KLC stewards?

• Milan

Hallo allemaal…

Zijn er ook nog toekomstige stewards die hebben of gaan deelnemen aan de selectie rondes van KLC?

Lijkt me leuk om alvast in contact te komen

• Steward

Hoi Milan,

Ik heb ook gesolliciteerd maar ben pas in november aan de beurt helaas, nog even wachten! En jij??

• P

Hey boys

Ik zit ook in de procedure. Ben 17 September op gesprek geweest en door.

Volgende week 2e selectiegesprek en dan hopelijk binnenkort het verlossende bericht.

Leuk dat er meerdere jongens hebben gesolliciteerd. Gun het jullie allemaal van harte.

Waneer mogen jullie op gesprek. XX

• Milan

Heey…

Ja ik vind het echt super spannend, maar heb er tegelijkertijd ook heel veel zin in. Ben nu al aan het rond kijken naar appartementje in Utrecht…eigenlijk best erg..heb nog niet eens deelgenomen aan de selectie dag. Mijne is 31 oktober…

P, wat goed van je! Gefeliciteerd…fingers crossed dat je helemaal gaat slagen ;)

Ik gun het jullie ook van harte, vind het wel leuk om mannen te leren kennen, aangezien we denk ik wel met een klein clubje zijn, hoewel ik niks tegen vrouwen heb hoor :)

• P

Ja begrijpelijk Milan, ik ben nu al weer zenuwachtig voor volgende week al heb ik het idee het ergste gehad te hebben. Vertel ff wat doe je in het dagelijks leven. Werkzaam in de luchtvaart? Heb altijd al willen vliegen, had jij dat ook?

Verder wil ik je zeggen dat iedereen zenuwachtig is en dat mag je ook wel tonen hoor. Dat laat zien dat je de functie graag wilt. Wees gewoon sociaal en glimlach naar iedereen. Heb er volle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

• Marc

Ik ben op 1 december aan de beurt voor de eerste selectie. En wil overigens in Nijmegen blijven wonen. Schijnt wel goed te doen te zijn.

Leuk dat er meer jongens/mannen zijn die gaan!

• Milan

Goed topic he :)

Ik werk al jaren in horeca/hospitality en nu al 2.5 in een luxe boutique hotel. werk er alleen tijdens mijn diensten, dus voor alles verantwoordelijk…erg leuk werk. Heb eigenlijk nooit zo echt gedacht aan luchtvaart, hoewel ik vliegen, vliegtuigen, vliegvelden altijd helemaal geweldig vind, heb al heel veel gezien van de wereld.

Heb er nu veel over gelezen, over het werk, veel fora gelezen en het lijkt me echt op mijn lijf geschreven, ook mijn omgeving zei meteen, ja dat is echt iets voor jou, eigenlijk nooit bij stil gestaan :)

Marc, ik woon tegen de belgische grens aan, onder Eindhoven, dus voor mij is het wel handig om wat dichterbij te wonen, plus vind het wel leuk, andere stad, nieuwe mensen leren kennen etc. Er is geen relatie of iets wat me hier houd, en vrienden komen me toch wel opzoeken.

P, leuk om te horen, je praat ook erg enthousiast over de selectie dag, volgens mij is zo'n dag spannend, maar tegelijkertijd leuk. Je bent gewoon eigenlijk samen met mensen met een positieve instelling en we willen allemaal hetzelfde

• Marc

Ik sta ook vrij in het leven, het lijkt me een fantastisch bestaan om steeds ‘on the road’ te zijn en toch een thuis te hebben.

Ik werk nu dertien jaar in de zorg en het wordt tijd voor totaal iets anders.

Op de Belgische grens is inderdaad een flink eind van Schiphol. En Utrecht is een geweldige stad, dus succes!

Ik heb drie keer onsuccesvol een selectie bij Emirates gedaan, maar achteraf ben ik toch blij dat ik die stap nooit heb hoeven nemen; in Dubai wonen en werken is écht een ander leven en daar had ik me waarschijnlijk uiteindelijk niet gelukkig gevoeld.

KLM had in die tijd nooit vacatures, maar nu ga ik ervoor. :)

• Milan

Ahaa, ja Emirates lijkt me moeilijk om binnen te komen…maar daar vlieg je wel mee over de hele wereld..

Waarom heb je gekozen voor KLC, want dat is echt alleen Europa

• Marc

Vooral omdat het ook voordelen biedt t.o.v. tijdsverschil, overnachtingen, etc. Ik denk dat KLC een goed bedrijf is om bij te beginnen, te leren. Ik heb nooit eerder dit soort werk gedaan, vandaar.