Medische keuring KLM

• Mo64

Ik hoor nogal wat verschillende verhalen over de KLM medische keuring.

Op de KLM website staat oa “De medische keuring betreft onder andere een onderzoek naar het gebruik van medicijnen, alcohol en drugs door middel van een bloed- en urineonderzoek”. Anderen zeggen weer dat alleen (na de vragenlijst) gewicht, lengte, ogen en oren worden getest.

Kan iemand vertellen hoe de medische keuring er precies aan toe gaat bij KLM?

Alvast bedankt!

• Suus

Maggan

Ik hoor nogal wat verschillende verhalen over de KLM medische keuring. Op de KLM website staat oa “De medische keuring betreft onder andere een onderzoek naar het gebruik van medicijnen, alcohol en drugs door middel van een bloed- en urineonderzoek”. Anderen zeggen weer dat alleen (na de vragenlijst) gewicht, lengte, ogen en oren worden getest. Kan iemand vertellen hoe de medische keuring er precies aan toe gaat bij KLM? Alvast bedankt!

Ik heb mijn keuring gehad in april en ik heb inderdaad eerst een bloed- en urineonderzoek gehad. Je zal dan ook een vragenlijst invullen.

Daarna doe je een aantal testjes voor je ogen en je gehoor. Verder nog gewicht, lengte en bloeddruk wat ze meten. Als je deze testjes hebt gedaan zal je samen met een arts de uitslagen doornemen en zullen ze nog enkele vragen stellen, maar ook lichamelijk onderzoek doen. Uiteindelijk krijg je ook alles nog op papier met de uitslagen. 

• Mo64

Suus
    Maggan

Ik hoor nogal wat verschillende verhalen over de KLM medische keuring. Op de KLM website staat oa “De medische keuring betreft onder andere een onderzoek naar het gebruik van medicijnen, alcohol en drugs door middel van een bloed- en urineonderzoek”. Anderen zeggen weer dat alleen (na de vragenlijst) gewicht, lengte, ogen en oren worden getest. Kan iemand vertellen hoe de medische keuring er precies aan toe gaat bij KLM? Alvast bedankt!

Ik heb mijn keuring gehad in april en ik heb inderdaad eerst een bloed- en urineonderzoek gehad. Je zal dan ook een vragenlijst invullen.   Daarna doe je een aantal testjes voor je ogen en je gehoor. Verder nog gewicht, lengte en bloeddruk wat ze meten. Als je deze testjes hebt gedaan zal je samen met een arts de uitslagen doornemen en zullen ze nog enkele vragen stellen, maar ook lichamelijk onderzoek doen. Uiteindelijk krijg je ook alles nog op papier met de uitslagen. 

Thnx voor je supersnelle en duidelijke reactie! Klinkt als een zeer uitgebreid onderzoek.

• massi1799_

Hi Suus! Wat hield het verdere lichamelijke onderzoek in? Werd je gemeten zonder schoenen? Weet je nog wat voor vragen ze verder stelden ongeveer?

• Suus

massi1799_

Hi Suus! Wat hield het verdere lichamelijke onderzoek in? Werd je gemeten zonder schoenen? Weet je nog wat voor vragen ze verder stelden ongeveer?

Ik werd gemeten zonder schoenen! Verder doen ze testjes om te kijken hoe “soepel” je lichaam beweegt, geen verkleuringen zijn bij je handen en ogen bijvoorbeeld. De vragen weet ik niet meer precies, maar eerlijkheid is het belangrijkst want bij twijfel zullen ze daarop door vragen. 

• massi1799_

Thanks! Ik begreep ergens dat het een in eerste instantie altijd zonder boven kleding is en in sommige gevallen ook zonder onderkleding maar alleen als er aanleiding toe is. Klopt dat?

• M

massi1799_

Thanks! Ik begreep ergens dat het een in eerste instantie altijd zonder boven kleding is en in sommige gevallen ook zonder onderkleding maar alleen als er aanleiding toe is. Klopt dat?

Bij mij (2022) was het in ondergoed (bh + slip)

• Julia

massi1799_

Ik hoefde inderdaad alleen bovenkleding uit, maar kon m'n bh aanhouden. Ik moest door omstandigheden een hartfilmpje maken extra, toen moest bh ook uit. Onderkleding mocht aanblijven. 

• Daphne

Hoi, is er ongeveer bekend wanneer de medische keuring plaats vind? Is dat direct na het gesprek met de recruiters, of wordt daar een apart moment voor gepland? 

• Mo64

Daphne

Hoi, is er ongeveer bekend wanneer de medische keuring plaats vind? Is dat direct na het gesprek met de recruiters, of wordt daar een apart moment voor gepland? 

Je krijgt pas een paar dagen na de selectiedag te horen dat je daadwerkelijk bent aangenomen. De medische keuring wordt vervolgens pas gepland als je uiteindelijk op een ini bent ingedeeld en dat kan nog maanden duren na je selectiedag. De reden dat de medische keuring ‘zo laat’ wordt gepland, is omdat er immers nog veel veranderd kan zijn in je medische status.