etihad airways

  • karin

    Etihad is een bedrijf dat snel groeit maar nog wel ‘klein’ t.o.v. Emirates. Hoe zijn de carierre kansen dan bij Etihad? Kan je snel promotie maken? Hoe lang duurt het voordat je bijvoorbeeld business class mag doen en zijn hier voorwaarden aan verbonden?

    Ook las ik dat als je vlakbij de airport een appartement krijgt je ver van de stad zit. Hoe doe je dat met het vervoer naar de stad? Zijn er crewbusjes naar de stad die je mag gebruiken of moet je telkens een (dure?) taxirit van een uur maken? Kan je een appartement aanvragen in de stad?

  • Future-steward

    Hey Raven,Kan jij een inschatting geven hoevaak je in AMS bent? Ik wil zelf ook heel graag vliegen voor EY of EK. Hoe snel zijn je doorgroeimogelijkheden en hoe is het geregeld daar. Heb je ook een hoofd cabine manager (unit coach) die jou vaste aanspreekpunt is of is het contact daar nogal afstandelijk? Het lijkt mij een geweldige ervaring on te beginnen als CA maar voor mij is dat niet m'n eindstation. Zijn er intern genoeg doorgroeimogelijkheden (denk aan recruiter, gastvrijheidstrainingen verzorgen, trainer of evt AirPort operations). Is er een mogelijkheid om na een bepaalde tijd deeltijd te kunnen vliegen?  Waar ben jij op assessmentday geweest en had je je online geregistreerd of gewoon een openday bezocht?  Kan je ook wat meer vertellen over de selectie die je hebt ondergaan. Sorry voor al m'n vragen maar het zou geweldig zijn als je hier op kunt reageren. Anyways thanks:)

  • Future-steward

    Thanks voor je reactie Raven. Ik ben zelf ook van plan om te gaan solliciteren op korte termijn. Heb nu nog andere prioriteiten :p. Voor mij is een baan bij EK/EY als CA altijd al een droom geweest binnen een geweldig company. Ik ben me er dan ook van bewust dat sommigen aspecten van het bedrijf me tegen gaan vallen. Maargoed. Dit heb je in elk bedrijf wel. Wat zijn in jouw ogen nadelen van het werken bij EY? Hoe zou jij het cabine personeel van EY omschrijven? (Ambitieus, sociaal, of voornamelijk mensen die het een paar jaar doen om met een gevulde zak naar huis te kunnen?) wil een reëel beeld kunnen krijgen van Etihad en niet voor grote verassingen komen te staan. Thanks alvast.  Hkstar:Fijn dat je hier ook je ervaring wilt delen met ons. Ik heb uit persoonlijke bronnen vernomen dat doorgroeien bij EY sneller verloopt als bij Emirates. Hoe snel zou je bijvoorbeeld van Y-class naar C-class kunnen etc?. Hoe bevalt het wonen in Dubai? Layovers zijn meestal 24 uur? Except America Australia etc. Ben je meestal wel genoeg uitgerust voor je terugvlucht?  Ik ben me ervan bewust dat het hard werken is maar daar krijg je ook veel voor terug. Hoe zijn de staff travel regelingen bij EK? Hoelang zit jij er al en in welke functie momenteel (als je dat voor jezelf wil houden begrijp ik dat)? Hoe omschrijf jij Emirates als werkgever?  Dankje.