KLC-KLM

  • ben

    Goedemiddag allemaal,

    Heb even een vraagje. Ik werk sinds een tijdje voor KLC, tot nu toe bevalt dat goed en ik heb het er naar mijn zin. Toch blijft het bij mij kriebelen om weer ICA vluchten te doen. Ik hier voor voor een andere maatschapij gevlogen waarbij ik dit deed. Ik heb er nu ook een beetje spijt van dat ik niet direct bij KLM heb gesolliciteerd. Mijn vraag is nu zijn er mensen (of ken je mensen) die dit ook hebben/hadden en die toch hebben besloten om bij KLC weg te gaan en bij KLM proberen te solliciteren? Klink vrij rigoureus, maar ben toch bennieuwd naar ervaringen hier mee en wat jullie hier van denken. Kan me ook voorstellen dat de KLM je juist niet meer aanneemt na je bij KLC weg gaat, maar dat hoeft natuurlijk niet perse als je daar je redenen voor hebt. Hoor graag jullie opinie.

    Groetjes

  • ben

    Hoi! Ja ik ben mij daar zeker van bewust. Ik zou dan graag 2 a 3 jaar terug willen gaan naar mijn oude airline. Mijn uiteindelijke ‘doel’ is wel om bij KLM te komen, dus daarom ben ik een beetje in dubio. Het is bij KLC erg hard werken en ik ben bijna altijd moe. Er is ook niet veel tijd op bestemming om leuke dingen te doen of te zien. Het werk word ook snel eentoning als je jezelf niet blijft uitdagen. Klinkt allemaal erg negatief, maar zo bedoel ik het niet perse, ik heb het er verder wel naar mijn zin qua bedrijf en collega's en heb het er ook voor over. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar ICA waarij ik het gevoel heb meer vrije tijd te hebben en meer kan genieten van de ‘reizen’. Ben dus bennieuwd of er mensen zijn die bij KLC zijn weggegaan en bij KLM hebben gesolliciteerd.