Waarom welke luchtmaatschappij als werkgever?

  • Stewess

    Ik ben heel erg benieuwd waarom jullie voor de ene luchtmaatschappij als werkgever hebben gekozen of gaan kiezen ? Het gaat mij enkel om het vliegen, het werk en eigenlijk maakt het mij vrij weinig uit bij welke maatschapij dat is… Natuurlijk heb ik voorkeuren, maar uiteindelijk gaat het mij niet om het pakje wat ik aan heb zeg maar… 

  • Stewess

    Type passagiers maakt mij echt niks uit, denk dat voorkeur eerder gemixed zal zijn, leuker kwa taal etc.  en collegas vind ik niet erg om daarin te wisselen, maar als je ze al kent is dat natuurlijk ook heel fijn. Doorgroeien zou heel fijn zijn, maar echt nog lang niet aan de orde, dat die optie er evt zou zijn is denk ik wel een plus. Dus bijv raynair zou ik niet snel op solliciteren.. En veel van huis weg is totaal geen bewaar

  • Marie

    Weet je al of je het leuk lijkt om europees te vliegen of bijvoorbeeld ook intercontinentaal?

    Bij Transavia slaap je bijvoorbeeld veel thuis, en krijg je de eerste jaren alleen zomer contracten aangeboden, en zijn het europese vluchten. Bij tui zijn dit jaar contracten en zijn veel vakantie vluchten, maar wel europees en intercontinentaal. Bij KLC vlieg je korte europese vluchten en slaap je veel in hotels en het contract is gelijk voor 5 jaar. Klm vlieg je europees en intercontinentaal en heb je langere stops dan bijvoorbeeld Tui, hier begin je met een jaar contract maar kan zeker verlengt worden. Easy jet is ook europees en bied contracten aan voor onbepaalde tijd. Small planet was geloof ik ook aan het werven maar daar weet ik niet veel van. Misschien kun je bij verschillende maatschappijen solliciteren en kan je kijken waar jij er het leukste gevoel bij krijgt?

  • Stewess

    Hey Flywings, dat is precies wat ik gedaan heb, bij verschillde maatschappijen! Vind hetnamelijk erg lastig!, Mag ik vragen waar jij voor vliegt?  KLMC heeft voorals nog mij grootste voorkeur, en hoop dan als ik aangenomen wordt en goed mijzelf ontwikkel ooit kan door stromen naar de intercontinentaale vluchten dat is echt mijn eind doel :) Small planet ken ik eigenlijk niet

  • Marie

    Dat is al heel slim! Ben je al ergens op selectie geweest? Ik vlieg nu voor transavia maar sta op de wachtlijst voor KLC.

  • Stewess

    Voor Tui maar was het niet voor mij… Heb nu voor KLC gesolliciteerd en Transavia ( maar dat is beetje raar verlopen, kon een dag niet zou nog een dag horen maar nooit meer iets vernomen) hoezo switch jij eigenlijk als ik vragen mag, zie namelijk wel vaker dat mensen die switch maken

  • Stewess

    FlyAway

    Ik lees net je andere topic waarbij je aangeeft moeite te hebben met de examens. Houd er rekening mee dat je een paar weken lang veel zult moeten leren en examens moet doen die met minimaal 80% moeten worden afgerond. Als je dit nog wat te heftig vind is het wellicht een idee om rustig ervaring op te doen door je in te schrijven bij de TUI academy. Je hebt na het afronden daarvan ook voorrang bij een vacature bij TUI.

    De exames heb ik nog nooit gedaan, ik ben alleen heel bang dat het niveau heel pittig is… bijv toen ik ging solliciteren als grond stewardess waren die testen zo erg lastig en had ik dan ook niet gehaald.

  • Marie

    Stewess

    Voor Tui maar was het niet voor mij… Heb nu voor KLC gesolliciteerd en Transavia ( maar dat is beetje raar verlopen, kon een dag niet zou nog een dag horen maar nooit meer iets vernomen) hoezo switch jij eigenlijk als ik vragen mag, zie namelijk wel vaker dat mensen die switch maken

    Ik switch vooral omdat ik het hele jaar door wil vliegen en niet elke winter uit dienst wil gaan. Stress je niet over de ini's. Ja het is heel pittig, maar het is vooral heel veel. Als je alles goed bij houd en goed de stof leert is het wel echt goed te doen! Maar het is ook een hele leuke tijd!

  • maud

    Ik heb eerst op de grond gewerkt en vlieg nu. De toetsen voor de grond (KLM) waren een stuk makkelijker en in ieder geval veel minder dan de INI die ik 2 maanden geleden heb gedaan. Het is echt 3/4 weken dag in dag uit blokken. 

    Heel leuk om te doen en heel intensief