stotteren

  • petra

    hallo,

    Ik heb gesolliciteerd bij ArkeFly en ik ben uitgenodigd voor de selectiedag.

    Nu stotter ik licht, soms ook helemaal niet en nu zou ik wel eens willen weten of ik dan bij voorbaat al kansloos ben.

    Ik weet dat mijn capaciteiten voldoende zijn om erdoor te komen maar ben toch

    bang dat mijn stotteren als een onoverkomelijk iets wordt gezien.

    Ik ben benieuwd naar jullie mening of ervaringen .

    groetjes Petra

  • Duif

    misschien is het iets om aan het begin van het gesprek al te zeggen als je wordt uitgenodigd, je moet natuurlijk altijd eerlijk zijn

    men zal gewend zijn dat iedereen op een dergelijk gesprek last van zenuwen heeft

    maar als je van je zelf weet dat het echt niet zo veel en vaak stotteren is en je zou op je gesprek stotteren valt het mischien onder de categorie ‘stotteren van de zenuwen’.

    ik zou het toch altijd proberen want niet geprobeerd is altijd mis

    maar feit blijft dat communicatie in dit vak een belangrijk iets is

    succes

    gr duif

  • petra

    Ha duif,

    Uiteraard is communicatie een essentieel onderdeel van het beroep maar het wil niet zeggen dat ik mijn beroep niet goed zou uitoefenen. Al weet ik ook uit ervaring dat men meestal meteen een mening heeft als je stottert.

    Andere vaardigheden zullen dat ‘ gebrek’ weer ruimschoots compenseren maar het is dus de vraag of men dat wil / gaat zien.

    In ieder geval dank voor je reactie.

    groetjes Petra

  • Duif

    Hoi Petra,

    zo heb ik mijn leeftijd, ik ben een jong' ouder meisje' en ik zou heel graag mijn baan als verpleegkundige tijdelijk willen verruilen om als stewardess te werken om na een jaar alle twee te kunnen doen/afwisselen

    het valt ook niet mee om bijv een 70% contract ergens te krijgen, 100% vind ik te veel

    dus moet ik op een sollicitatiegesprek ook ‘compenseren’ en al m'n voordelen proberen

    /ervaring te laten zien

    maar goed voor mij geld natuurlijk ook niet geprobeerd ect

    we zien wel waar het (vliegtuig) schip strand

    groetjes duif

  • petra

    Dat is het ook. Een ieder heeft zijn eigen wensen maar daarbij ook zijn capaciteiten . Het is altijd de vraag waar ze de nadruk op leggen. En als je geluk hebt kom je erdoor, dat geldt voor zowel jou als voor mij. Tis alleen vaak jammer

    dat je al een vooroordeel achter je hebt terwijl ik er in ieder geval niets aan kan veranderen. Ik ben wie ik ben en weet dat ik mijn taken prima zal kunnen uitvoeren, ook al zou dat betekenen dat ik soms wat blijf steken in mijn spraak .

    Ik hoop in ieder geval dat jij ook je dienstverband krijgt waar je op hoopt.

    groetjes petra

  • Patrick

    Zo ben ik wat aan de zwaardere kant! Iedereen heeft wel zijn of haar gebreken…en ze kijken tegenwoordig niet zo heel streng meer!

    In ieder geval heel veel succes en laat het me even weten!

  • petra

    Ha Patrick,

    De selectiedag gaat voor mij helaas niet door, wegens het niet vrij kunnen krijgen op zo' n korte termijn. Daarbij zou het erg lastig worden om op 6 mrt al te kunnen beginnen met de opleiding als ik erdoor zou komen.

    Ik word nu opgeroepen bij een volgende selectiedag.

    Jij gaat wel naar de selectiedag van ArkeFly of ben je reeds werkzaam

    als steward ?

  • Nancy

    Ik ben gisteren op de seletie dag van Arke Fly geweest en ben helaas niet door de selectie gekomen.

    Maar Petra ik kan je vertellen dat het een groepsselectie is en jezelf in een paar minuten staande voor de groep en de selctie commissie in het Engels en in het Nederlands moet voostellen en wat moet vertellen over jezelf , je achtergrond, opleiding, waarom je Cabin Attendant wilt worden en waarom je bij Arke Fly wilt werken. Ze vertellen duidelijk om voor al jezelf te blijven, het gaat er om hoe sterk je motivatie is en hoe je jezelf presenteerd. Uit een grote groep zullen ze kiezen uit de aller aller beste. Wanneer de hele groep aan de beurt is geweest duurt het beraadt van de selectie commissie ongeveer 30 minuten en worden er namen opgenoemd.

    De opgenoemde personen zijn de selectie door gekomen en worden meegenomen naar een ander lokaal,

    Iedereen die dan nog zit (en dat zijn er heeeeeeeeeeeel veel) hoort dan direct dat ze de selectie NIET zijn doorgekomen.

    Het moet je lucky day zijn.

    Dus heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel succes.

    petra schreef:

    >

    > Ha Patrick,

    > De selectiedag gaat voor mij helaas niet door, wegens het

    > niet vrij kunnen krijgen op zo' n korte termijn. Daarbij zou

    > het erg lastig worden om op 6 mrt al te kunnen beginnen met

    > de opleiding als ik erdoor zou komen.

    > Ik word nu opgeroepen bij een volgende selectiedag.

    >

    > Jij gaat wel naar de selectiedag van ArkeFly of ben je reeds

    > werkzaam

    > als steward ?

  • Yvonne Shepherd

    Hoi Nancy,

    Ik ben ook de 24e op de selectiedag van ArkeFly geweest en helaas ook niet de selectie doorgekomen. Heb je nog gebeld voor je reden van afwijzing.

    Groetjes,

    Yvonne Shepherd

  • Wendy

    Petra,

    Ben je al naar de selectiedag van ArkeFly geweest? Ik ben nl. erg benieuwd. Ik ben 24 februari geweest en aangenomen. 20 maart start mijn opleiding, maar houd er rekening mee dat de andere cursus ook op korte termijn start!

    Als ik jou was zou ik eerlijk zijn over je stotteren! Eerlijkheid duurt het langst en als jij de juiste capaciteiten bezit dan komt het allemaal wel goed. Veel succes met de selectiedag. Ik vond het allemaal erg meevallen moet ik zeggen. Nou veel succes en laat ons horen hoe het is verlopen. Ben erg benieuwd!

    Gr.

    WendyY