KLM / Tui en Transavia sollicitatie vragen!

• Stewess

Hoi Allemaal!

Ik heb een vraagje, ik heb gesolliciteerd bij KLMCittyhopper, en eerst ontving ik ( denk een standaard afwijzing met opleidingseis niet voldoende) nu kreeg ik een mail terug of ik video met motivatie wil maken? Ik ga dat natuurlijk wel doen maar ik vroeg mij af hoe het zit met de testen, krijg je deze NA de video als ze die goed vinden? Ik ben namelijk als de dood voor die test, ben bij randstad bijv als eens afgewezen vond het echt veel te moeilijk en veel te hoog voo mijn niveau ( mbo 3)  hoe zit zn ini er uit, heb je dan ook zulke moeilijke testen?

Sorry wil dit zo ongelovelijk graag, ben er gewoon beetje ziek van dat ik bang ben dat ik die test gewoon niet kan maken :(  Bij TUI bijv had je die testen niet, maar was ik helaas niet door de slectie… En ook gesolliciteerd bij Transavia maar dat is zo slordig gegaan helaas, zij belden voor een slectiedag data, ik zei dat ik die data helaas niet kon, ze zouden mij opnieuw contacteren en nu 3 weken later niks meer vernomen en zij zijn onbereikbaar…

geeft mij wel goed gevoel dat ik overal op slectie mag komen, maar pfff wat vind ik het eng!  sorry voor mij vrij wat negatieve bericht maar wil dit zo mega graag! 

• Stewess

Hey Stess C

Sorry mijn verhaal was beetje onsamenhangend. Maar het klopt wat je zegt, kun je mij vertellen wellicht iets meer vertelen over de INI zijn die testen bijv het zelfde als bij de toetsen vooraf, ik had namelijk hier voor gesolliciteerd als grondstewardess bij KLM via Randstand, maar vind de toetsen echt niet te doen, om eerlijk te zijn, dus maak mij erge zorgen eigenlijk of het niveau van de INI dat is, dan houdt het natuurlijk al een beetje op ben ik bang.

Transavia heeft helaas geen telefoonummer, dit gaat via Unique ook zij bezitten geen telefoonummer alles wordt gecommuniceerd via de mail.

• S

Ini niveaus zijn vele malen hoger! Ik heb zelf de ini van transavia gedaan vorig jaar, en die testen en dat is niet te vergelijken!

Ini is keihard leren 3 weken lang en veel stof tot je nemen

• Stewess

Ooh god… pff hahaha! Vallen er veel mensen af? Hoe kan je je het beste voorbereiden dan? Is het vergelijkbaar met de soort testen die je soms moet maken, behalve dta het niveau nog hoger ligt

• Stewess

Dank je wel Stess C dat geeft weer beetje moed en hoop! Ik bedoel was echt bang dat het niveau te hoog zou zijn en daarom snapte ik de minimaal mbo3 niveau eis niet. Veel leren en mijn sociale leven op 0 zetten vind ik echt niet erg! maargoed eerst maar kijken of ik uberhaupt aangenomen wordt :p 

Waar ben jij nu aangenomen dan? 

• Stewess

Dank je wel!  Waarom switch je van werkgever als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? Vlieg je al lang?  Hoe was de selectie van KLC? Spannend zeg, dus voor je het weet vlieg je straks voor KLC ! 

• Stewess

Nou toch al wat jaartjes! jammer dat je toen afgewezen bent, maar je bent nu al zo ver dat je enkel de INI moet door komen en dat zal je vast en zeker ook gaan lukken! Super leuk, heb je er beetje zin in?

Is dat engelse gesprek dan gewoon vertellen over jezelf ( jezelf presenteren zeg maar) Is dat groeps gesprek in het Nederlands of Engels? en is het dan hetzelfde als bij Tui dat je bijv een stelling moet verdedigen? 

En dat tweede gesprek gaan ze zeker dieper in op je motivatie? waarom klm, voorbeelden van werk idd, compentieties, is dat ook in het Engels? Ga ik even doen! 

Ja en mag de video maken! Dus ben al heel blij een stapje dichterbij! 

• Lovetofly

@stess c Heb jij je 2e gesprek gehad? Ben je aangenomen? En hoe vond jij het tweede gesprek? Ik heb die aankomende week en weet nog steeds niet goed hoe ik die moet voorbereiden. Weet niet waar ik moet beginnen haha!

• Stewess

stess c
    Stewess

Nou toch al wat jaartjes! jammer dat je toen afgewezen bent, maar je bent nu al zo ver dat je enkel de INI moet door komen en dat zal je vast en zeker ook gaan lukken! Super leuk, heb je er beetje zin in?

Is dat engelse gesprek dan gewoon vertellen over jezelf ( jezelf presenteren zeg maar) Is dat groeps gesprek in het Nederlands of Engels? en is het dan hetzelfde als bij Tui dat je bijv een stelling moet verdedigen? 

En dat tweede gesprek gaan ze zeker dieper in op je motivatie? waarom klm, voorbeelden van werk idd, compentieties, is dat ook in het Engels? Ga ik even doen! 

Ja en mag de video maken! Dus ben al heel blij een stapje dichterbij! 

Ja inderdaad, maar dat gaat zeker lukken. Ik heb er enorm veel zin in! 

Het engels is inderdaad alleen vertellen over jezelf, dit kun je dus gewoon voorbereiden. Zorg hierbij ook dat je voldoende te vertellen hebt, niet dat de recruiters steeds de vragen moeten stellen.. maar dat je ook uit jezelf wat verteld.

Het groepsgesprek is weer in het Nederlands. Niet hetzelfde als bij tui. Hier heb je ook wat meer over je motivatie en wat je nu doet en waarom klc enzo, dus eigenlijk een persoonlijkgesprek maar dan in groep en hele grote lijnen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat ze hier gewoon kijken hoe je met andere mensen omgaat. Maar natuurlijk ook wat je motivatie enzo is. 

Het 2e gesprek gaat inderdaad heel diep in je motivatie. Dit is ook in het Nederlands..

Wat goed! fijn. hou ons op de hoogte! Succes x

Aah super leuk zeg, hoop dat je snel mag beginnen met de INI ben erg benieuwd!! Even doorbijten en dan lekker vliegen :)

Super lief dat je zo meeleeft en dingen wil uitleggen en toelichten! Heb ik onwiijs veel aan en hou je zeker op de hoogte! geeft me echt een beetje minder stress! Dus echt mega bedankt Stess C.  Hoop jij mij ook op de hoogte, maar denk dat het wel helemaal goed komt met jou! :)! XX