rooster & nachtdiensten (KLM)

• jeen

Hoi mensen!

Met oog op de vacature bij KLM een dezer dagen/weken (?) had ik een vraagje :)

Op internet zie je weleens voorbeeldroosters staan alleen zonder de tijden. Hoe vaak komt het voor dat je je s nachts moet aanmelden? Vroeg me gewoon af hoe vaak dat is in verhouding tot vluchten overdag. Las ook ergens dat je in het personeelshotel kan verblijven als je standby staat, kan dat ook als je je midden in de nacht moet aanmelden?

Alvast bedankt.

Veel succes bij de eerstvolgende sollicitatieronde allemaal :D

Xx

• A380

Hi Jeen,

Over het algemeen is het zo dat op ICA ( verre vluchten ) er altijd een nachttraject gevlogen wordt. Meestal is dit de retourvlucht.

Er zijn een paar verre reizen waarbij je s'avonds vanaf AMS moet aanmelden maar dat zijn er niet zoveel.

Op europa zijn er een fiks aantal vluchten waarbij je vroeg moet melden ong vanaf 05.30. Afhankelijk van waar je woont betekend dat dus vroeg je bedje uit!

Een KLM personeelshotel kennen we niet ,wel zijn er veel collega's die een kamer beschikbaar stellen en verblijven er mensen in het IBIS voor een zacht

prijsje.

Het maakt KLM niet uit waar je woont zolang je maar op tijd bent en tijdens reserve binnen 60 min op SPL kunt zijn.

Bij een fulltime rooster is het wel aan te raden om in de buurt te wonen. Bij een parttime rooster bv 50% kun je ook prima verder weg wonen aangezien je

dan maar een paar keer per maand naar SPL hoeft. ( gemiddeld duurt het 1.5 jaar voordat een parttime contract wordt toegewezen )

Succes

• jeen

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Hier kan ik wat mee :)

Ah de optie is dan een gewoon hotel. Ja ik zit in alkmaar en daar heb je geen treinen voor 5 uur sochtends dus dan zou je voor die dagen idd een logeerconstructie moeten bedenken (en snel mn rijbewijs halen :p)

• X

Als ik op de routeplanner kijk zie ik dat Alkmaar echt net onder 50 km afstand valt van Schiphol. KLM heeft zoiets als de autodienst, feitelijk een taxibedrijf dat in opdracht rijdt van KLM. Die brengen je voor sterk gereduceerd tarief van en naar Schiphol op rare tijden. Het enige wat je ervoor hoeft te doen is bellen en reserveren met je aan- of afmeldtijd. Iedereen die in een straal van 50 km of minder woont kan er gebruik van maken. Ik betaal vanaf mijn huis bijvoorbeeld €20 i.p.v. rond de €50 wat ik in een gewone taxi zou betalen. De kosten worden dan ingehouden op je salaris dus je mist het niet echt en je hoeft nooit cash in huis te hebben. Een luxe die ik me bij vroeg aanmelden graag mag veroorloven. Een hotel is dus voor jou nooit echt noodzakelijk, misschien alleen bij een reservedienst.

• jeen

Hee X!

Oh wauw dat wist ik niet :) supergoed om te weten want dan is dat gelijk een oplossing. Wat een luxe :D

• P

Ik vraag kop staart aan maar ontkom soms niet aan vroeg melden op Schiphol, ik woon in de Zaanstreek en maak dan ook gebruik van de autodienst, dit kost mij eur. 26 voor n enkele reis.

• TrudieJ

Die autodienst klinkt perfect!