusseldorf gaan en doen alsof mijn neus bloed??

• ex ek

Hoi ! Ik ben ex ek.. geloof me er werken zooo ontzettend veel mensen bij EK..En er zijn zoveel mensen die solliciteren, gewoon jezelf zijn naar een open dag gaan en gewoo niet erover beginnen. En dit ook niet tegen anderen zeggen! Als je goed bent kom je door, zo niet so be it… niet mailen niet bellen, gewoon naar een open dag gaan ! Er werken zoveel mensen in recruitment ook, die “ herkennen” je cv echt niet, tis niet dat je op n blacklijst staat ofzo… En erg vreemd want EK en EY kijken niet echt naar je cv… meer eigelijk naar hoe je presteerd op de dag zelf ! Gewoon gaan, en niks hierover beginnen op de dag zelf natuurlijk ! Good luck !

• DebbieB

@ExEk: Als ze haar naam invoeren in het systeem zal er zeer waarschijnlijk Application Unsuccesfull staan.

• ex ek

Ze hoeft haar naam niet in te voeren op de open dag… kijk eerst maar hoe ver je komt..

• M

Ik ben op een open dag geweest en daar moet je een formulier invullen of je ooit

eerder naar een open dag bent geweest en zo ja met datum. Er was toen een meisje die

al naar een open dag was geweest en binnen die 6 maanden op deze dag was en die

moest vertrekken