Woonbestemmingen rondom Schiphol

• Amber

Ik ben me aan 't oriënteren op een mogelijke woonbestemming, mocht ik volgend jaar als Cabin Attendant mogen starten. Wat mij als Twentenaar opvalt, zijn de hoge prijzen in de randstad.

Kan iemand aangeven waar je prima en fijn kunt wonen tegen een betaalbare prijs. Ik sta open voor huur en koopwoningen. Ik zit zelf te denken aan Utrecht. Haarlem lijkt me ook heerlijk om te wonen maar erg duur van wat ik gezien heb. Ik wil namelijk graag een eigen plek, zonder iets te moeten delen.

• Alicia

Ik zoek ook naar woonruimte in het Westen!! Kom uit Groningen en begin 5 februari. Het valt inderdaad niet mee om woonruimte te vinden. Ik zoek ook iets voor mezelf maar hoeft absoluut niet groot te zijn, wel het liefst een aparte slaapkamer. Tips zijn erg welkom!!!

• maud

Ik woon in regio Leiden. 

De stad is ook redelijk prijzig, maar als je goed zoekt is er wel wat te vinden. De dorpjes eromheen zijn wat makkelijker qua woonruimte (Leiderdorp, Oegstgeest, Voorhout, Sassenheim)

• maud

Op fb groep Leiden Housing wordt vanalles aangeboden

• Amber

stessje11

Ik woon sinds dit jaar in het westen. Kom ook uit Twente en vlieg nu een half jaar. Ik vind het persoonlijk erg prettig om dicht bij schiphol te zitten, zodat ik na mijn vlucht niet meer zo lang hoef te reizen. Ook is het handig om dicht bij een ov-halte met goede verbinding naar schiphol te zitten. Mocht je een keer geen auto hebben. Veel collega's wonen in hoofddorp of haarlem. Als je ook nog regelmatig naar Twente gaat is het handig als het op de route ligt. Weesp is bijv ook erg leuk en ligt centraal op de route. Utrecht zou niet mijn voorkeur hebben qua afstand.

Bedankt voor je uitgebreide reactie en tips!!! :)

Grappig Angel dat je ook uit Twente komt. Ik woon nog geen half uur bij je vandaan! Zou leuk zijn als we elkaar straks treffen! Eerst maar eens afwachten of we er beide doorheen rollen.. Maar een beetje fantaseren kan geen kwaad toch ;)? Mijn accent valt mee denk ik. Maar helemaal verleren doe je dat natuurlijk nooit. Heeft ook wel weer z'n charme natuurlijk.

• Daisy

Wellicht is Almere een optie? Ik woon op het randje in Almere Poort en kijk vanaf mijn balkon zo het water over richting Amsterdam centrum. Ik zit ook vrij dicht bij het station en de directe verbinding naar schiphol is 25 minuten.

• Amber

Hoi Sara,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben voor mn werk regelmatig in Almere en ik heb niet echt een goed gevoel bij deze stad. Is Almere poort echt iets anders dan Almere of ligt dat aan elkaar? Het blijft nauurlijk ook persoonlijk..

• Daisy

Margot

Hoi Sara,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben voor mn werk regelmatig in Almere en ik heb niet echt een goed gevoel bij deze stad. Is Almere poort echt iets anders dan Almere of ligt dat aan elkaar? Het blijft nauurlijk ook persoonlijk..

Haha, het blijft uiteraard persoonlijk. Ik heb vorig jaar een nieuwbouw appartement gekocht en ik zit wel in een oke en rustig gedeeltje (wijk Europakwartier). Zelf zou ik ook niet overal in Almere willen wonen hoor, Haven of Buiten vind ik zelf niet zo prettig en ligt ook weer verder van Schiphol af. De wijk zelf is gloednieuw dus er is nog een hoop in aanbouw maar op zich woon ik er fijn. 

• Amber

Ik kom uit Hellendoorn Angel! Maar blijf liever anoniem op t forum dus verwijder dit zo weer ff :)

• Amber

En dan kom je er achter dat je geen berichten meer kunt herschrijven of verwijderen ;)! Helaas!