Stewardess op zakelijke vluchten/Privejet

• T

Beste collega's,

ik werk nu 2/3 jaar bij een commercieel bedrijf die gewone pax vervoerd. Gezien ik (vind ik zelf) betere service en persoonlijkere service kan verlenen dan mijn gemiddelde collega's, wil ik wellicht in de toekomst gaan kijken voor bedrijven die deze service aan hun pax kunnen bieden en waar mijn kwaliteiten beter tot hun recht komen.

Wie heeft er ervaring met soortgelijk werk, wat zijn de gemiddelde eisen (naast werkervaring), en dan de belangrijkste vraag voor mij; wie kan mij een lijstje geven met bedrijven waar ik eventueel kan soliciteren of bedrijven die regelmatig opzoek zijn? Maak je geen zorgen ik de komende 2 - 4 jaar geen concurrentie, dit is een toekomst plan.

Alvast bedankt voor jullie input!

Gr,

T

• Amy

hoi T!

Als dit echt je plan is, raad ik je aan deze jobs te gaan zoeken in het midden oosten!

landen zoals bahrain, uae, kuweit…

Daar is er veel vraag naar.

Het werkt daar helaas niet met een rotation basis, (zoals 1 month on, 1 month off) 

Nee je staat in principe altijd op standby.

en dan heb je verschillende standby's.

zoals standby 1: 100% beschikbaar zijn.

standby 2: mag je nog een duty weigeren als het echt niet goed uitkomt.

Maar daarbij komt wel dat je dus niet “effe” naar huis kan op een aantal vrije dagen.

behalve tijdens je vakantie van (meestal) 30 dagen per jaar.

Verder heb ik nog een goeie site voor je:

https://cabincrewexcellence.com/

is gemaakt door 2 dames die eerst voor Qatar airways vlogen, en daarna zijn overgestapt op private airlines.

Je kan ze gewoon contacten, zijn heel aardig:)

ze organiseren ook seminars van 2 dagen in dubai, waar je je voor €500 kan opgeven dan leren ze je hoe het gaat in de service van VIP airlines. en naderhand brengen ze je in contact met VIP airlines over de wereld die crew zoeken…

succes alvast! hopelijk heb je wat aan deze informatie :)

• T

Beste,

bedankt voor je informatie.

Dat ik volledig beschikbaar moet zijn is geen probleem, emigreren daar in tegen is geen optie voor mij. Ik ben opzoek naar NL based bedrijven. Goed dat je promotie maakt voor de site/dames maar ik ben opzoek iets meer onafhankelijke informatie (alvast sorry als je het negatief persoonlijk kan opvatten), de seminars zijn vast heel leuk maar niet zonder volledige garantie op een baan, dat vind ik weggegooid geld (mijn mening). Als het daarentegen verplicht is voor de traning en het contract is het natuurlijk een hele andere situatie, dan doe ik dat graag met alle liefde. Ik ben dus niet opzoek naar trainingsbedrijven zoals deze of cabin ok, maar ik ben opzoek naar directe bedrijven/vacatures. 

Als iemand hier wat meer infromatie heeft over je eigen ervaring,de gemiddelde eisen en over NL based bedrijven dan hoor ik dat graag.

Gr,

T

Post is bewerkt op jan 3, 2017, 4:19 p.m. door T

• maud

Kijk eens op de site van NetJets

• T

Ca_2017

Kijk eens op de site van NetJets

Bedankt.