content voor KLM

• Maria

Een vraag je…

Wie is er (onlangs) bij content langs geweest voor een voorselectie gesprek voor stewardess?

• ids

Ik heb gister de sollicitatie per mail gedaan dus ik hoop dat ik binnenkort op gesprek mag:)

• Maria

Je krijgt vrij snel een reactie via de mail dat ze je opbellen voor een telefonisch interview.. Dan maken ze een afspraak voor een voorselectieronde.. Laat even weten als je ook een afspraak heb!

• Maria

Het is ook echt een kort telefonisch interview hahaha.

Nou vragen gewoon de standaard dingen.

Draag je een bril of contact lenzen?

Hoe lang ben je?

Hoe is je engels?

Wat is je hoogst genoten opleiding?

Gewoon om te kijken of je wel echt aansluit op de vacature, dan mag je komen voor een voorselectiegesprek. Ze zijn wel echt vlot hoor. Ze willen de dingen wel graag gelijk afhandelen, dus denk dat je ook snel genoeg op voorselectie mag komen.

Ik hoor het wel van je!

• San

Ik ben vandaag geweest, waarschijnlijk vertel ik je niets nieuws maar;

Je moet jezelf in 3 minuten aan de recruiters en mede sollicitanten presenteren en vervolgens krijg je een één op één gesprek. Hierbij wordt je Engels ook even getest. Meteen hierna kun je te horen krijgen of je al dan niet door bent, het kan ook zijn dat ze je een dag later laten weten wat het word.

Ik ben zelf door, en kreeg dit meteen te horen maar sommige recruiters willen er liever even over nadenken. Als je nog niet bent afgewezen moet je meteen een papierwinkel invullen, let dus goed op wat je allemaal mee moet nemen. Dit staat in de uitnodigingsbrief.

Succes, en let us know wat het geworden is!

• Vliegmiepje in spe

San, wat leuk dat je door bent!!! Super joh! Mijn email is al meer dan een week geleden verstuurd maar tot op heden heb ik nog steeds niets gehoord helaas.

Ja die bevestigingsmail heb ik gekregen.. ;)

Ik ben erg nieuwsgierig! Wanneer moet je op gesprek bij de Klm??? Is het engelse gesprekje moeilijk?

• Maria

Zou je ons nog wat meer kunnen vertellen over hoe de voorselectie gaat? Zit je aan een grote vergadertafel of moet je opstaan en spreken? Hoeveel mensen zitten erbij? En zijn er ook mensen niet door gegaan na de 3 minuten? Zoja waarom? Gewoon een schets over wat wij kunnen verwachten. En waar ik en anderen heel benieuwd naar zijn, is het engelse gedeelte. Wat hebben ze jou gevraagd?

Alvast bedankt!!

• ids

Als ik dat zo hoor ben je zowat met 10 minuten al weer buiten:)

Ik denk dat de mensen hier gewoon niet zo moeten stressen voor dat hele gesprek. Het is juist de bedoeling dat je lekker relaxed en zelfverzekerd overkomt! Ik moet zelf waarschijnlijk ook binnenkort op gesprek maar laat het wel gewoon over me heen komen. Of ik nou moet staan of niet kan ik toch niks aan veranderen (met voorstellen) en de vragen die ze me gaan stellen weet ik toch niet vantevoren dus kan ik me niet op voorbereiden. Ja engels (probleem voo de meesen als ik dat hier zo lees)… Je weet vanjezelf denk ik wel of je engels goed is! Als dit niet zo is merken ze dat vanzelf wel op dat gesprek.. kortom kun je ook niks aan veranderen.

Als je zeker weet dat jij bent wat zij zoeken solliciteer dan gewoon joh! Wees zelfverzekerd en ga er gewoon voor!

• Linda

Ik heb inmiddels ook een mailtje terug ontvangen dat ik wordt gebeld voor een kort interview!

Nu maar hopen dat ik ook uitgenodigd wordt voor een gesprek!!

• Maria

Als je niet denk dat je het kan worden, zal je sowieso niet solliciteren.

Een zinnetje bijvoorbeeld uit de brief van content, die je ontvangt als je op voorselectie mag komen:

'90% van het succes is te danken aan de voorbereiding'

Bovendien zie ik er alleen maar voordeel in, om ervaringen met elkaar te delen… Het is toch leuk om elkaar te helpen, we willen allemaal hetzelfde..