Emirates ''application unsuccesfull''

• Stesstobe

Ohhh jullie maken het mij echt moeilijk!!!

Hoe werkt dat dan op zo'n open dag?? Ze nemen de cv's in en op het moment dat ze gaan beslissen wie er doorgaan, checken ze dan ook of die cv's eerder ‘' short listed ’' waren??

Wat als ik mijn cv inlever… en ze zien in de computer dat ik al op een open dag aanwezig was (weliswaar geannuleerd, dus die hele open dag is niet eens doorgegaan)..

Ik ben bang dat ik uiteindelijk voor ‘niks’ er zal zijn.

lastige positie dit :-)

• Stesstobe

M, ja maar in mijn geval was die open dag dus geannuleerd……. dus dan zou ik gewoon ‘nee’ in kunnen vullen of niet?

• A380

Je staat in het EK systeem. Dus als ze zeggen dat je na 6 maanden weer mag solliciteren doe dat dan ook en houdt

je aan de procedure. Dat geeft de meeste kans van slagen. Ik ken iemand die na 4x solliciteren is aangenomen.

Waarom moeilijk doen en je kansen verkleinen door nu een bezoek aan een AD af te dwingen, terwijl in het computersysteem staat dat je bent afgewezen en pas na 6 maanden weer kunt solliciteren.

• Hd

Toen ik 6 maanden geleden bij een opendag was.

Werd er ons verteld dat je geen 6 maanden meer hoeft te wachten.

Je hoefde ook niet in te vullen wanneer je laatste opendag was.

Je moest alleen wat invullen als je een final interview had gehad.

Misschien hebben ze dat dan toch weer terug gedraaid, misschien kan je even kijken op cabincrew.com bij het forum.

• Stesstobe

Ja ik begrijp de procedure dat je niet binnen 6 maanden weer naar een OD of AD mag indien je bent afgewezen.

Maar ik ben dus nooit naar een OD of AD geweest, omdat het geannuleerd en dat maakt het zo lastig.

• Stesstobe

Maar denk dat ik de wijze raad van A380 opvolg en het over 6 maanden opnieuw ga proberen voordat ik mezelf in de vingers snij.

• A380

@hd,

Daar gaat het niet om….het gaat erom dat topicopener is afgewezen op haar CV, dus staat ze als AFGEWEZEN in het EK systeem.

Snap je? ( het doet er niet toe dat ze nooit naar een AD is geweest. Dit was wel relevant geweest als ze GEEN online sollicitatie formulier had ingevuld met de daaropvolgende afwijzing. Dan was ze niet bekend geweest in het EK systeem en had ze alsnog naar een AD kunnen gaan. Nu dus niet.

EK heeft aan haar aangegeven dat ze het na 6 mnd weer mag proberen en dat is dan ook the way to go!

• ex ek

Hi stesstobe.. nogmaals het is je eigen keuze.. maar zij kijken de cvs pas echt in op de opendag nadat jij door alle rondes heen bent. Ik zou zeker naar een assesmentdag gaan mocht die binnen die 6 maanden nog ergens in de buurt zijn!!!

Trouwens vreemd dat ze je hebben afgewezen vanwege je cv .. ik vloog soms met collegas die net klaar waren met hun studie.. t gaat er dus echt meer om hoe jij jezelf presenteerd op de dag zelf. Ze letten ook erg goed op uiterlijk en presentatie.. kom zelf verzekerd over.. get that job.. maar blijf niet te lang in de zandbak hangen ! T was voor mij eeen superervaring hoor, maar nu ook wel weer blij weer terug in NL te zijn… normale lentje weer oppikken.. !

Succes !!!

• Stesstobe

Ja maar naar een AD mag je toch alleen heen op uitnodiging?? Voor die uitnodiging was ik afgewezen….

Ik wil nu alsnog naar een OD gaan.

Heb er over nagedacht en ik ga gewoon naar een OD op het moment dat ze in de buurt zijn.

• ex ek

Goedzo ! Ja gewoon naar een open dag gaan in de buurt, zie er spik en span uit. Je haar netjes, rokje aan, gepoetste schoenen, rode lipstock, overdreven glimlach, maar ook be urself !!

Succes !!