KLM-dresscode sollicitatie STEWARD

• Bluey

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik het onderwerp starten KLM-dresscode sollicitatie STEWARD. Zijn er andere sollicitanten (mannelijk) die zijn aan het nadenken over wat ze tijdens hun sollicitatie bij KLM dragen?

Gaan jullie bijvoorbeeld in 3-delig pak of juist iets meer casual maar wel netjes?

Natuurlijk geen spijkerbroek, maar ik ben benieuwd naar de reacties. Vrouwen mogen uiteraard meedenken over dit onderwerp.

• klmer

Overhemd en stropdas, pantalon, colbert, nette schoenen eronder met een klein hakje.

Er wordt ook verwacht dat je dit aan doet tijdens werk (incl gilet), dus ik zou dit wel aan trekken en niet enkel een hemd en pantalon. Naar mijn mening is dat not done .

• momo

Ik zou denk ik inderdaad in 3-delig pak gaan…. denk dat je er beter te verzorgd/overdressed uit kan zien dan te casual/underdressed… maar das mijn mening! Ik zou als vrouw ook liever ‘te’ netjes gekleed zijn!

• X

Driedelig is écht niet noodzakelijk. Je gaat op sollicitatie, niet naar de begrafenis van je gierige, rijke oudoom. Uiteraard mag het wel, als je je daar fijn in voelt. Volgens mij heb ik echt nog nooit iemand in driedelig maatpak gezien op kantoor bij KLM, de doorsnee stijl binnen het bedrijf op kantoor is vrij relaxed. Best hip, eigenlijk. Geen ouderwetse makeupdozen met sexloze mantelpakjes en parelkettinkjes i.i.g., echt nog nooit gezien. Ken trouwens geen enkel bedrijf waar dat nog de norm is, maar dat terzijde. Tweedelig met een stropdas en nette schoenen voor een man voldoet prima. Smart business dus en het mag best “jong en van nu” ogen. Slim fit pak en een mooi gesneden blouse in een leuke kleur, een wat opvallendere maar nette schoen eronder, zoiets. Laat je persoonlijkheid subtiel spreken d.m.v. je kleding zou ik zeggen. Prioriteit nummer één is dat je iets draagt waar je je lekker, ontspannen en zoveel mogelijk jezelf in voelt. Je overdressen is gevoelsmatig trouwens even erg als underdressen. Het is in mijn optiek awkward als je er veel stijver en formeler uitziet dan de persoon die het gesprek afneemt. Waarom zou een stoere, moderne, jonge vrouw ineens in een ouderwetse mantelhobbezak moeten komen opdraven als een supergaaf gesneden pantalon met hippe pumps haar veel beter staat? De gulden middenweg is in mijn optiek bijna altijd de beste.

Remember, kleding is nooit het belangrijkste op een sollicitatie. Dat is nog altijd de persoon ín de kleding.

• momo

Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in X! Volgens mij zijn we het in ieder geval allemaal eens dat er verzorgd uitzien toch wel een belangrijk punt is. De één vindt dat wanneer je op en top net bent, de ander iets losser. Het is inderdaad denk ik maar net wat bij je past zoals je zegt:)

• X

Helemaal mee eens, momo!

• Forever

Kleding is heel erg belangrijk ook al lopen ‘zij’ er zelf op dat moment er niet zo bij. Kijk naar de plaatjes van KLM stewards en stewardessen. De heren krijgen een driedelig kostuum. Dat vinden ze blijkbaar belangrijk.

Het geeft ze ook meteen een mogelijkheid om het plaatje te zien. En hoe je het draait; daar kijken ze naar.

Poets je schoenen, koop of huur een kostuum, mooie zakelijke stropdas, haircut, scheren. Niets overbodigs. De concurrentie is groot.

Succes.

• klmer!

Gewoon in een twee of driedelig pak en niets anderss!!!! Oja en gezicht aub scheren.

Ouderwets? Ja, maar als jij gaat werken voor KLM wordt dit outfit ook van jou verwacht en tijdens je sollicitatie moeten zij een steward in spe zien.

Nog iets: schoenen zijn zwart met veters en gelakt en nief bruin !!!

• X

Klets wat je wilt maar ik ben in lichtgrijs tweedelig slim fit gegaan, wit overhemd met camelkleurige schoenen eronder en gewoon aangenomen.

Als je de verhalen hier te letterlijk neemt kun je beter gewoon in KLM uniform gaan solliciteren. Onzin natuurlijk.

• burundia

Nou boy trek gewoon an waar je je lekker in voelt en niet zo twyfelen als een meid