Hi Diana,
Ik vlieg met veel plezier bij KLC. De langste stop kan over de 24 uur zijn, dan ben je bv een hele dag ergens op bestemming, savonds laat aankomen, volgende dag vrij, en dan de volgende ochtend vroeg pick up. Daar hebben wij aankomende winter er nu 5 van. De kortst is rond de 8 a 10 uur, dan is het alleen slapen en volgende dag pick up.
Is het zwaar? Tja ik ervaar het soms als pittig maar soms ook als relaxed. Het ligt ook heel erg aan wat je gewend bent, ik kom zelf uit de horeca en heb trransavia gedaan en dat vond ik veel zwaarder. Je mag gewoon 80 uur in 2 weken werken, dat is niet meer of minder dan op kantoor (fulltime). Fysiek ben je wel continu bezig met in/uitstappen, cabine klaar maken en service verlenen, maar ik vind dat wel prettig. Ik ben totaal geen kantoormens.
Als je fulltime werkt (100%) moet je rekenen op ongeveer 3 a 4 nachten per week van huis weg, we slapen bijna op al onze bestemmingen.
Uiteraard kan je er een verzoek inzetten voor dagdiensten of 2 daagses maar dit is en blijft een verzoek. Ga er van uit dat je per week gewoon een paar dagen niet bent, waarna als je thuis komt 2 a 3 dagen vrij hebt. Het is een levensstijl die je moet aankunnen, de meeste CA's hebben wel een relatie en werkt het prima. Ik heb al bijna 7 jaar een relatie en vind dit heerlijk.
Hoe de selecties er nu uitzien geen idee (veranderd nog al), maar sowieso een Engels schriftelijk/mondeling en een apart gesprek met een CA & een selecteur. Ze willen vooral dat je veel voorbeelden geeft; waaruit blijft dat jij stressbestendig bent? Noem een voorbeeld waar je flexibel handelde?
Nieuwe initials beginnen januari 2015.