Matthijs

Beste mensen, 

Ik zou dolgraag solliciteren voor de functie van Cabin Attendant bij KLC, maar mede door mijn lengte wordt dit lastig. Ik ben 1.88, terwijl 1.85 de max is. Hoe kijken jullie hier tegen aan? moet ik het risico nemen en reageren, of afwachten tot de vacature bij KLM open gaat?

Hey Matthijs,

de Max lengte bij KLC heeft voornamelijk te maken met het feit dat je daar op de embrear moet gaan werken. Of ze effectief over 3cm gaan moeilijk doen geen idee. Je moet vooral voor jezelf afvragen zie ik het zitten om hele werkdagen gebukt te werken. Evt gebukt door de cabin te moeten werken. Want de embraer is een klein toestel en de galley is ook redelijk krap. Ik ben 1m62 en heb op de E190 gewerkt gehad. Ik kwam bij een turbulentie met mijn hoofd tegen een overheadbin terecht en laten we zeggen niet de bovenkant van mijn hoofd. Ik ken collega's die gestopt zijn op embraer of zijn moeten stoppen omdat ze te groot zijn. Anderzijds heb ik ook collega's die geen qualifications krijgen op Ejet omdat ze te groot zijn. Dit heeft over comfort en veiligheid te maken. Persoonlijk denk ik dat je beter kan wachten op KLM zelf. Maar wie niet waagt wie niet wint. It's up to you ????