solicitatie rond voor klm cityhopper!!

  • cynthia

    hallo allemaal!!

    ik had even een vraagje aan mensen die toevallig ook gesoliciteerd hebben bij klm cityhopper?!!! ik was uitgenodigd voor de eerste solicitatie rond en ik ben daar doorheen!! gelukkig :D!! maar nu vroeg ik mij af hoe de tweede solicitatie ronde eruit ziet?! kan ik mij voorbereiden? of is het elke keer anders? heeft iemand er ervaring mee en wil zijn verhaal vertellen? ik wil het namelijk heel graag zkr nu ik bijna klaar ben met me havo en graag iets leuks wil doen! ik ben zo bang dat ze niet zulke jongen mensen aannemen want ik ben achttien maar ik zag niemand zo jong?:S

    alvast bedankt voor het reageren!!!!!!

    cynthia

  • Denise

    je moet toch sowieso 21 zijn om te mogen vliegen?

  • cynthia

    Nee bij klm cityhopper kun je vanaf je negentiende beginnen! omdat je alleen in europa vliegt! zodra je klm wilt dan kan het pas vanaf 21jaar :)

  • cindy

    Hi Cynthia,

    Gefeliciteerd dat je door bent naar de volgende ronde.

    Ik werk zelf bij KLC en ben daar ook begonnen toen ik 19 was. Ik kan me herinneren dat ze de aannameleeftijd enige tijd hadden gezet op 20, maar het kan best zijn dat het nu weer 19 is. KLC is een jonge club en erg gezellig. KLM heeft als eis dat je minimaal 21 moet zijn. Heel veel succes en wie weet zie ik je eens op de route.

    Groetjes cindy

  • cynthia

    wie weet cindy zie ik je nog wel eens!! Het was ook voor klc onduidelijk of het nou 20 of 19 was maar uiteindelijk toch 19! kun jij mij anders meer vertellen over de solicitatie procedure? wat houd die tweede ronde in?

    groetjes cynth

  • cindy

    Het is voor mij al weer enige tijd geleden.

    Ik kan mij nog herinneren dat er een individueel gesprek was, o.a om talen te testen en een gesprek te hebben om te kijken wie ze voor zich hebben (je moest toen ook nog duitsen/of frans spreken, dat is nu niet meer, dus daar zal men niet meer zo op hameren,neem ik aan). Daarnaast moest je je in een groepsactiviteit staande houden. Kan me niet herinneren dat je iets moest doen, zoals samen iets bouwen etc. Misschien is dat nu anders.

    In ieder geval jezelf blijven en je beste beentje voor zetten. Servicegericht, maar zeker ook zelfstandig aangezien je dat bij KLC wel moet zijn.

    Zoveel mogelijk info over het bedrijf verzamelen helpt je inleven in t bedrijf en situaties. En verder…..ook geluk hebben.

    KLC heeft op dit moment een doorlopende vacature. Laat je niet afleiden door je leeftijd. De een is volwassen voor zijn leeftijd en een ander isnog steeds eeen chaoot op zijn 30e. KLC is niet bang jonge mensen aan te nemen, als je maar laat zien dat je het aankunt.

    Heeeel heeeel veel succes!

  • cynthia

    onwijs bedankt voor je berichtje!! nu maar gewoon alles over me heen laten komen we zien wel!!

    kus

  • W

    Ik ben twee weken geleden op gesprek geweest bij KLC voor de tweede ronde en helaas niet zo'n goeie ervaring eraan overgehouden. Wat ik erg jammer vond is dat ze vielen over het feit dat ik getrouwd ben en ze vroegen of ik kinderen wilde en dat ze mij wel een type vonden voor een moeder. Helaas hebben ze een totaal verkeerd beeld van mij gecreeerd. Dat je getrouwd bent betekend nog niet expliciet dat je dan gelijk kinderen wilt en dat je man er dan op tegen is dat je vliegt. Tevens vind ik de vraag over kinderen ook niet kunnen tijdens zo'n gesprek. Maar ik ga niet liegen: tuurlijk wil ik kinderen wanneer??? Ik werk nu voor een andere Nederlandse luchtvaartmaatschappij, heb het super naar mijn zin, mijn man vind het ook geweldig en ik ben nog lang niet van plan om te stoppen. Helaas ben ik dan ook niet door de tweede ronde bij KLC. Erg jammer want KLC lijkt mij een leuke club om voor te werken! Maar laat je door mij niet uit het veld jagen want het kan bij jou natuurlijk goed gaan. Ze gaan verder in op vragen zoals wat versta jij onder service gerichtheid, hoe ga je om met conflicten enz. Schrijf wat punten over jezelf op. Succes en laat wat weten!

  • cynthia

    wow me mond viel open toen ik het las!!! een beetje raar van ze?? omdatje getrouwd bent moet er maar meteen kinderen komen??? slaat nergens op!! echt gewoon dom van ze! en dat ze het nu al vragen ? raar!! ik vind het echt vervelend voor je maar wie weet een andere keer lukt het als je iemand anders hebt ofzo? bij martinair zoeken ze nog misschien een idee? vooral blijven proberen!!!!!

    succes en ik zal het laten weten

  • cynthia

    oh sorry ik las het nog een keer!! en zag je dat je al werkte voor een vliegtuigmaatschappij!! dom dom dom! waar werk je nu dan voor?(als ik vragen mag)