Tweede ronde KLM cabin crew

• laura

Kan iemand mij vertellen (goed en duidelijk) hoe de tweede ronde er precies uitziet? Ik begreep dat het een rollenspel was. Heb je ook nog een gesprek? Waar gaat dit over? Hetzelfde als dat je bij Adecco of Content hebt besproken of andere onderwerpen? Vallen er nog veel mensen af tijdens de tweede ronde? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met mijn vragen. Ben zelf zojuist door de eerste ronde heengekomen en ik zit nu te wachten op een telefoontje van de KLM, hoelang duurt dit gemiddeld?

Groetjes Laura

P.s. zijn er nog meer mensen die binnenkort op gesprek moeten bij de KLM zelf (tweede ronde)?

• stessje

Bedoel je voor cabine? En is dit het gesprek met KLM zelf? Ikzelf ben al namelijk aangenomen voor de vliegdienst, dus kan je wel eea vertellen. De 2e ronde is een echt sollicitatiegesprek, maar, niet om je bang te maken, maar bereid je echt goed voor! Ze zetten je echt het mes op de keel, ze laten je niet uitpraten, praten door je heen, verdraaien je woorden, maar ze doen dit alleen maar om te kijken of jij wel blijft lachen en geduldig blijft. Daarna krijg je ook nog een rollenspel, ik kan je die van mij wel vertellen, maar ze hebben een stuk of 10 cases, dus daar schiet je nog niks mee op.

Momenteel ben ik ook al werkzaam op de grond, maar heb toevallig afgelopen vrijdag het telefoontje gekregen dat ik 27 september op cursus mag! Heerlijk, ik ga nu echt vliegen.

Laat je me weten wanneer je het gesprek hebt? Ik schrijf morgen wel wat meer hierover, maar moet nu echt naar bed, moet morgen om 5 uur beginnen, ellende..

Groetjes!

• laura

HOi hoi,

Super bedankt voor je tips tot nu toe in ieder geval!! Hier heb ik echt wat aan!! Als je me morgen meer tips zou willen geven als je tijd hebt (wat wel zeggen, wat niet) zou ik dat heel erg fijn vinden!!

Alvast echt super bedankt!!

• San

Ik ben morgen aan de beurt! Wanneer jij Laura?

• Cheryl

Heel veel succes San!!

denk goed na over je motivatie, iedereen heeft het over dat ze het leuk vinden om te reizen, of met mensen werken, of de onregelmatigheid. Bedenk een beetje een originele motivatie. Blijf jezelf, dat moet je absoluut doen. Blijven lachen. Ik heb trouwens van iemand gehoord die de gesprekken doet, dat het voornamelijk om de eerste 30 seconden gaat, zorg dus echt voor een goede eerste indruk. En, doe je haar vast!! Dat is echt heel belangrijk!!

Laura, wanneer heb jij je gesprek? Vandaag had ik helaas niet zoveel tijd om te schrijven, dus dat moet wachten tot morgen. Sorry…

• ids

Ik ben afgelopen maandag ook door de eerste selectie bij adecco gekomen… Was opzich ook nog aardig streng. ik was de 2e ronde die ze hadden die dag en de eerste 2 + het meisje waar ik mee was waren allemaal afgewezen!… Ik ging wel door met goede antwoorden moest alleen een beetje beter op mn abn letten..

Ben ook erg benieuwd naar de ronde bij klm… we wachten af:)

• kim

Hoi meiden,

Ik moet binnenkort ook voor de tweede ronde!! Ben wel al een beetje zenuwachtig ervoor, maar heb er ook onwijs veel zin in!! Cheryl, kun je een orginele motivatie bedenken? Ik vind dat atlijd heel moeilijk. Voor mijzelf weet ik natuulijk wel waarom ik stewardess wil worden, maar dan nog onder woorden zien te brengen. En wat hebben jullie als motivatie KLM??

Groetjes en tot horens,

Kim

• Vliegmiepje

IK BEN OOK DOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Ik ben vannochtend bij content geweest!

Leuk om te horen dat er meer mensen door mogen!

Ben benieuwd wanneer ze gaan bellen..

gr

• San

Pfjieuw, vandaag tweede ronde gehad, nu wachten op de uitslag, deze moet ik binnen 10 dagen schriftelijk krijgen………. Ze belden mij vrijdags (was ook woensdags bij Content geweest).

Ids en Vliegmiepje! Gefeliciteerd! De antwoorden die je nu hebt gegeven kun je ook geven op veel vragen die ze in de tweede ronde stellen.

Wat betreft die originele motivatie; die kun je niet onderbouwen als ik jou mijn motivatie ga geven, maar wat is jouw motivatie in jouw woorden? Dan maken we er hier wel iets van in zakelijk woordgebruik ;-)

• San

Oh ja Cheryl, thank you ever so much voor je tips! Ik las ze nog op tijd gisteravond en heb ze ter harte genomen! Laten we hopen dat het geholpen heeft.